Testovací pilot Lotusu Karun Chandhok se otevřeně pustil do majitele týmu Force India - Vijaye Mallyi - kvůli jeho negativním poznámkám na adresu indických pilotů.
Force India vede v Indii program "Jeden z miliardy," který má za cíl najít další jezdecké talenty. Jeho šéf Mallya ale během závodního víkendu v Británii prohlásil, že nechápe, jak může Chandhok či jeho krajan Narain Karthikeyan vůbec usednout do pomalých vozů týmů z konce startovního roštu.
Chandhok s HRT debutoval loni, letos jezdí v pátky s Lotusem. Karthikeyana v Silverstone v kokpitu Hispanie kvůli problémům s penězi sponzorů nahradil Daniel Ricciardo.
"Pokud jde o současné indické piloty ve Formuli 1, je mi jich velmi líto. Dostávají místa u týmů, které očividně nemohou soutěžit. Pokud to je ale to, co chtějí: jezdit s vozem F1 jen kvůli tomu, aby jezdili s vozem F1 a potáceli se někde vzadu, nic s tím nenadělám," cituje slova Mallyi Autosport.
Mallya nikdy Chandhokovi nedal šanci ani při testování, Karun nyní jezdí v pátky za Lotus(foto: Team Lotus)
Chandhok si tato troufalá slova indického miliardáře nemohl nevšimnout. Neváhal je odvážně pro Reuters komentovat, byť si tím zřejmě definitivně zabouchl dveře do Force Indie, která je letos druhým nejhorším bodujícím týmem.
"Myslím, že to je trochu smutné, když předseda naší indické ASN hovoří o tom, kolik toho dělá pro indické piloty a pak jedním dechem zkritizuje jediné dva piloty Indie v F1," říká Chandhok.
"Pokud chcete kritizovat lidi, měli byste to podpořit alespoň nějakými fakty. On však žádná nemá, protože nikdy mě ani Narainovi nedal příležitost testovat žádné z jeho aut."
Reklama na Mallyův program pro hledání mladých indických talentů se objevila na voze v Turecku(foto: Force India F1)
"Chápu, že existuje potřeba najít další indickou hvězdu - a záměrně jsem použil slovo další, ne první - a potřeba získat více indický F1 pilotů.
Ale další indickou hvězdu nenajdete tím, že uspořádáte závody v motokárových půjčovnách s jednoválcovými čtyřtaktními motory na 400 m dlouhých betonových dráhách," kritizuje Chandhok Mallyův program pro hledání mladých talentů.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.