Šéf Red Bullu Christian Horner si plánuje soukromě pohovořit s Markem Webberem poté, co ignoroval příkaz týmu a dál v samotném závěru Velké ceny Británie útočil na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela.
Webber dostal od svého inženýra Ciarana Pilbeama příkaz, aby si udržoval od Vettela odstup a nesnažil se jej předjet. Australan však přiznal, že tyto instrukce z boxové zídky úmyslně ignoroval, protože s ním chtěl závodit a vybojovat druhé místo v cíli.
Horner uvedl, že to od Webbera nečekal, a dal najevo, že s jeho chováním nebyl spokojený, protože riskoval, že tým přijde o cenné body. Na dotaz Autosportu, zda byl překvapený tím, že Webber ignoroval týmové příkazy, odpověděl: "Ano. Tým je nakonec tím nejdůležitějším, žádný jedinec není důležitější než tým."
"Chápu v tomto Markovy frustrace, ale pokud by bylo pořadí opačné, zachovaly bychom se úplně stejně. Stalo se to před několika lety v Turecku, přesně stejná věc se přihodila Sebastianovi, takže z pohledu týmu nemá smysl riskovat oba vozy. Bylo zřejmé, že nikdo z nich neustoupí.
A jak jsme viděli u Massy a Hamiltona v poslední zatáčce, když mezi nimi došlo k těsnému kontaktu, nemá z pohledu týmu smysl povolit jim spolu bojovat v těch posledních dvou kolech. Mark se očividně rozhodl to ignorovat, ale nepodařilo se mu předjet," pokračuje šéf Red Bullu.
Mark Webber po závodě v Silverstone štěstím bez sebe nebyl
Webber nakonec uposlechl, až když k němu rádiem promluvil přímo jeho šéf. Jak na to hodlá Horner zareagovat? "Budeme o tom spolu v soukromí hovořit."
Tým se podle něj rozhodl k tomu, aby piloti drželi své pozice, již čtyři kola před cílem, byť v televizním přenosu jsme rádio slyšeli o něco později, až v posledním kole. Báli se, aby nedošlo k vzájemné kolizi na konci závodu, který měli velmi dobře rozjetý.
Přesto podle něj Webber nebude od včerejšího závodu Vettelovým "nosičem vody." Horner zdůrazňuje, že chtějí oběma pilotům dát příležitost k boji o vítězství.
"Může volně bojovat o vítězství v závodech. Vyhrál zde kvalifikaci. Byl schopný a měl možnost tento závod vyhrát. Nevyvíjelo se to však pro něj dobře, ale budeme mu i nadále dávat šanci k výhrám.
Z pohledu týmu jsem dnes dopoledne na schůzce s piloty i před inženýry jasně uvedl, že nejdůležitější dnes bude získat týmový výsledek před všemi našimi lidmi, kteří do vozů vkládají tolik úsilí kvůli šampionátu pilotů a konstruktérů.
Oba odjíždějí s tím, že se Sebastianovi podařilo zvýšit v šampionátu svůj náskok, Mark se posunul na druhé místo a tým zvýšil své vedení v šampionátu konstruktérů. Ostatně pro nás je týmový šampionát stejně důležitý, jako jezdecký titul. Riskovali jsme dnes 33 bodů tím, že jsme našim pilotům spolu umožnili bojovat."
Vettel připravuje svého kolegu o vedení hned po startu Velké ceny Británie(foto: Red Bull Racing)
"Jak jsme viděli již dříve, může to vyjít hodně draho. Řekli jsme OK, umožnili jsme jim až do tohoto okamžiku spolu bojovat, ale tři kola před cílem to bylo správné rozhodnutí místo toho, že bychom riskovali, že skončí ve zdi.
Pro tým to bylo absolutně správné rozhodnutí. Jak je to patrné v ostatních sportech, občas dochází ke střídání. Ale z pohledu týmu jsme nechtěli riskovat ztrátu 33 bodů. Piloti jsou nyní první a druzí v šampionátu jezdců a nechceme to ničím ohrožovat," vysvětluje Horner.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.