Fernando Alonso nese obrovské zásluhy za zvýšení zájmu o Formuli 1 ve Španělsku, která v období jeho dospívání stala na pokraji zájmu.
Na dotaz novináře ohledně vývoje vztahu Španělska a Formule 1 v období, kdy vyrůstal, odpovídá: "Když jsem byl dítě, Formule 1 nebyla vůbec důležitá, nebo to nebyl sport, který bychom sledovali. Sám jsem do svých 17 či 18 let v televizi neviděl jediný závod."
"Už tehdy jsem jezdíval ve Formuli Nissan, ale když jsem závodil v motokárách, nikdy jsem neviděl závod Formule 1 - jen nějaké zprávy na konci roku: kdo se stal mistrem světa, kdo ne - ale neznali jsme žádná jména těch, kdo závodili," překvapivě přiznává Alonso.
Díky jeho dvěma titulům však ve Španělsku došlo k obrovské změně: "Nyní si myslím, že je ve Španělsku docela populární. Lidé tento sport milují. Je pravda, že je díky každoročním změnám pravidel složitý. Pro fanoušky to není jednoduché jej sledovat, ale myslím, že motosport mají v této zemi rádi stejně, jako jsme kdysi měli rádi motorky."
"Dnes je podle mě obecně mnoho jezdců v motokárách a jiných kategoriích, proto se domnívám, že Španělsko čeká mnohem lepší budoucnost. Mám z toho radost, protože se jedná samozřejmě o můj sport a něco, co miluji. Jsem rád, že země sdílí také tuto lásku," uvádí Alonso.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.