Michael Schumacher by se měl zamyslet, jestli už není čas definitivně z formule jedna odejít, doporučuje Niki Lauda. Trojnásobný šampion tak reagoval na Schumacherovy výroky z minulého týdne, kdy Němec tvrdil, že se nesnaží o další titul, jen si závodění užívá.
Sedminásobný mistr světa formule jedna se po svém návratu do nejvyšší motoristické soutěže ne a ne dostat do formy, v jaké byl před lety. Mercedes za top týmy zaostává a Schumachera poráží i týmový kolega Nico Rosberg. Sám Schumacher minulý týden připustil, že o vítězství se nyní nesnaží, spíše si závodění užívá. Tento přístup ale Lauda tvrdě zkritizoval.
„Podle mě každý sportovec, pokud chce podávat tak dobré výkony jako Schumacher v minulosti – musí být sám k sobě upřímný. On pořád opakuje, že potřebuje víc času, bla, bla bla a prezentuje sebe sama jako uvolněného chlápka, který si to užívá. Ale uvnitř není uvolněný ani trochu, protože žádný špičkový jezdec nemá rád, když je porážen. Kdyby byl opravdu tak uvolněný jak tvrdí, měl by mu Mercedes říct, ať skončí!“ opřel se do Schumachera Lauda v zářijovém vydání časopisu Motor Sport.
Výroky legendárního závodníka nejsou pouhými odsudky pronášenými do větru. Lauda prošel podobnou situací jako Schumacher, když se v roce 1982 vrátil do formule jedna po dvouleté pauze. V roce 1984 získal svůj třetí titul mistra světa, ale rok nato se mu přestalo dařit. V bodování jezdců skončil desátý s 59 bodovou ztrátou na týmového kolegu Prosta a rozhodl se definitivně odejít. Z vlastní zkušenosti se domnívá, že Schumachera čeká podobný osud.
Niki Lauda se domnívá, že Schumacher musí dojít k rozhodnutí formuli jedna opustit
Opačný názor vyjádřila manažerka Michaela Schumachera krátce poté, co se Němec vyjádřil nejasně k možnosti předčasného odchodu z Mercedesu. Rozhodně popřela všechny spekulace, jež se okamžitě rozhořely.
„Je plný zapálení pro věc a vidí to jako vzrušující možnost vybudovat něco společně s Mercedesem. Že je to někdy těžké, ho jedině posiluje. Někdo, kdo brzy oslaví dvacáté výročí ve formuli jedna, ví, že vytrvalost je to, co ho odlišuje od ostatních,“ řekla německému listu Bild Sabine Kehmová.
Niki Lauda ale přesto trvá na tom, že nepotrvá dlouho a Schumacher bude muset čelit velkému rozhodnutí. „Vždycky jsem Michalův návrat velmi podporoval – protože já sám jsem to udělal a vím, jaké to je. Loni jsme chápali, že potřebuje čas, aby si zvykl na jiný typ auta, navíc s nemožností testovat a vším ostatním. Cítil jsem, že letos přijde jeho poslední šance k tomu správnému návratu, pokud to tak má být – ale letos je to stejné jako loni,“ řekl výmluvně Lauda. Rakušan odhaduje, že nepotrvá dlouho a Schumi si uvědomí, že jeho čas už nadešel.
„Ve formuli jedna nejste pro legraci. Nakonec se sám sebe bude muset zeptat: ´Mám na to, nebo ne?´ Upřímně si nemyslím, že by to teď vypadalo pro Michaela dobře. Když chcete být rychlejší, uděláte všechno. A když uděláte všechno a pořád se vám nedaří, tak je po všem. Jsem si jistý, že se pořád snaží, ale jednoho dne si uvědomí, že na to nemá a pak se bude muset rozhodnout,“ předpověděl Lauda.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.