Fernando Alonso doufá v obrat Ferrari, díky kterému by od nedělního závodu v Silverstone mohl pravidelně bojovat o vítězství. Pokud ale nezačne Vettel dělat chyby, na titul to stačit nebude.
"Myslím, že si musíme počkat, zda McLaren či Ferrari udělali s autem takový pokrok, abychom byli schopni s Red Bullem bojovat," uvádí v Silverstone pro Autosport Alonso.
"Jejich auto je v této části šampionátu zatím příliš dominantní. Myslím, že po osmi závodech bychom mohli hovořit o osmi vítězstvích, pokud by se nedělal chyby, protože v Kanadě se jí dopustil a v Číně byl trochu konzervativní.
Takovou dominantní pozici jsme neviděli snad od roku 2004, od dob Michaela [Schumachera]. Těžko se takto soutěží a těžko můžete pomýšlet na poražení Vettela bez velkého vylepšení našeho auta, totéž platí pro Jensona a Lewise v McLarenu."
"Doufám tedy, že zde v Silverstone budeme moci sledovat obrat této situace z hlediska výkonnost, a pak se uvidí. Naděje vždycky existuje, vždy máte motivaci vyhrát každý závod, ale potřebujeme samozřejmě udělat pokrok," pokračuje Alonso.
Ferrari se v posledních závodech zlepšilo, ve Valencii dojel Alonso hned za Vettelem(foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj je však šanci na obrat možno živit pouze na základě Vettelových klopýtnutí spíše než na tom, že by ostatní týmy zrychlily.
"Je pravda, že potřebujeme vyhrávat závody, zlepšit naši výkonnost a být konkurenceschopnějšími, než jsme nyní. Zároveň ale potřebujeme, aby se Sebastian dopustil nějakých chyb, abychom mohli stáhnout ten náskok, protože bez Vettelových odstoupení či problémů by to bylo těžké stáhnout jeho náskok.
Musí udělat chyby, abychom měli alespoň nějakou naději. Může k nim dojít, jak jsme viděli v Číně a v Kanadě. Potřebujeme se tedy soustředit na naše závody, snažit se každý víkend vyhrát, i když víme, že to bude těžké - k tomu ale potřebujeme také trochu pomoci," dodává Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.