Felipe Massa ve Valencii letos čeká spoustu předjížděcích manévrů. A nová pravidla omezující práci s výfukovými plyny? Podle něj by na nich Ferrari ve srovnání s ostatními mohlo vydělat.
"Očekávám z našeho pohledu dobrý víkend se stejnou výkonností, jakou jsme předvedli v Kanadě," říká Massa. V Montrealu Ferrari zažilo svou nejlepší kvalifikaci sezóny, když v ní Fernando Alonso získal druhé a Brazilec třetí místo na startovním roštu.
"V závodě jsme byli také rychlí. To znamená, že můžeme doufat v dobrý víkend zde ve Valencii, protože tento městský okruh se zas tak moc od Montrealu neliší - má dlouhé rovinky, místa, kde je třeba prudce brzdit a také pomalé zatáčky. Poslední sektor je rychlejší, ale nejsou tam rychlé zatáčky jako například v Barceloně či v Silverstone," pokračuje Massa.
Při práci s pneumatikami spoléhá na vysoké teploty: "Počasí by nám mělo také pomoci v tom, aby nám nová střední směs lépe fungovala, protože se podle mě neliší od původní tvrdé směsi, s níž jsme se na některých okruzích na začátku sezóny trápili."
Massa věří, že na změně pravidel Ferrari vydělá(foto: Scuderia Ferrari)
Na závěr se řeč stáčí k novým pravidlům omezující využívání horkých plynů. Pomůže to ke změně pořadí mezi týmy? "Velmi těžce se hodnotí, jaký budou mít vliv. Některé týmy možná ztratí více ze své výkonnosti než ostatní, i když je jasné, že to postihne všechny, kteří tento systém využívají. Já s těmito novými pravidly nemám problém. Možná by nám ve srovnání s ostatními týmy mohla pomoci," věří Massa.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.