V posledních kolech závodu v Silverstone se Mark Webber dostal až za Sebastiana Vettela a byl připraven pokusit se ho předjet. Red Bull však byl jiného názoru, příkaz zněl jasně: Udržuj mezeru. Webber neuposlechl a v posledních dnech se o tom hodně diskutuje. Nyní ve svém sloupku pro BBC popicuje, co prožíval v posledních kolech.
Nedostanu žádnou cenu, když uhodnu, o čem chcete všichni číst. Rozhodnutí mého týmu bylo takové, že jsem neměl předjet Sebastiana Vettela v posledních čtyř, pěti kolech Velké ceny Británie.
Rozhodl jsem se závodit, dokud to bylo jen trochu možné, pokoušel jsem se Seba předjet. Párkrát jsem se dostal docela blízko, ale nepodařilo se mi toho využít. Byla to složitá situace, ale z toho, co jsem udělal, mám dobrý pocit.
V takové situaci na vás dolehnou různé emoce. Chcete zlepšit svou pozici, předjet toho, kdo je před vámi, zvlášť když je to někdo na úrovni Seba, když jste se za něj tak těžko propracovali. Pak mi ale řekli, abych zůstal za ním, na což jsem ale nebyl připraven. Kdybych udělal to, co po mě tým chtěl, spalo by se mi mnohem hůř.
Věděl jsem, že půjdu proti týmovým příkazům. Normálně, když závodíte a před někoho se dostanete, mají z toho radost. Ale teď by nebyli, nechtěli, abych byl druhý, nechtěli, aby mezi námi došlo ke kontaktu. To by byla z pohledu týmu nejhorší noční můra.
Mít dva konkurenceschopné jezdce je senzační, ale po té spoustě vynaložené práce tým nechce, aby jeden nebo oba vozy nedokončily závod. Pokud se tedy báli ztráty bodů, řešením mohlo být prohodit si pozice, protože jsem byl v té fázi závodu rychlejší a vyvíjel velký tlak.
Toho ale nejsem fanouškem a Red Bull taky ne. Měli bychom mít šanci spolu závodit, ale zároveň mít někde vzadu v mysli zájem týmu. Bylo to pro mě špatně akceptovatelné, protože k tomu došlo ke konci závodu. Během let jsme ve Formuli 1 viděli spoustu situací, kdy tým řekl jednomu jezdci, aby druhého pustil, aby strategie obou správně fungovaly.
V raných fázích závodu tedy pomáháte tomu rychlejšímu, aby fungovala strategie nebo tak něco. Když je ale pět kol do cíle a jste těsně za ním, už to není o strategii, je to boj. V takové situaci by byl každý jezdec méně spokojený s takovým příkazem, protože ví, k čemu to povede.
Christian (Horner) a já jsme o tom po závodě mluvili. Oba jsme řekli své názory a pochopili tak názor toho druhého. Určitě se ptáte, jestli to ovlivní mojí budoucnost s Red Bullem, jestli zůstanu i v roce 2012.
Já i tým máme na toto rozhodnutí čas. Jednáme o tom, je to pozitivní, to, co se stalo v neděli rozhodně neobrátilo můj svět vzhůru nohama.
Ten víkend mi celkově dodal mnoho optimismu do zbytku sezony. Vše jde správným směrem, s ohledem na minulé závody je to lepší, v neděli dostanu z vozu víc. Dříve během tohoto roku, v kombinaci s technickými problémy, tomu tak nebylo. Moje inženýry to velmi potěšilo, udělali jsme krok vpřed.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.