Šéf Red Bullu doufá, že Mark Webber bude po vydařeném závodu ve Valencii Sebastianovi Vettelovi vyrovnanějším soupeřem. Zároveň věří, že omezení výfuků nebude mít na výkonnost jejich vozu větší vliv než na monoposty konkurence.
"Byl to Markův nejlepší závod sezóny z pohledu jeho práce s pneumatikami. Myslím, že v tomto byl Sebovi zatím vůbec nejblíže a o víkendu jezdil velmi dobře," chválí Horner Webbera.
Dokáže Webber stavět ve zbytku sezóny na této výkonnosti? "Doufám, že ano. Snad si udrží to tempo, které předvedl o víkendu, protože se netajil s tím, že se více trápil s pneumatikami. Nyní jim rozumí lépe. Musíte se podívat na časové odstupy v závodě, protože v 90 % závodu mu scházely jen čtyři až pět sekund. Snad mu tento víkend dodá hodně sebevědomí," pokračuje jeho šéf.
Na řadu přichází závod v Silverstone a omezení práce s výfukovými plyny. Soupeři Red Bullu doufají, že jim to pomůže stáhnout jeho náskok: "Je to tak trochu neznámou. Výklad pravidel je stejný pro všechny, ale nedokážeme říci, jaký to bude mít dopad na ostatní.
Nemyslím si, že bychom zašli do takových extrémů, jako ostatní - ať už se jedná o vzduch, který foukáme, nebo umístění. Jeden tým kolem toho postavil celé své auto. Někdo by se tedy mohl domnívat, že to na ně bude mít větší vliv. Ale čistá ztráty budou mezi všemi týmy vcelku stejné," dodává Horner.
Horner se změn nebojí: "Nezašli jsme do takových extrémů, jako soupeři"(foto: Red Bull Racing)
Red Bull údajně horké foukání na rozdíl od Ferrari či McLarenu ani nevyužívá. Lewis Hamilton dokonce po závodu ve Valencii uvedl, že jeho tým by mohl být tím, kdo na nová pravidla doplatí nejvíce.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.