NURBURGRING - 2. TRÉNINK; Nejrychlejším mužem pátečního odpoledne se na německém okruhu stal Mark Webber na Red Bullu. Těsně za ním skončil Fernando Alonso a Sebastian Vettel.
Mezi pátečními tréninky na chvíli vysvitlo slunce, které prohřálo trať, nedaleko od okruhu se ale znovu hromadily dešťové mraky a hrozilo, že v průběhu odpoledné zaprší. V polovině tréninku přitáhly husté mraky a trochu se setmělo, spadlo však pouze pár neškodných kapek.
Na dráhu jako první ve 14 hod vyjel Pérez následovaný Liuzzim, který dopoledne pouze z boxů sledoval počínání svého kolegy Karthikeyana s jeho vozem, po něm D’Ambrosio a Kovalainen.
Alguersuari, Kovalainen, Chandhok, Glock, Ricciardo, Pérez, Maldonado, Kobajaši, Liuzzi i D’Ambrosio hned vlétli do měřených kol, během prvních pěti minut jsme měli již časy zaplněny deset příček – nejlepší první výstřel si připsal pilot Toro Rosso.
Po chvíli se do dění zapojili i top týmy, na čele před prvním incidentem, kdy se v šesté zatáčce zakouřilo z Ricciardova HRT, byl Alonso (1:32,990) před Hamiltonem (1:34,393) a Vettelem (1:34,977 min).
Schumacher dostal od svého inženýra "vynadáno" za to, že při brzdění používá také plyn. Mercedes představil nové přední křídlo (podobné tomu z předsezonních testů) s upravenými kaskádami a ohebnějším hlavním nosným profilem.
Na BBC vedli zajímavý rozhovor s technickým ředitelem Williamsu Samem Michaelem, který zmínil, že v roce 2014 bude elektromotorům závodních monopostům stačit 30 koní pro výjezd z boxů. Velice si také pochvaloval Pastora Maldonada, který svými výkony předčí jeho očekávání.
Práce na Heidfeldově voze s novými výfuky(foto: Lotus Renault GP)
Eric Boullier prohodil pár slov o ranním testování nových výfuků Renaultu ústících na zádi. Podle něj s Heidfeldovým vozem nebyly vůbec žádné problémy. Spálená místa na TV záběrech mechanici kontrolovali proto, že tým chtěl prověřit teplotní limity a ne proto, že by s nimi byly potíže. Podle šéf Renaultu je zatím příliš brzy na to, zda je monopost R31 s tímto řešením rychlejší než s výfuky vpředu, které používají od počátku sezóny a s nimiž dnes dále jezdil Petrov.
Renault si však od nového řešení slibuje 0,2 sec na kolo a menší opotřebení pneumatik. Přes absenci problémů nevyloučil, že Heidfeld nakonec v kvalifikaci použije stejné výfuky, jako Petrov, spíše to však vypadá na to, že ve zbytku víkendu uvidíme na Renaultech zcela odlišné systémy.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Massa 1:32,466 min2. Alonso + 0,5243. Webber + 1,1764. Petrov + 1,2945. Vettel + 1,3576. Hamilton + 1,927
Sebastian Vettel připravený vyrazit(foto: Red Bull Racing)
Buemi stále čekal v boxech a jeho vůz byl opravován. Mezi 16 – 18 tisíci otáčkami za min mu hned na začátku tréninku začalo vynechávat zapalování motoru a jako jediný nezajel měřené kolo, odpoledne pro něj žel po úvodních třech kolech skončilo.
Hamiltonovi bylo ke konci po delších jízdách řečeno, že jeho závodní rychlost je obdobná jako u Ferrari, ale o 0,2 horší než u Red Bullů, což by pro McLaren po silverstonském propadáku mohlo být dobrou zprávou.
Webber se po 53 min od začátku po přezutí na měkkou směs vyhoupnul do čela (1:31,711), Hamiltonovi pomohly pneumatiky ke třetí příčce (1:32,724 min). Button se dostal na devátou příčku, ale zřejmě při tom nepoužíval KERS. Australana ve službách Red Bullu do konce již nikdo nepřekonal.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Schumacher - 306 km/hod; 2. Heidfeld - 304; 3. Webber- 303; Petrov - 303; Rosberg - 30; Alonso - 301.
Přehled všech časů druhého tréninku: zde.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.