Fernando Alonso hodnotí volbu pneumatik, které Pirelli týmům dodá pro Velkou cenu Británie. Dále popisuje pokroky Ferrari a věří, že se vítězství dostaví.
Pirelli již před několika měsíci oznámilo, že do Silverstone hodlá přivézt měkkou a tvrdou směs - tedy stejnou kombinaci, kterou týmy používaly v Barceloně, kde Alonso projel cílem se ztrátou jednoho kola.
Ve Valencii se hovořilo o tom, že by Pirelli do Silverstone mohlo přivézt místo měkké směs střední, nakonec se však rozhodlo dodržet svůj původní plán a na poslední chvíli tentokrát nic neměnit. Někteří pojali podezření, že se italský výrobce pneumatik vyhověl Ferrari, kterému vyhovují měkčí směsi.
Alonso to však popírá: "Pro nás to představuje další výzvu: přimět k co nejlepšímu fungování všechny druhy pneumatik. Krom toho jsou zvolené pneumatiky stejné pro všechny a nemá cenu diskutovat o tom, jestli tyto dvě vybrané směsi budou vyhovovat jednomu týmu více než druhému. Záleží na týmu, zda dokáže nastavit vozy, aby z obou dostalo to nejlepší, co se týče výkonnosti a životnosti."
Fernando Alonso doma ve Valencii(foto: Scuderia Ferrari)
Pilot Ferrari byl s výkonností svého týmu ve Valencii spokojený, nyní je čeká náročný víkend v Silverstone: "Děláme pokroky, jak to bylo patrné v minulých třech závodech. Nyní však pokrok z Monaka, Montrealu a Valancie musíme potvrdit na trati, která má zcela jiné vlastnosti, jež rozhodně vyhovují více našim hlavním soupeřům."
"V Silverstone potřebujete hodně aerodynamického přítlaku a my jsme v této oblasti ztráceli. Budeme mít nové díly, ale jestli s nimi zaznamenáme další pokrok, to je něco jiného. Možná!"
"Musíme být realisté a přijmout fakt, že není možné během dvou měsíců - od závodu v Barceloně - stáhnout takovou ztrátu, jakou jsme viděli na okruhu v Katalánsku. Nebylo to celé kolo - to bylo dáno tím, jak se závod vyvinul - ale rozhodně byla větší, než v předchozích třech závodech.
Alonso v posledním závodě nestačil pouze na Vettela. Dokáže si v Silverstone ještě polepšit?(foto: Scuderia Ferrari)
Musíme pokračovat ve vylepšování vozu a já jsem si jistý, že přijde vítězství. Kdy? Nemám křišťálovou kouli, abych vám na to dal přesnou odpověď," filozofuje Alonso.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.