V posledních kolech závodu v Silverstone se Mark Webber dostal až za Sebastiana Vettela a byl připraven pokusit se ho předjet. Red Bull však byl jiného názoru, příkaz zněl jasně: Udržuj mezeru. Webber neuposlechl a v posledních dnech se o tom hodně diskutuje. Nyní ve svém sloupku pro BBC popicuje, co prožíval v posledních kolech.
Nedostanu žádnou cenu, když uhodnu, o čem chcete všichni číst. Rozhodnutí mého týmu bylo takové, že jsem neměl předjet Sebastiana Vettela v posledních čtyř, pěti kolech Velké ceny Británie.
Rozhodl jsem se závodit, dokud to bylo jen trochu možné, pokoušel jsem se Seba předjet. Párkrát jsem se dostal docela blízko, ale nepodařilo se mi toho využít. Byla to složitá situace, ale z toho, co jsem udělal, mám dobrý pocit.
V takové situaci na vás dolehnou různé emoce. Chcete zlepšit svou pozici, předjet toho, kdo je před vámi, zvlášť když je to někdo na úrovni Seba, když jste se za něj tak těžko propracovali. Pak mi ale řekli, abych zůstal za ním, na což jsem ale nebyl připraven. Kdybych udělal to, co po mě tým chtěl, spalo by se mi mnohem hůř.
Věděl jsem, že půjdu proti týmovým příkazům. Normálně, když závodíte a před někoho se dostanete, mají z toho radost. Ale teď by nebyli, nechtěli, abych byl druhý, nechtěli, aby mezi námi došlo ke kontaktu. To by byla z pohledu týmu nejhorší noční můra.
Mít dva konkurenceschopné jezdce je senzační, ale po té spoustě vynaložené práce tým nechce, aby jeden nebo oba vozy nedokončily závod. Pokud se tedy báli ztráty bodů, řešením mohlo být prohodit si pozice, protože jsem byl v té fázi závodu rychlejší a vyvíjel velký tlak.
Toho ale nejsem fanouškem a Red Bull taky ne. Měli bychom mít šanci spolu závodit, ale zároveň mít někde vzadu v mysli zájem týmu. Bylo to pro mě špatně akceptovatelné, protože k tomu došlo ke konci závodu. Během let jsme ve Formuli 1 viděli spoustu situací, kdy tým řekl jednomu jezdci, aby druhého pustil, aby strategie obou správně fungovaly.
V raných fázích závodu tedy pomáháte tomu rychlejšímu, aby fungovala strategie nebo tak něco. Když je ale pět kol do cíle a jste těsně za ním, už to není o strategii, je to boj. V takové situaci by byl každý jezdec méně spokojený s takovým příkazem, protože ví, k čemu to povede.
Christian (Horner) a já jsme o tom po závodě mluvili. Oba jsme řekli své názory a pochopili tak názor toho druhého. Určitě se ptáte, jestli to ovlivní mojí budoucnost s Red Bullem, jestli zůstanu i v roce 2012.
Já i tým máme na toto rozhodnutí čas. Jednáme o tom, je to pozitivní, to, co se stalo v neděli rozhodně neobrátilo můj svět vzhůru nohama.
Ten víkend mi celkově dodal mnoho optimismu do zbytku sezony. Vše jde správným směrem, s ohledem na minulé závody je to lepší, v neděli dostanu z vozu víc. Dříve během tohoto roku, v kombinaci s technickými problémy, tomu tak nebylo. Moje inženýry to velmi potěšilo, udělali jsme krok vpřed.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.