Fernando Alonso se dnes divákům postaral o zábavu i po protnutí pomyslné cílové pásky. V autě mu zbylo tak málo paliva, že ho odstavil u trati a pod stupně vítězů se nechal dovézt Markem Webberem. Žádný postih za to ani jednoho nečeká.
Dvojnásobný mistr světa závodící v rudých barvách dojížděl po skončení závodu zbytek okruhu a zdravil diváky, když dostal do vysílačky jasný pokyn od týmu: „Máme málo paliva. Zastav teď hned!“ Alonso poslušně odstavil vůz u trati a nasedl na formuli Marka Webbera.
Australanův Red Bull Alonsa pohodlně dovezl až do parc fermé. Bizarní pohled na závodníka bezstarostně se vezoucího na bočnici formule jedna se bez debat zapíše k nejvýraznějším momentům desátého závodu letošní sezóny. Jen málokomu se nevybavila podobná scéna z Velké ceny Velké Británie 1991. Před dvaceti lety takhle svezl Ayrtona Sennu po Silverstonu Nigel Mansell.
Fernando Alonso na Red Bullu Marka Webbera(zdroj: Red Bull)
Alonsovi v žádném případě nehrozilo, že by do parc fermé sám nedojel. Striktní příkaz zazněl kvůli pravidlům Mezinárodní automobilové federace, která po závodě odebírá vzorky z paliva. Ve voze ho tedy musel zbýt dostatek pro tyto účely. V opačném případě by tým riskoval diskvalifikaci závodníka.
„Odebrali vzorek paliva, po závodě ho na to musel zbýt litr. Je to hotové. Nic se nestalo. Šlo o pouhé opatření,“ okomentoval nařízenou zastávku v dojížděcím kole šéf týmu Stefano Domenicali.
Ayrton Senna se před dvaceti lety ocitl takřka ve stejné pozici jako dnes Alonso
Federace potvrdila, že Ferrari, které dovezlo Alonsa do cíle na druhém místě, testy úspěšně prošlo. Nebude se zabývat skutečností, že Španěl nedokončil dojezdové kolo. Stejně tak nehrozí žádné sankce ani Marku Webberovi, přestože jeho zastavení Fernandu Alonsovi by mohlo být nahlíženo jako porušení pravidel přikazujících závodníkovi po dokončení závodu okamžitě zamířit do parc fermé.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.