Šéf Red Bullu doufá, že Mark Webber bude po vydařeném závodu ve Valencii Sebastianovi Vettelovi vyrovnanějším soupeřem. Zároveň věří, že omezení výfuků nebude mít na výkonnost jejich vozu větší vliv než na monoposty konkurence.
"Byl to Markův nejlepší závod sezóny z pohledu jeho práce s pneumatikami. Myslím, že v tomto byl Sebovi zatím vůbec nejblíže a o víkendu jezdil velmi dobře," chválí Horner Webbera.
Dokáže Webber stavět ve zbytku sezóny na této výkonnosti? "Doufám, že ano. Snad si udrží to tempo, které předvedl o víkendu, protože se netajil s tím, že se více trápil s pneumatikami. Nyní jim rozumí lépe. Musíte se podívat na časové odstupy v závodě, protože v 90 % závodu mu scházely jen čtyři až pět sekund. Snad mu tento víkend dodá hodně sebevědomí," pokračuje jeho šéf.
Na řadu přichází závod v Silverstone a omezení práce s výfukovými plyny. Soupeři Red Bullu doufají, že jim to pomůže stáhnout jeho náskok: "Je to tak trochu neznámou. Výklad pravidel je stejný pro všechny, ale nedokážeme říci, jaký to bude mít dopad na ostatní.
Nemyslím si, že bychom zašli do takových extrémů, jako ostatní - ať už se jedná o vzduch, který foukáme, nebo umístění. Jeden tým kolem toho postavil celé své auto. Někdo by se tedy mohl domnívat, že to na ně bude mít větší vliv. Ale čistá ztráty budou mezi všemi týmy vcelku stejné," dodává Horner.
Horner se změn nebojí: "Nezašli jsme do takových extrémů, jako soupeři"(foto: Red Bull Racing)
Red Bull údajně horké foukání na rozdíl od Ferrari či McLarenu ani nevyužívá. Lewis Hamilton dokonce po závodu ve Valencii uvedl, že jeho tým by mohl být tím, kdo na nová pravidla doplatí nejvíce.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.