Sezóna 2012 bude pro Marka Webbera poslední ve formuli jedna. Předpovídá to konzultant týmu Red Bull Helmut Marko, který zároveň okomentoval šance Daniela Ricciarda na Weberovo místo.
Mark Webber zůstane v rakouské stáji i příští rok, jeho setrvání potvrdil majitel týmu Dietrich Mateschitz. Australan však v posledních letech obnovuje kontrakty vždy jen na jednu sezónu a tak zatím není jisté, co bude dělat v roce 2013. Podle konzultanta týmu Helmuta Marka už závodit zřejmě nebude.
Marko se na Velké ceně Maďarska nechal slyšet, že brzy pětatřicetiletý Webber „pravděpodobně skončí“ příští rok. Red Bull pak podle něj „bude potřebovat jednoho ze svých mladých, který Marka Webbera nahradí.“
Možná ani samotný Mark Webber zatím netuší, kdy jeho kariéra skončí. Helmut Marko předpovídá, že na konci sezónu 2012
Jako jedno z prvních vytane při této příležitosti mnohým na mysli jméno Daniela Ricciarda. Dvaadvacetiletý rodák z Perthu je zapojen v programu Red Bullu pro mladé talenty a už má za sebou tři závody ve voze HRT.
„V první řadě musí porazit týmového kolegu a vyvíjet se,“ prohlásil o Ricciardovi Marko. „Ztrácí příliš při zastávkách v boxech a ztrácí příliš, když je předjížděn závodníky o kolo vpředu, musí se do toho dostat. Chceme, aby bojoval s lidmi okolo sebe,“ poradil na dálku konzultant.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.