Šéf Ferrari po Velké ceně Německa hodnotí výkony svých pilotů a poukazuje na problém, který budou muset vyřešit. Jejich monopost je sice velmi ohleduplný k pneumatikám, ty ale zahřívá velmi pomalu.
"Můžeme potvrdit, že Velká cena Německa pro nás byla pozitivní. Získali jsme více bodů, než naši soupeři a věřím, že jsme dokonce měli ještě na víc," říká šéf Ferrari, které v Nürburgringu získalo dohromady 28 bodů - o bod více než Red Bull a o tři body více než McLaren.
"Obzvlášť je mi líto Felipeho, který přišel o čtvrtou příčku v samotném závěru kvůli problému s matkou na jeho levém předním kole. Znamená to ale také, že jsme bezpochyby učinili velké pokroky v oblasti práce na dráze," soucítí na oficiálním stránkách týmu s Massou.
"Znovu bych chtěl pogratulovat Fernandovi, protože získal několik excelentních výsledků v řadě, takže během posledních třech závodů nasbíral nejvíce bodů ze všech.
Potvrdili jsme, že dokážeme být konkurenceschopní také v podmínkách, které nejsou našimi oblíbenými, a to je důležité. Pokud by teploty, které neodpovídali létu, byli alespoň jako na jaře, pak bychom podle určitě měli větší šanci," věří Domenicali.
Fernando Alonso před Sebastianem Vettelem (foto: Scuderia Ferrari)
"Místo toho můžeme zlepšit způsob, jak vůz zahřívá pneumatiky: to je hledisko, které je čím dál tím důležitější, jak jsme jasně viděli po druhé [Alonsově] zastávce.
Podařilo se nám dostat Fernanda na trať jak před Webberem, tak i před Hamiltonem, ale nemohl se bránit útoku Angličana tak, jak by si přál - jednoduše proto, že jeho pneumatiky byly studené. Ještě markantnější to bylo v Silverstone, protože trať byla také mokrá.
Naše vozy jsou tradičně jemnější k pneumatikám, což je faktor, který vám na delších vzdálenostech poskytuje výhodu, jak jsme letos viděli. Je však pro nás těžší je zahřát na ideální pracovní teplotu. Nyní budeme muset najít kompromis mezi těmito dvěma požadavky, což není úplně jednoduché," dodává šéf závodního týmu z Maranella.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.