Michael Schumacher by se měl zamyslet, jestli už není čas definitivně z formule jedna odejít, doporučuje Niki Lauda. Trojnásobný šampion tak reagoval na Schumacherovy výroky z minulého týdne, kdy Němec tvrdil, že se nesnaží o další titul, jen si závodění užívá.
Sedminásobný mistr světa formule jedna se po svém návratu do nejvyšší motoristické soutěže ne a ne dostat do formy, v jaké byl před lety. Mercedes za top týmy zaostává a Schumachera poráží i týmový kolega Nico Rosberg. Sám Schumacher minulý týden připustil, že o vítězství se nyní nesnaží, spíše si závodění užívá. Tento přístup ale Lauda tvrdě zkritizoval.
„Podle mě každý sportovec, pokud chce podávat tak dobré výkony jako Schumacher v minulosti – musí být sám k sobě upřímný. On pořád opakuje, že potřebuje víc času, bla, bla bla a prezentuje sebe sama jako uvolněného chlápka, který si to užívá. Ale uvnitř není uvolněný ani trochu, protože žádný špičkový jezdec nemá rád, když je porážen. Kdyby byl opravdu tak uvolněný jak tvrdí, měl by mu Mercedes říct, ať skončí!“ opřel se do Schumachera Lauda v zářijovém vydání časopisu Motor Sport.
Výroky legendárního závodníka nejsou pouhými odsudky pronášenými do větru. Lauda prošel podobnou situací jako Schumacher, když se v roce 1982 vrátil do formule jedna po dvouleté pauze. V roce 1984 získal svůj třetí titul mistra světa, ale rok nato se mu přestalo dařit. V bodování jezdců skončil desátý s 59 bodovou ztrátou na týmového kolegu Prosta a rozhodl se definitivně odejít. Z vlastní zkušenosti se domnívá, že Schumachera čeká podobný osud.
Niki Lauda se domnívá, že Schumacher musí dojít k rozhodnutí formuli jedna opustit
Opačný názor vyjádřila manažerka Michaela Schumachera krátce poté, co se Němec vyjádřil nejasně k možnosti předčasného odchodu z Mercedesu. Rozhodně popřela všechny spekulace, jež se okamžitě rozhořely.
„Je plný zapálení pro věc a vidí to jako vzrušující možnost vybudovat něco společně s Mercedesem. Že je to někdy těžké, ho jedině posiluje. Někdo, kdo brzy oslaví dvacáté výročí ve formuli jedna, ví, že vytrvalost je to, co ho odlišuje od ostatních,“ řekla německému listu Bild Sabine Kehmová.
Niki Lauda ale přesto trvá na tom, že nepotrvá dlouho a Schumacher bude muset čelit velkému rozhodnutí. „Vždycky jsem Michalův návrat velmi podporoval – protože já sám jsem to udělal a vím, jaké to je. Loni jsme chápali, že potřebuje čas, aby si zvykl na jiný typ auta, navíc s nemožností testovat a vším ostatním. Cítil jsem, že letos přijde jeho poslední šance k tomu správnému návratu, pokud to tak má být – ale letos je to stejné jako loni,“ řekl výmluvně Lauda. Rakušan odhaduje, že nepotrvá dlouho a Schumi si uvědomí, že jeho čas už nadešel.
„Ve formuli jedna nejste pro legraci. Nakonec se sám sebe bude muset zeptat: ´Mám na to, nebo ne?´ Upřímně si nemyslím, že by to teď vypadalo pro Michaela dobře. Když chcete být rychlejší, uděláte všechno. A když uděláte všechno a pořád se vám nedaří, tak je po všem. Jsem si jistý, že se pořád snaží, ale jednoho dne si uvědomí, že na to nemá a pak se bude muset rozhodnout,“ předpověděl Lauda.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.