Michael Schumacher by se měl zamyslet, jestli už není čas definitivně z formule jedna odejít, doporučuje Niki Lauda. Trojnásobný šampion tak reagoval na Schumacherovy výroky z minulého týdne, kdy Němec tvrdil, že se nesnaží o další titul, jen si závodění užívá.
Sedminásobný mistr světa formule jedna se po svém návratu do nejvyšší motoristické soutěže ne a ne dostat do formy, v jaké byl před lety. Mercedes za top týmy zaostává a Schumachera poráží i týmový kolega Nico Rosberg. Sám Schumacher minulý týden připustil, že o vítězství se nyní nesnaží, spíše si závodění užívá. Tento přístup ale Lauda tvrdě zkritizoval.
„Podle mě každý sportovec, pokud chce podávat tak dobré výkony jako Schumacher v minulosti – musí být sám k sobě upřímný. On pořád opakuje, že potřebuje víc času, bla, bla bla a prezentuje sebe sama jako uvolněného chlápka, který si to užívá. Ale uvnitř není uvolněný ani trochu, protože žádný špičkový jezdec nemá rád, když je porážen. Kdyby byl opravdu tak uvolněný jak tvrdí, měl by mu Mercedes říct, ať skončí!“ opřel se do Schumachera Lauda v zářijovém vydání časopisu Motor Sport.
Výroky legendárního závodníka nejsou pouhými odsudky pronášenými do větru. Lauda prošel podobnou situací jako Schumacher, když se v roce 1982 vrátil do formule jedna po dvouleté pauze. V roce 1984 získal svůj třetí titul mistra světa, ale rok nato se mu přestalo dařit. V bodování jezdců skončil desátý s 59 bodovou ztrátou na týmového kolegu Prosta a rozhodl se definitivně odejít. Z vlastní zkušenosti se domnívá, že Schumachera čeká podobný osud.
Niki Lauda se domnívá, že Schumacher musí dojít k rozhodnutí formuli jedna opustit
Opačný názor vyjádřila manažerka Michaela Schumachera krátce poté, co se Němec vyjádřil nejasně k možnosti předčasného odchodu z Mercedesu. Rozhodně popřela všechny spekulace, jež se okamžitě rozhořely.
„Je plný zapálení pro věc a vidí to jako vzrušující možnost vybudovat něco společně s Mercedesem. Že je to někdy těžké, ho jedině posiluje. Někdo, kdo brzy oslaví dvacáté výročí ve formuli jedna, ví, že vytrvalost je to, co ho odlišuje od ostatních,“ řekla německému listu Bild Sabine Kehmová.
Niki Lauda ale přesto trvá na tom, že nepotrvá dlouho a Schumacher bude muset čelit velkému rozhodnutí. „Vždycky jsem Michalův návrat velmi podporoval – protože já sám jsem to udělal a vím, jaké to je. Loni jsme chápali, že potřebuje čas, aby si zvykl na jiný typ auta, navíc s nemožností testovat a vším ostatním. Cítil jsem, že letos přijde jeho poslední šance k tomu správnému návratu, pokud to tak má být – ale letos je to stejné jako loni,“ řekl výmluvně Lauda. Rakušan odhaduje, že nepotrvá dlouho a Schumi si uvědomí, že jeho čas už nadešel.
„Ve formuli jedna nejste pro legraci. Nakonec se sám sebe bude muset zeptat: ´Mám na to, nebo ne?´ Upřímně si nemyslím, že by to teď vypadalo pro Michaela dobře. Když chcete být rychlejší, uděláte všechno. A když uděláte všechno a pořád se vám nedaří, tak je po všem. Jsem si jistý, že se pořád snaží, ale jednoho dne si uvědomí, že na to nemá a pak se bude muset rozhodnout,“ předpověděl Lauda.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.