Lewis Hamilton nevylučuje, že jednou usedne za volant rudého monopostu. Zároveň dodává, že současná jednička Ferrari Fernando Alonso je mimořádný jezdec.
Britský závodník Lewis Hamilton vstoupil do formule jedna v McLarenu a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by úspěšné partnerství s wokingským týmem spělo ke konci. Hamiltona neláká ani Ferrari, sen většiny jezdců formule jedna. Prozíravě se ale řídí pravidlem Nikdy neříkej nikdy.
"V tuhle chvíli nemám takové plány, není to něco, co bych si přál nebo měl pocit, že to musím udělat," odpověděl mistr světa z roku 2008 novinářům španělských novin AS na otázku, zda by uvažoval o přestupu do Ferrari, kdyby ho rudí oslovili. "Mluvíme tu ale o fantastickém týmu, nikdy nevíte, co se může v budoucnosti stát," dodal Brit mnohoznačně.
Hamilton závodí v McLarenu od roku 2007, v debutové sezóně byl jeho týmovým kolegou dvojnásobný šampion Fernando Alonso. Vztahy horkokrevného Španěla s mladým chráněncem tehdejšího šéfa týmu Rona Dennise měly k idyle daleko a několikaměsíční tichá válka skončila odchodem Alonsa.
Rivalita ano, nenávist snad (už) ne. "Alonso mě hodně naučil," říká Hamilton
Během zimní přestávky největší vášně utichly a záhy oba jezdci svorně tvrdili, že vůči sobě nechovali v osobní rovině žádnou zášť. Nasvědčovalo by tomu i nejčerstvější vyjádření Lewise Hamiltona na adresu Fernanda Alonsa. Brit našel pro bývalého kolegu pouze slova uznání.
"Alonso je velmi, velmi rychlý jezdec, neuvěřitelně rychlý. Má výjimečný talent a úchvatnou rychlost. Víte, že ze sebe vždycky dostane to nejlepší. Hodně jsem se od něj jako jezdec naučil, zlepšil jsem svou techniku díky tomu, že byl mým týmovým kolegou," prohlásil Hamilton.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.