Šéf Red Bullu Christian Horner si plánuje soukromě pohovořit s Markem Webberem poté, co ignoroval příkaz týmu a dál v samotném závěru Velké ceny Británie útočil na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela.
Webber dostal od svého inženýra Ciarana Pilbeama příkaz, aby si udržoval od Vettela odstup a nesnažil se jej předjet. Australan však přiznal, že tyto instrukce z boxové zídky úmyslně ignoroval, protože s ním chtěl závodit a vybojovat druhé místo v cíli.
Horner uvedl, že to od Webbera nečekal, a dal najevo, že s jeho chováním nebyl spokojený, protože riskoval, že tým přijde o cenné body. Na dotaz Autosportu, zda byl překvapený tím, že Webber ignoroval týmové příkazy, odpověděl: "Ano. Tým je nakonec tím nejdůležitějším, žádný jedinec není důležitější než tým."
"Chápu v tomto Markovy frustrace, ale pokud by bylo pořadí opačné, zachovaly bychom se úplně stejně. Stalo se to před několika lety v Turecku, přesně stejná věc se přihodila Sebastianovi, takže z pohledu týmu nemá smysl riskovat oba vozy. Bylo zřejmé, že nikdo z nich neustoupí.
A jak jsme viděli u Massy a Hamiltona v poslední zatáčce, když mezi nimi došlo k těsnému kontaktu, nemá z pohledu týmu smysl povolit jim spolu bojovat v těch posledních dvou kolech. Mark se očividně rozhodl to ignorovat, ale nepodařilo se mu předjet," pokračuje šéf Red Bullu.
Mark Webber po závodě v Silverstone štěstím bez sebe nebyl
Webber nakonec uposlechl, až když k němu rádiem promluvil přímo jeho šéf. Jak na to hodlá Horner zareagovat? "Budeme o tom spolu v soukromí hovořit."
Tým se podle něj rozhodl k tomu, aby piloti drželi své pozice, již čtyři kola před cílem, byť v televizním přenosu jsme rádio slyšeli o něco později, až v posledním kole. Báli se, aby nedošlo k vzájemné kolizi na konci závodu, který měli velmi dobře rozjetý.
Přesto podle něj Webber nebude od včerejšího závodu Vettelovým "nosičem vody." Horner zdůrazňuje, že chtějí oběma pilotům dát příležitost k boji o vítězství.
"Může volně bojovat o vítězství v závodech. Vyhrál zde kvalifikaci. Byl schopný a měl možnost tento závod vyhrát. Nevyvíjelo se to však pro něj dobře, ale budeme mu i nadále dávat šanci k výhrám.
Z pohledu týmu jsem dnes dopoledne na schůzce s piloty i před inženýry jasně uvedl, že nejdůležitější dnes bude získat týmový výsledek před všemi našimi lidmi, kteří do vozů vkládají tolik úsilí kvůli šampionátu pilotů a konstruktérů.
Oba odjíždějí s tím, že se Sebastianovi podařilo zvýšit v šampionátu svůj náskok, Mark se posunul na druhé místo a tým zvýšil své vedení v šampionátu konstruktérů. Ostatně pro nás je týmový šampionát stejně důležitý, jako jezdecký titul. Riskovali jsme dnes 33 bodů tím, že jsme našim pilotům spolu umožnili bojovat."
Vettel připravuje svého kolegu o vedení hned po startu Velké ceny Británie(foto: Red Bull Racing)
"Jak jsme viděli již dříve, může to vyjít hodně draho. Řekli jsme OK, umožnili jsme jim až do tohoto okamžiku spolu bojovat, ale tři kola před cílem to bylo správné rozhodnutí místo toho, že bychom riskovali, že skončí ve zdi.
Pro tým to bylo absolutně správné rozhodnutí. Jak je to patrné v ostatních sportech, občas dochází ke střídání. Ale z pohledu týmu jsme nechtěli riskovat ztrátu 33 bodů. Piloti jsou nyní první a druzí v šampionátu jezdců a nechceme to ničím ohrožovat," vysvětluje Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.