Mark Webber ve svém sloupku pro BBC popisuje, co prožíval během Velké ceny Německa, která pro něj sice nedopadla úplně tak, jak by si přál, ale přesto si ji užil.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a já jsme jeden druhého tlačili v průběhu závodu až na limit a jsem rád, že jsem se toho účastnil. Jen velmi zřídka se stává, že by spolu tři auta bojovala tak dlouho o vedení. I během mého posledního stintu, kdy jsem už věděl, že je nedoženu, jsem si přál, aby byl závod o něco delší.
Neexistuje pilot, který by si nepřál všem ujet, ale když máta takový závod, je to opravdu potěšením, byť já jsem s výsledkem nebyl úplně spokojený. Všichni [tři] jsme se v různých okamžicích dopustili drobných chyb, ale měli jsme jinou rychlost než ostatní, z toho mám dobrý pocit.
Chováme vůči sobě vzájemný respekt, což bylo patrné z našeho rozhovoru před tím, než jsme se odebrali na podium. Samozřejmě to nekončí vždy tak sladce a růžově po těžkém závodě - někdy vznikne více napětí, což není těžké poznat z řeči našeho těla, ale to už je součástí hry.
Red Bull i já jsme byli velmi rychlí a svedli jsme dobrý souboj, nebyli jsme však dostatečně rychlí. Kvalifikace nám vyšla, dostali jsme se do pozice, kdy jsme mohli bojovat na čele, ale velmi brzy během druhého stintu jsem pocítil, že se nám vítězství v závodě vzdaluje.
Start Velké ceny Německa (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Byl jsem ve vedení a zajel několik kol, s nimiž jsem byl opravdu spokojený, nedařilo se mi ale vytvořit náskok větší než 1,5 sec. Zkrátka jsem Lewise a Fernanda nemohl setřást. Věděl jsem, že to bude velmi těžké ještě dvakrát zastavit a udržet je za sebou.
Lewis po své druhé zastávce vyjel těsně přede mnou. Zkusil jsem jej předjet vnějškem druhé zatáčky, ale nevyšlo to. Kdybych byl o 1,5 m více vpředu, bylo by to pro něj mnohem těžší se přede mnou udržet, jenže když jste na vnějšku, riskujete vyjetí z dráhy. Bylo to férové.
Jiná situace nastala, když vyjel před Lewisem Fernanda - Lewis měl k dobru tu polovinu délky vozu na vnějšku, takže Fernando mu nemohl udělat to, co Lewis mě. Měl jsem na to parádní výhled a samozřejmě jsem doufal, že do sebe narazí! Na druhou stranu s Fernandem vždy víte, že to bude tvrdé, ale fér.
Poté jsem hodně bojoval o to, abych se udržel v kontaktu s nimi, ale bylo to pro mě těžké udržovat časy na kolo či z toho ždímat více, aniž bych ničil pneumatiky. Jediný způsob, jak jsme se mohli dostat před ty kluky bylo udržovat rozumnou rychlost a zůstat na trati na měkkých pneumatikách o něco déle, když se budou snažit zahřát tvrdé pneumatiky na počátku svých posledních stintů. To se nám podařilo, ale nakonec se ukázalo, že tempo bylo příliš pomalé.
Taxislužba Webber (foto: Red Bull Racing)
Minulou neděli jste mohli vidět, jak jsem Fernanda svezl do boxů. Poprvé mě to vůbec nenapadlo, ale hodně lidí říkalo, že jim to připomnělo časy, kdy se Ayrton Senna svezl na voze Nigela Mansella poté, co Nige vyhrál Velkou cenu Británie 1991.
Viděl jsem, jak Fernando zastavil, tak jsem zajel na bok k němu a poklepal bočnici, abych zjistil, jestli nechce přibrat. Ukázal mi palec nahoru. Chtěl jsem, aby rychle vystoupil ze svého auta a naskočil na to mé, zatímco jsem sledoval teploty vozu. Vše se odehrálo prostřednictvím gest, ale k nedorozumění nedošlo.
Jakmile se pohodlně usadil a dobře se chytnul auta, dojeli jsme zpět do boxů. Slyšel jsem, že David Coulthard a Martin Brundle byli při komentování pro BBC trochu nervózní, že bychom mohli porušit pravidla, ale všichni toto gesto přijali v duchu, v jakém bylo zamýšleno.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.