Testovací pilot Lotusu Karun Chandhok se otevřeně pustil do majitele týmu Force India - Vijaye Mallyi - kvůli jeho negativním poznámkám na adresu indických pilotů.
Force India vede v Indii program "Jeden z miliardy," který má za cíl najít další jezdecké talenty. Jeho šéf Mallya ale během závodního víkendu v Británii prohlásil, že nechápe, jak může Chandhok či jeho krajan Narain Karthikeyan vůbec usednout do pomalých vozů týmů z konce startovního roštu.
Chandhok s HRT debutoval loni, letos jezdí v pátky s Lotusem. Karthikeyana v Silverstone v kokpitu Hispanie kvůli problémům s penězi sponzorů nahradil Daniel Ricciardo.
"Pokud jde o současné indické piloty ve Formuli 1, je mi jich velmi líto. Dostávají místa u týmů, které očividně nemohou soutěžit. Pokud to je ale to, co chtějí: jezdit s vozem F1 jen kvůli tomu, aby jezdili s vozem F1 a potáceli se někde vzadu, nic s tím nenadělám," cituje slova Mallyi Autosport.
Mallya nikdy Chandhokovi nedal šanci ani při testování, Karun nyní jezdí v pátky za Lotus(foto: Team Lotus)
Chandhok si tato troufalá slova indického miliardáře nemohl nevšimnout. Neváhal je odvážně pro Reuters komentovat, byť si tím zřejmě definitivně zabouchl dveře do Force Indie, která je letos druhým nejhorším bodujícím týmem.
"Myslím, že to je trochu smutné, když předseda naší indické ASN hovoří o tom, kolik toho dělá pro indické piloty a pak jedním dechem zkritizuje jediné dva piloty Indie v F1," říká Chandhok.
"Pokud chcete kritizovat lidi, měli byste to podpořit alespoň nějakými fakty. On však žádná nemá, protože nikdy mě ani Narainovi nedal příležitost testovat žádné z jeho aut."
Reklama na Mallyův program pro hledání mladých indických talentů se objevila na voze v Turecku(foto: Force India F1)
"Chápu, že existuje potřeba najít další indickou hvězdu - a záměrně jsem použil slovo další, ne první - a potřeba získat více indický F1 pilotů.
Ale další indickou hvězdu nenajdete tím, že uspořádáte závody v motokárových půjčovnách s jednoválcovými čtyřtaktními motory na 400 m dlouhých betonových dráhách," kritizuje Chandhok Mallyův program pro hledání mladých talentů.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.