Testovací pilot Lotusu Karun Chandhok se otevřeně pustil do majitele týmu Force India - Vijaye Mallyi - kvůli jeho negativním poznámkám na adresu indických pilotů.
Force India vede v Indii program "Jeden z miliardy," který má za cíl najít další jezdecké talenty. Jeho šéf Mallya ale během závodního víkendu v Británii prohlásil, že nechápe, jak může Chandhok či jeho krajan Narain Karthikeyan vůbec usednout do pomalých vozů týmů z konce startovního roštu.
Chandhok s HRT debutoval loni, letos jezdí v pátky s Lotusem. Karthikeyana v Silverstone v kokpitu Hispanie kvůli problémům s penězi sponzorů nahradil Daniel Ricciardo.
"Pokud jde o současné indické piloty ve Formuli 1, je mi jich velmi líto. Dostávají místa u týmů, které očividně nemohou soutěžit. Pokud to je ale to, co chtějí: jezdit s vozem F1 jen kvůli tomu, aby jezdili s vozem F1 a potáceli se někde vzadu, nic s tím nenadělám," cituje slova Mallyi Autosport.
Mallya nikdy Chandhokovi nedal šanci ani při testování, Karun nyní jezdí v pátky za Lotus(foto: Team Lotus)
Chandhok si tato troufalá slova indického miliardáře nemohl nevšimnout. Neváhal je odvážně pro Reuters komentovat, byť si tím zřejmě definitivně zabouchl dveře do Force Indie, která je letos druhým nejhorším bodujícím týmem.
"Myslím, že to je trochu smutné, když předseda naší indické ASN hovoří o tom, kolik toho dělá pro indické piloty a pak jedním dechem zkritizuje jediné dva piloty Indie v F1," říká Chandhok.
"Pokud chcete kritizovat lidi, měli byste to podpořit alespoň nějakými fakty. On však žádná nemá, protože nikdy mě ani Narainovi nedal příležitost testovat žádné z jeho aut."
Reklama na Mallyův program pro hledání mladých indických talentů se objevila na voze v Turecku(foto: Force India F1)
"Chápu, že existuje potřeba najít další indickou hvězdu - a záměrně jsem použil slovo další, ne první - a potřeba získat více indický F1 pilotů.
Ale další indickou hvězdu nenajdete tím, že uspořádáte závody v motokárových půjčovnách s jednoválcovými čtyřtaktními motory na 400 m dlouhých betonových dráhách," kritizuje Chandhok Mallyův program pro hledání mladých talentů.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.