NURBURGRING - 2. TRÉNINK; Nejrychlejším mužem pátečního odpoledne se na německém okruhu stal Mark Webber na Red Bullu. Těsně za ním skončil Fernando Alonso a Sebastian Vettel.
Mezi pátečními tréninky na chvíli vysvitlo slunce, které prohřálo trať, nedaleko od okruhu se ale znovu hromadily dešťové mraky a hrozilo, že v průběhu odpoledné zaprší. V polovině tréninku přitáhly husté mraky a trochu se setmělo, spadlo však pouze pár neškodných kapek.
Na dráhu jako první ve 14 hod vyjel Pérez následovaný Liuzzim, který dopoledne pouze z boxů sledoval počínání svého kolegy Karthikeyana s jeho vozem, po něm D’Ambrosio a Kovalainen.
Alguersuari, Kovalainen, Chandhok, Glock, Ricciardo, Pérez, Maldonado, Kobajaši, Liuzzi i D’Ambrosio hned vlétli do měřených kol, během prvních pěti minut jsme měli již časy zaplněny deset příček – nejlepší první výstřel si připsal pilot Toro Rosso.
Po chvíli se do dění zapojili i top týmy, na čele před prvním incidentem, kdy se v šesté zatáčce zakouřilo z Ricciardova HRT, byl Alonso (1:32,990) před Hamiltonem (1:34,393) a Vettelem (1:34,977 min).
Schumacher dostal od svého inženýra "vynadáno" za to, že při brzdění používá také plyn. Mercedes představil nové přední křídlo (podobné tomu z předsezonních testů) s upravenými kaskádami a ohebnějším hlavním nosným profilem.
Na BBC vedli zajímavý rozhovor s technickým ředitelem Williamsu Samem Michaelem, který zmínil, že v roce 2014 bude elektromotorům závodních monopostům stačit 30 koní pro výjezd z boxů. Velice si také pochvaloval Pastora Maldonada, který svými výkony předčí jeho očekávání.
Práce na Heidfeldově voze s novými výfuky(foto: Lotus Renault GP)
Eric Boullier prohodil pár slov o ranním testování nových výfuků Renaultu ústících na zádi. Podle něj s Heidfeldovým vozem nebyly vůbec žádné problémy. Spálená místa na TV záběrech mechanici kontrolovali proto, že tým chtěl prověřit teplotní limity a ne proto, že by s nimi byly potíže. Podle šéf Renaultu je zatím příliš brzy na to, zda je monopost R31 s tímto řešením rychlejší než s výfuky vpředu, které používají od počátku sezóny a s nimiž dnes dále jezdil Petrov.
Renault si však od nového řešení slibuje 0,2 sec na kolo a menší opotřebení pneumatik. Přes absenci problémů nevyloučil, že Heidfeld nakonec v kvalifikaci použije stejné výfuky, jako Petrov, spíše to však vypadá na to, že ve zbytku víkendu uvidíme na Renaultech zcela odlišné systémy.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Massa 1:32,466 min2. Alonso + 0,5243. Webber + 1,1764. Petrov + 1,2945. Vettel + 1,3576. Hamilton + 1,927
Sebastian Vettel připravený vyrazit(foto: Red Bull Racing)
Buemi stále čekal v boxech a jeho vůz byl opravován. Mezi 16 – 18 tisíci otáčkami za min mu hned na začátku tréninku začalo vynechávat zapalování motoru a jako jediný nezajel měřené kolo, odpoledne pro něj žel po úvodních třech kolech skončilo.
Hamiltonovi bylo ke konci po delších jízdách řečeno, že jeho závodní rychlost je obdobná jako u Ferrari, ale o 0,2 horší než u Red Bullů, což by pro McLaren po silverstonském propadáku mohlo být dobrou zprávou.
Webber se po 53 min od začátku po přezutí na měkkou směs vyhoupnul do čela (1:31,711), Hamiltonovi pomohly pneumatiky ke třetí příčce (1:32,724 min). Button se dostal na devátou příčku, ale zřejmě při tom nepoužíval KERS. Australana ve službách Red Bullu do konce již nikdo nepřekonal.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Schumacher - 306 km/hod; 2. Heidfeld - 304; 3. Webber- 303; Petrov - 303; Rosberg - 30; Alonso - 301.
Přehled všech časů druhého tréninku: zde.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.