Kvalifikaci na VC Německa vyhrál Mark Webber, druhý skončil Lewis Hamilton a až na třetím místě byl Sebastian Vettel. Déšť nakonec do kvalifikace nepromluvil.
Po startu Q1 na trať vyjely oba Virginy a Liuzzi, jejich časy ale byly hned překonány. Po pěti minutách již bylo na trati plno, přední pozice už patřily jezdcům z top týmů.
Do konce první části zbývalo 8 minut a čas stále neměly jezdci Sauberu a Petrov. Kamuj Kobajaši měl nejspíše znovu problémy s vozem, ujel totiž jen 5 kol a byl pomalý.
Pět minut do konce zbývalo na časomíře, když se rozpoutal opravdový boj o postup do druhé části, nakonec nepostoupil nikdo z jezdců Lotusu, Virginu a HRT, doplnil je již zmiňovaný Kobajaši.
První část vyhrál Massa s časem 1:31,826 min. Na start se postaví od 18. do 24. místa v tomto pořadí Kobajaši, Kovalainen, Glock, Chandhok, D'Ambrosio, Ricciardo, Liuzzi. Právě Liuzzi měnil převodovku a tak se podle pravidel posune na startovním roštu, místo z 23. bude startovat z 24. místa.
Ve druhé části zaznamenali první časy Massa s Pérezem, které ale hned překonal Alonso (1:31,150 min.) Michael Schumacher se hodně trápil se svým vozem, hlavně ve třetí části. Neustále se pral s volantem.
Maldonado se na chvíli dostal mezi top 10, dobré kolo zajel Di Resta. Schumacher zajel osmý čas, Maldonado tak vypadl, stejně jako Di Resta, kterého vyřadil Sutil. Heidfelda vyřadil z top 10 Petrov, Rosberg zajel pátý čas, Rubens Barrichello svůj čas nezlepšil a tak nepostoupil.
Q2 vyhrál s časem 1:30,998 min. Lewis Hamilton. Vypadli a v tomto pořadí se na start postaví na 11. - 17. místě Heidfeld, Di Resta, Maldonado, Barrichello, Pérez, Buemi a Alguersuari. Vozy Toro Rosso se zde stejně jako Saubery zatím jen trápí.
Se začátkem třetí části se na trati objevila většina vozů, po prvních pokusech vedl Webber s časem 1:30,251 min., těsně za ním byl Vettel, pak Hamilton s Alonsem. Adrian Sutil se rozhodl šetřit pneumatiky pro závod a vyjel jen na jedno kolo.
Rozhodly až druhé pokusy, nakonec zajel nejlepší čas Mark Webber a odstartuje z první pozice (1:30,079 min.) Z druhého místa odstartuje Hamilton (1:30,134 min.) a ze třetího Vettel (1:30,216 min.)
Postavení a časy všech jezdců si můžete prohlédnout v tabulce pod článkem, nebo také v grafické podobě zde.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.