Fernando Alonso po vzestupu výkonnosti Ferrari v posledních závodech, z nichž ten poslední dokonce vyhrál, zůstává realistou a na titul nemyslí. Na vedoucího Sebastiana Vettela ztrácí 92 bodů.
"Toto vítězství nezmění náš přístup k nadcházejícím závodům. Musíme být realisté, protože v klasifikaci ztrácíme 92 bodů a to je moc! Budeme se se snažit soustředit vždy na jeden závod a vyhrát jich co nejvíce," popisuje strategii Scuderie Alonso.
"To bude také zahrnovat více riskování, možná za to pak zaplatíme vyšší cenu, ale jiné cesty není. Rozhodně se nevzdáváme, ale nesmíme myslet na šampionát: jak uvedl včera [v pondělí] Montezemolo v Maranellu, zůstáváme při zemi."
Omezení motorů podle něj nestálo za krátkodobým vzestupem Ferrari, rychlost jejich vozu se podle Alonsa podařilo skutečně vylepšit: "Nestrávil jsem moc času přemýšlením o technickém pozadí vítězství ve Velké ceně Británie."
Alonsovi v Silverstone gratuluje britský princ Harry(foto: Scuderia Ferrari)
"Každý závod má svůj vlastní příběh a my moc dobře víme, jak rychle se věci mohou obrátit. Určitě jsme na voze měli velká vylepšení, která vedla k tomu, že se vůz nyní mnohem snadněji ovládá. Cítíte, že drží mnohem více při zemi než dříve, obzvlášť v rychlých zatáčkách.
Znamená to, že má aerodynamický přítlak, což je oblast, ve které jsme za našimi hlavními soupeři ztráceli nejvíce. Nemyslím si ale, že změny v mapování motorů byli faktorem. Byli jsme rychlejší v části trati, kde prakticky nemusíte brzdit, což znamená, že si současné auto vede dobře," dodává Španěl.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.