Fernando Alonso je ze zlepšení svého týmu nadšený a opět si začíná pohrávat s myšlenkou, že by mohl uspět v boji o titul. Proto by si přál, aby se v přetlačované s Red Bully dařilo i McLarenu.
"Red Bull je stále velmi, velmi rychlý. Vettel vyhrál kvalifikaci a v Budapešti jsou jasnými favority, takže po tomto závodu [v Německu] se pro nás nic nemění. Jistě, máme šanci stáhnout ztrátu v šampionátu, pokud se nám bude takto dařit v závodech, pokud budeme na pódiu a on [Vettel] ne," uvádí Alonso.
"Potřebujeme, aby náš tým podával ty nejlepší možné výkony, a v mém případě potřebujeme, aby co nejlepší výkony podával také McLaren. Potřebujeme, aby McLareny byly velmi, velmi silné, a obíraly Red Bull o body," pokračuje pilot Ferrari.
Nyní opět oplývá sebevědomím a po zlepšení v uplynulých závodech věří, že jsou na koni: "Druhý ve Valencii, první v Silverstone a druhý zde [v Německu], tři různé verze mapování [motorů] - byli jsme pravidelně první či druzí v posledních třech závodech, na třech odlišných typech okruhu.
Silverstone je velmi rychlou tratí, Valencie je náročná na brzdy, Nürburgring má své pomalé zatáčky. Setkávali jsme se také s odlišnými teplotami: ve Valencii bylo horko, zde byly téměř zimní teploty. Za všech těch podmínek jsme z naší strany viděli konzistenci, a to nás staví do velmi dobré pozice, abychom si užili tuto finální část šampionátu."
Fernando projíždí cílem Velké ceny Německa jako druhý (foto: Scuderia Ferrari)
Alonso si je přesto vědom, že za Red Bulle stále trochu ztrácejí: "Zdá se, že jeden víkend sedne nám - jako například Silverstone se svou charakteristikou zatáček. Tento víkend to vyhovovalo z různých důvodů McLarenu, ale Red Bull - ten je pořád na čele. Vypadá to, že jim sedí všechny podmínky na většině okruhů, to je jediný rozdíl. Myslím, že potřebujeme udělat další krok, chceme-li být na stejné úrovni.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.