I když na vedoucí Red Bull a Sebastiana Vettela ztrácejí opravdu hodně, Felipe Massa věří, že Ferrari je stále v boji o titul.
Ztráta v Poháru konstruktérů činí 164 bodů, v šampionátu jezdců ztrácí Fernando Alonso na Sebastiana Vettela 92 bodů. I tak je druhý pilot Ferrari, Felipe Massa, přesvědčen o tom, že Ferrari stále bojuje o titul.
Přesvědčuje ho o tom hlavně forma Ferrari během VC Velké Británie, kterou vyhrál právě Alonso. Massa si také velmi dobře pamatuje Alonsovu loňskou ztrátu 47 bodů, kterou dohnal a ještě v posledním závodě byl jedním z kandidátů na titul mistra světa.
"Co bych o šampionátu řekl? Dokud je matematická šance, tak věřím," říká Massa. "Řekl jsem to už mnohokrát, ale stále je to pravda, Ferrari se nikdy nevzdá. Nejlepší strategie je vždy přemýšlet jen o jednom závodě, jako jsme to udělali v Silverstone."
Vítězství ve Velké ceně Británie bylo sice letos prvním, Ferrari to ale na optimismu neubírá, stále chtějí bojovat o titul
Sice se obecně předpokládá, že Red Bull po zrušení zákazů ohledně difuzorů znovu zbytku pole ujede, ale Massa se nebojí a říká, že aerodynamické novinky ze Silverstone budou na Nürburgringu fungovat ještě lépe.
"Podle toho, co jsem viděl v Silverstone vím, že v Německu by vše mělo jít správným směrem. Nyní musíme udržet tempo tento víkend i příští víkend v Maďarsku."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.