Šéf Red Bullu Christian Horner si plánuje soukromě pohovořit s Markem Webberem poté, co ignoroval příkaz týmu a dál v samotném závěru Velké ceny Británie útočil na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela.
Webber dostal od svého inženýra Ciarana Pilbeama příkaz, aby si udržoval od Vettela odstup a nesnažil se jej předjet. Australan však přiznal, že tyto instrukce z boxové zídky úmyslně ignoroval, protože s ním chtěl závodit a vybojovat druhé místo v cíli.
Horner uvedl, že to od Webbera nečekal, a dal najevo, že s jeho chováním nebyl spokojený, protože riskoval, že tým přijde o cenné body. Na dotaz Autosportu, zda byl překvapený tím, že Webber ignoroval týmové příkazy, odpověděl: "Ano. Tým je nakonec tím nejdůležitějším, žádný jedinec není důležitější než tým."
"Chápu v tomto Markovy frustrace, ale pokud by bylo pořadí opačné, zachovaly bychom se úplně stejně. Stalo se to před několika lety v Turecku, přesně stejná věc se přihodila Sebastianovi, takže z pohledu týmu nemá smysl riskovat oba vozy. Bylo zřejmé, že nikdo z nich neustoupí.
A jak jsme viděli u Massy a Hamiltona v poslední zatáčce, když mezi nimi došlo k těsnému kontaktu, nemá z pohledu týmu smysl povolit jim spolu bojovat v těch posledních dvou kolech. Mark se očividně rozhodl to ignorovat, ale nepodařilo se mu předjet," pokračuje šéf Red Bullu.
Mark Webber po závodě v Silverstone štěstím bez sebe nebyl
Webber nakonec uposlechl, až když k němu rádiem promluvil přímo jeho šéf. Jak na to hodlá Horner zareagovat? "Budeme o tom spolu v soukromí hovořit."
Tým se podle něj rozhodl k tomu, aby piloti drželi své pozice, již čtyři kola před cílem, byť v televizním přenosu jsme rádio slyšeli o něco později, až v posledním kole. Báli se, aby nedošlo k vzájemné kolizi na konci závodu, který měli velmi dobře rozjetý.
Přesto podle něj Webber nebude od včerejšího závodu Vettelovým "nosičem vody." Horner zdůrazňuje, že chtějí oběma pilotům dát příležitost k boji o vítězství.
"Může volně bojovat o vítězství v závodech. Vyhrál zde kvalifikaci. Byl schopný a měl možnost tento závod vyhrát. Nevyvíjelo se to však pro něj dobře, ale budeme mu i nadále dávat šanci k výhrám.
Z pohledu týmu jsem dnes dopoledne na schůzce s piloty i před inženýry jasně uvedl, že nejdůležitější dnes bude získat týmový výsledek před všemi našimi lidmi, kteří do vozů vkládají tolik úsilí kvůli šampionátu pilotů a konstruktérů.
Oba odjíždějí s tím, že se Sebastianovi podařilo zvýšit v šampionátu svůj náskok, Mark se posunul na druhé místo a tým zvýšil své vedení v šampionátu konstruktérů. Ostatně pro nás je týmový šampionát stejně důležitý, jako jezdecký titul. Riskovali jsme dnes 33 bodů tím, že jsme našim pilotům spolu umožnili bojovat."
Vettel připravuje svého kolegu o vedení hned po startu Velké ceny Británie(foto: Red Bull Racing)
"Jak jsme viděli již dříve, může to vyjít hodně draho. Řekli jsme OK, umožnili jsme jim až do tohoto okamžiku spolu bojovat, ale tři kola před cílem to bylo správné rozhodnutí místo toho, že bychom riskovali, že skončí ve zdi.
Pro tým to bylo absolutně správné rozhodnutí. Jak je to patrné v ostatních sportech, občas dochází ke střídání. Ale z pohledu týmu jsme nechtěli riskovat ztrátu 33 bodů. Piloti jsou nyní první a druzí v šampionátu jezdců a nechceme to ničím ohrožovat," vysvětluje Horner.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.