Položili jste si někdy otázku, jaký by byl výkon vozu formule 1, pokud by měl v nádrži načerpané běžné palivo? Na tuto otázku hledali ve Fioranu odpověď Ferrari a Shell.
Ferrari společně se svým dlouholetým partnerem Shell uskutečnili zajímavý test na trati ve Fioranu. Fernando Alonso usedl do monopostu F60. Cílem čistě komerční akce bylo zjištění skutečného rozdílu mezi běžným palivem, které může do svého vozu načerpat každý z nás, a palivem, které používají vozy Formule 1.
Pravidla FIA totiž uvádí, že pohonné hmoty ve formuli 1 by měly obsahovat látky běžně používané u průmyslových paliv. Rozdíly jsou v hmotnosti benzínu a rafinaci, stejně jako v použití speciálních přísad pro lepší regulaci teploty a výkonu.
Na videu můžete vidět test: První čtyři kola odjel Fernando Alonso za volantem F60, které bylo naplněno závodním palivem, a jeho nejrychlejší kolo mělo hodnotu 1:03,950. Další čtyři kola absolvoval v totožném voze s palivem, které je k dostání u běžné čerpací stanice. Ve druhém případě výkon vozu zaostával o devět desetin sekundy, přičemž nejrychlejší kolo mělo hodnotu 1:04,850.
Z telemetrie můžeme vyčíst, že závodní benzín vykazuje mnohem lepší hodnoty především při akceleraci: „Palivo Shell V-Power se zdá být téměř stejně rychlé jako závodní benzín, který používáme ve formuli 1. Myslím si, že rozdíl necelé sekundy na výkonu je skvělou vizitkou paliva Shell V-Power“, řekl v závěru testu Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.