Odejde na konci roku Mark Webber z Red Bullu, nebo ne? Zatím to vypadá, že Australanovi se z mistrovské stáje nechce, prohlašuje, že o své místo se nebojí.
Spekulovalo se o nahrazení Marka Webbera u Red Bullu Lewisem Hamiltonem, Australan se však o své místo nebojí. Veškeré spekulace ignoruje a soustředí se pouze na svou práci. Mezitím se snaží dohnat svého kolegu, Sebastiana Vettela, který má přede všemi velký bodový i výkonnostní náskok. Navíc věří, že mu pomůže omezení účinku výfukových plynů.
"Velmi dobře tomu rozumím a jsem naprosto uvolněný," říká Webber. "Pořád se o něčem mluví, spekuluje, ale zítra zase bude všechno jinak. Cítím se stejně jako před rokem, jsem klidný, také jsem měl smlouvu, jako nyní.
Monako se mi nepovedlo, v Barceloně už to bylo lepší, v Montrealu a Valencii jsem byl velmi konkurenceschopný. Vše šlo snadno, bez technických i jiných problémů. Lépe už by to ani jít nemohlo. Není důvod, proč by to tak nemělo být i nadále."
Webber je v Red Bullu spokojený, údajně tam panuje dobrá atmosféra
"Až do zítřejších tréninků nebudeme plně rozumět novým pravidlům. Každého to může ovlivnit jinak, záleží na jezdeckém stylu. Všichni víme, že každý jezdí jinak. S tím, co jsme měli doteď, jsem byl celkem rychlý, myslím, že budu i po úpravách pravidel."
Chuť porazit Sebastiana Vettela Australan neztratil. Věří, že nadvládu Německého závodníka může přerušit.
"V týmu panuje harmonie, výsledky jsou podle našich představ. Nejsem z bojů vůbec unavený. Pro všechny je to stejné, chcete jet co nejlépe a dostat ze sebe maximum. Ještě máme co zlepšovat a pak budeme ještě lepší.
Nejsem jediný, kdo chce Seba porazit. Závodů do konce sezony zbývá dost, je tu hodně příležitostí. Také bych rád vyhrával a nejsem jediný."
Ricciardovi Webber radí: "Soustřeď se na aklimatizaci v týmu a během víkendu."
V Silverstone bude mít premiéru v závodě F1 Daniel Ricciardo, který je, stejně jako Webber, z Austrálie. Webber má pro svého krajana pár rad.
"Vím, jak jedinečný pocit pro každého jezdce je první Velká cena. On si své místo na roštu zaslouží. Nyní by se měl co nejrychleji aklimatizovat na průběh závodního víkendu a zvyknout si na tým, do hlavy se vám musí dostat spousta věcí a postupů, nejde jen o jízdu.
Mám rád jízdu před britskými fanoušky, jsou skvělí, takže debut ve Velké Británii bude pro Daniela dobrou zkušeností, ať už řídí jakékoli auto."
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.