Ferrari se již plně věnuje vozu pro příští sezónu, který má být "velmi inovativním." Stále však také doufá, že letos ještě zasáhne do bitvy o titul.
Fernando Alonso se spanilou jízdou v posledních závodech díky vylepšení současného auta dostal na 89 bodů za Sebastiana Vettela. Na titul by mohl pomýšlet realisticky ale pouze tehdy, pokud by Sebastian Vettel nedokončil nějaký ten závod.
Podle Stefana Domenicaliho Scuderia nyní postupuje závod od závodu s cílem zvítězit v každém z nich. Otevřeně také přiznává, že se v Maranellu opravdu snaží přistoupit k návrhu budoucího vozu mnohem agresivněji poté, co letos byli až příliš konzervativní.
"Z hlediska vývoje 150° Italie jsme téměř na konci cesta, ale to neznamená, že jsme již zcela zastavili práce na letošním voze. Nyní se však již naplno věnujeme vozu pro rok 2012," říká šéf Ferrari.
Felipe Massa na Nürburgringu (foto: Scuderia Ferrari)
"Co se týče předpisů pro příští rok, nedojde krom výfuků k mnoha změnám, proto nová auta budou vycházet z těch letošních. Poté, co jsem ale viděl model v aerodynamickém tunelu a práci kreslířů, mohu říci, že se bude jednat o velmi inovativní stroj.
To se ale ve skutečnosti očekává. Je to potřeba vzhledem k našemu cíli: v roce 2012 musíme být konkurenceschopní od samotného počátku sezóny," uzavírá Domenicali.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.