Mark Webber ve svém sloupku pro BBC popisuje, co prožíval během Velké ceny Německa, která pro něj sice nedopadla úplně tak, jak by si přál, ale přesto si ji užil.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a já jsme jeden druhého tlačili v průběhu závodu až na limit a jsem rád, že jsem se toho účastnil. Jen velmi zřídka se stává, že by spolu tři auta bojovala tak dlouho o vedení. I během mého posledního stintu, kdy jsem už věděl, že je nedoženu, jsem si přál, aby byl závod o něco delší.
Neexistuje pilot, který by si nepřál všem ujet, ale když máta takový závod, je to opravdu potěšením, byť já jsem s výsledkem nebyl úplně spokojený. Všichni [tři] jsme se v různých okamžicích dopustili drobných chyb, ale měli jsme jinou rychlost než ostatní, z toho mám dobrý pocit.
Chováme vůči sobě vzájemný respekt, což bylo patrné z našeho rozhovoru před tím, než jsme se odebrali na podium. Samozřejmě to nekončí vždy tak sladce a růžově po těžkém závodě - někdy vznikne více napětí, což není těžké poznat z řeči našeho těla, ale to už je součástí hry.
Red Bull i já jsme byli velmi rychlí a svedli jsme dobrý souboj, nebyli jsme však dostatečně rychlí. Kvalifikace nám vyšla, dostali jsme se do pozice, kdy jsme mohli bojovat na čele, ale velmi brzy během druhého stintu jsem pocítil, že se nám vítězství v závodě vzdaluje.
Start Velké ceny Německa (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Byl jsem ve vedení a zajel několik kol, s nimiž jsem byl opravdu spokojený, nedařilo se mi ale vytvořit náskok větší než 1,5 sec. Zkrátka jsem Lewise a Fernanda nemohl setřást. Věděl jsem, že to bude velmi těžké ještě dvakrát zastavit a udržet je za sebou.
Lewis po své druhé zastávce vyjel těsně přede mnou. Zkusil jsem jej předjet vnějškem druhé zatáčky, ale nevyšlo to. Kdybych byl o 1,5 m více vpředu, bylo by to pro něj mnohem těžší se přede mnou udržet, jenže když jste na vnějšku, riskujete vyjetí z dráhy. Bylo to férové.
Jiná situace nastala, když vyjel před Lewisem Fernanda - Lewis měl k dobru tu polovinu délky vozu na vnějšku, takže Fernando mu nemohl udělat to, co Lewis mě. Měl jsem na to parádní výhled a samozřejmě jsem doufal, že do sebe narazí! Na druhou stranu s Fernandem vždy víte, že to bude tvrdé, ale fér.
Poté jsem hodně bojoval o to, abych se udržel v kontaktu s nimi, ale bylo to pro mě těžké udržovat časy na kolo či z toho ždímat více, aniž bych ničil pneumatiky. Jediný způsob, jak jsme se mohli dostat před ty kluky bylo udržovat rozumnou rychlost a zůstat na trati na měkkých pneumatikách o něco déle, když se budou snažit zahřát tvrdé pneumatiky na počátku svých posledních stintů. To se nám podařilo, ale nakonec se ukázalo, že tempo bylo příliš pomalé.
Taxislužba Webber (foto: Red Bull Racing)
Minulou neděli jste mohli vidět, jak jsem Fernanda svezl do boxů. Poprvé mě to vůbec nenapadlo, ale hodně lidí říkalo, že jim to připomnělo časy, kdy se Ayrton Senna svezl na voze Nigela Mansella poté, co Nige vyhrál Velkou cenu Británie 1991.
Viděl jsem, jak Fernando zastavil, tak jsem zajel na bok k němu a poklepal bočnici, abych zjistil, jestli nechce přibrat. Ukázal mi palec nahoru. Chtěl jsem, aby rychle vystoupil ze svého auta a naskočil na to mé, zatímco jsem sledoval teploty vozu. Vše se odehrálo prostřednictvím gest, ale k nedorozumění nedošlo.
Jakmile se pohodlně usadil a dobře se chytnul auta, dojeli jsme zpět do boxů. Slyšel jsem, že David Coulthard a Martin Brundle byli při komentování pro BBC trochu nervózní, že bychom mohli porušit pravidla, ale všichni toto gesto přijali v duchu, v jakém bylo zamýšleno.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.