Fernando Alonso doufá v obrat Ferrari, díky kterému by od nedělního závodu v Silverstone mohl pravidelně bojovat o vítězství. Pokud ale nezačne Vettel dělat chyby, na titul to stačit nebude.
"Myslím, že si musíme počkat, zda McLaren či Ferrari udělali s autem takový pokrok, abychom byli schopni s Red Bullem bojovat," uvádí v Silverstone pro Autosport Alonso.
"Jejich auto je v této části šampionátu zatím příliš dominantní. Myslím, že po osmi závodech bychom mohli hovořit o osmi vítězstvích, pokud by se nedělal chyby, protože v Kanadě se jí dopustil a v Číně byl trochu konzervativní.
Takovou dominantní pozici jsme neviděli snad od roku 2004, od dob Michaela [Schumachera]. Těžko se takto soutěží a těžko můžete pomýšlet na poražení Vettela bez velkého vylepšení našeho auta, totéž platí pro Jensona a Lewise v McLarenu."
"Doufám tedy, že zde v Silverstone budeme moci sledovat obrat této situace z hlediska výkonnost, a pak se uvidí. Naděje vždycky existuje, vždy máte motivaci vyhrát každý závod, ale potřebujeme samozřejmě udělat pokrok," pokračuje Alonso.
Ferrari se v posledních závodech zlepšilo, ve Valencii dojel Alonso hned za Vettelem(foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj je však šanci na obrat možno živit pouze na základě Vettelových klopýtnutí spíše než na tom, že by ostatní týmy zrychlily.
"Je pravda, že potřebujeme vyhrávat závody, zlepšit naši výkonnost a být konkurenceschopnějšími, než jsme nyní. Zároveň ale potřebujeme, aby se Sebastian dopustil nějakých chyb, abychom mohli stáhnout ten náskok, protože bez Vettelových odstoupení či problémů by to bylo těžké stáhnout jeho náskok.
Musí udělat chyby, abychom měli alespoň nějakou naději. Může k nim dojít, jak jsme viděli v Číně a v Kanadě. Potřebujeme se tedy soustředit na naše závody, snažit se každý víkend vyhrát, i když víme, že to bude těžké - k tomu ale potřebujeme také trochu pomoci," dodává Alonso.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.