Formule 1 pokračuje bez přestávky tento víkend v Maďarsku. Ferrari pro něj připravovalo několik novinek, které si vyzkoušelo v pátek na Nürburgringu, s jejich fungováním ale spokojeno nebylo.
Na trati, kde se opět očekává nadvláda Red Bullu, se setkáme s téměř stejnými vozy jako v Německu. Tam si v pátek Ferrari otestovalo několik novinek. Jak s nimi bylo spokojeno a nakolik se změní vůz 150° Italia?
"Za tři dny jsme v Budapešti, takže auta budou stejná jako tady," prohlásil včera v Nürburgringu Alonso. "Vím, že máme některé díly, které jsme testovali v pátek, ale nebylo to pozitivní, takže je možná vyzkoušíme znovu v Budapešti, naše auto však bude dost podobné."
O největší změnu se tak postará Pirelli: "Největší rozdíl nebo ten nejvýznamnější rozdíl pro výkonnost vozu a jeho chování budou pneumatiky - měkké a superměkké. Auta všech týmů by s nimi měla fungovat jinak a my potřebujeme nastavit vůz tak, abychom z pneumatik dostali co nejvíce přilnavosti."
Sebastian Vettel hledí Fernandovi Alonsovi během Velké ceny Německa na záda(foto: Scuderia Ferrari)
Na dotaz, co nového na Hungaroringu představí McLaren, Lewis Hamilton odpověděl: "Přesně nevím, co přivezeme. Myslím, že auto zůstane stejné.
Jsem si jistý tím, že se můj tým hodně snaží o pokrok. Jsou věci, které opravdu nutně potřebujeme, takže do toho musíme zapojit každičkou část našich zdrojů a veškeré úsilí."
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.