Testovací pilot Lotusu Karun Chandhok se otevřeně pustil do majitele týmu Force India - Vijaye Mallyi - kvůli jeho negativním poznámkám na adresu indických pilotů.
Force India vede v Indii program "Jeden z miliardy," který má za cíl najít další jezdecké talenty. Jeho šéf Mallya ale během závodního víkendu v Británii prohlásil, že nechápe, jak může Chandhok či jeho krajan Narain Karthikeyan vůbec usednout do pomalých vozů týmů z konce startovního roštu.
Chandhok s HRT debutoval loni, letos jezdí v pátky s Lotusem. Karthikeyana v Silverstone v kokpitu Hispanie kvůli problémům s penězi sponzorů nahradil Daniel Ricciardo.
"Pokud jde o současné indické piloty ve Formuli 1, je mi jich velmi líto. Dostávají místa u týmů, které očividně nemohou soutěžit. Pokud to je ale to, co chtějí: jezdit s vozem F1 jen kvůli tomu, aby jezdili s vozem F1 a potáceli se někde vzadu, nic s tím nenadělám," cituje slova Mallyi Autosport.
Mallya nikdy Chandhokovi nedal šanci ani při testování, Karun nyní jezdí v pátky za Lotus(foto: Team Lotus)
Chandhok si tato troufalá slova indického miliardáře nemohl nevšimnout. Neváhal je odvážně pro Reuters komentovat, byť si tím zřejmě definitivně zabouchl dveře do Force Indie, která je letos druhým nejhorším bodujícím týmem.
"Myslím, že to je trochu smutné, když předseda naší indické ASN hovoří o tom, kolik toho dělá pro indické piloty a pak jedním dechem zkritizuje jediné dva piloty Indie v F1," říká Chandhok.
"Pokud chcete kritizovat lidi, měli byste to podpořit alespoň nějakými fakty. On však žádná nemá, protože nikdy mě ani Narainovi nedal příležitost testovat žádné z jeho aut."
Reklama na Mallyův program pro hledání mladých indických talentů se objevila na voze v Turecku(foto: Force India F1)
"Chápu, že existuje potřeba najít další indickou hvězdu - a záměrně jsem použil slovo další, ne první - a potřeba získat více indický F1 pilotů.
Ale další indickou hvězdu nenajdete tím, že uspořádáte závody v motokárových půjčovnách s jednoválcovými čtyřtaktními motory na 400 m dlouhých betonových dráhách," kritizuje Chandhok Mallyův program pro hledání mladých talentů.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.