Bývalý návrhář monopostů F1 Gary Anderson si nemyslí, že by se úprava pravidel týkajících se využívaní výfuků při brzdění projevila ve zpomalení kolem půl sekundy na kolo. Podle něj bude dopad mnohem menší. Proč?
"Lidé již léta využívají foukání vzduchu na komponenty pro tvorbu přítlaku. Je to tedy věc, která je tady dlouho. Změnilo se pouze to, že nyní se využívá při brzdění: obecně se tedy nechává běžet motor, který funguje jako vzduchový kompresor - pumpuje spoustu vzduchu [skrz výfuky], což vede k lepšímu přítlaku na zádi při brzdění," vysvětluje Anderson.
Jaký se nový výklad pravidel projeví v časech na kolo? "Dle mých záznamů hovoříme o dvou, třech desetinách sekundy. Ve skutečnosti to nikdy nezměříte, protože tím utrpí všichni. Někteří lidé to dělají lépe než jiní, ale rozdíly v dopadu budou takové, že jeden tým by mohl ztratit dvě desetiny, zatímco druhý tři desetiny."
Red Bull dále podle Andersona vlivem této změny o svůj náskok nepřijde. Jeho výkonnostní výhoda totiž nespočívá výlučně v inovativním návrhu difuzoru: "Nemyslím si, že by to bylo tak velkou věcí, jak všichni předpokládají. Týmy jako Red Bull, McLaren a Ferrari mají velmi dobré simulační vybavení. Vědí o problému dříve, než se vůbec objeví, a také jak se s ním vypořádat. Pro žádné z těchto aut ale neexistuje jednoduché řešení."
Největší změny v oblasti výfuků v Silverstone jsme si zatím všimli u Mercedesu GP(foto: Ch. Malbranque)
"Ostatní se dlouho snaží přijít na to, v čem je Red Bull výjimečný. Nejprve to byl nějaký druh aktivního zavěšení, pak přední křídlo, potom přední část podlahy, znovu přední křídlo a nyní to je výfukový difuzor. Týmy by se měly zaměřit na fakt, že zkrátka existuje dobré auto, velmi dobré po všech stránkách. Sebastian Vettel jezdí na limitu, a to vše dohromady vede k tomu, že vyhrávají závody," dodává bývalý konstruktér Jaguaru, Jordanu a Stewartu.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.