Položili jste si někdy otázku, jaký by byl výkon vozu formule 1, pokud by měl v nádrži načerpané běžné palivo? Na tuto otázku hledali ve Fioranu odpověď Ferrari a Shell.
Ferrari společně se svým dlouholetým partnerem Shell uskutečnili zajímavý test na trati ve Fioranu. Fernando Alonso usedl do monopostu F60. Cílem čistě komerční akce bylo zjištění skutečného rozdílu mezi běžným palivem, které může do svého vozu načerpat každý z nás, a palivem, které používají vozy Formule 1.
Pravidla FIA totiž uvádí, že pohonné hmoty ve formuli 1 by měly obsahovat látky běžně používané u průmyslových paliv. Rozdíly jsou v hmotnosti benzínu a rafinaci, stejně jako v použití speciálních přísad pro lepší regulaci teploty a výkonu.
Na videu můžete vidět test: První čtyři kola odjel Fernando Alonso za volantem F60, které bylo naplněno závodním palivem, a jeho nejrychlejší kolo mělo hodnotu 1:03,950. Další čtyři kola absolvoval v totožném voze s palivem, které je k dostání u běžné čerpací stanice. Ve druhém případě výkon vozu zaostával o devět desetin sekundy, přičemž nejrychlejší kolo mělo hodnotu 1:04,850.
Z telemetrie můžeme vyčíst, že závodní benzín vykazuje mnohem lepší hodnoty především při akceleraci: „Palivo Shell V-Power se zdá být téměř stejně rychlé jako závodní benzín, který používáme ve formuli 1. Myslím si, že rozdíl necelé sekundy na výkonu je skvělou vizitkou paliva Shell V-Power“, řekl v závěru testu Alonso.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.