Felipe Massa ve Valencii letos čeká spoustu předjížděcích manévrů. A nová pravidla omezující práci s výfukovými plyny? Podle něj by na nich Ferrari ve srovnání s ostatními mohlo vydělat.
"Očekávám z našeho pohledu dobrý víkend se stejnou výkonností, jakou jsme předvedli v Kanadě," říká Massa. V Montrealu Ferrari zažilo svou nejlepší kvalifikaci sezóny, když v ní Fernando Alonso získal druhé a Brazilec třetí místo na startovním roštu.
"V závodě jsme byli také rychlí. To znamená, že můžeme doufat v dobrý víkend zde ve Valencii, protože tento městský okruh se zas tak moc od Montrealu neliší - má dlouhé rovinky, místa, kde je třeba prudce brzdit a také pomalé zatáčky. Poslední sektor je rychlejší, ale nejsou tam rychlé zatáčky jako například v Barceloně či v Silverstone," pokračuje Massa.
Při práci s pneumatikami spoléhá na vysoké teploty: "Počasí by nám mělo také pomoci v tom, aby nám nová střední směs lépe fungovala, protože se podle mě neliší od původní tvrdé směsi, s níž jsme se na některých okruzích na začátku sezóny trápili."
Massa věří, že na změně pravidel Ferrari vydělá(foto: Scuderia Ferrari)
Na závěr se řeč stáčí k novým pravidlům omezující využívání horkých plynů. Pomůže to ke změně pořadí mezi týmy? "Velmi těžce se hodnotí, jaký budou mít vliv. Některé týmy možná ztratí více ze své výkonnosti než ostatní, i když je jasné, že to postihne všechny, kteří tento systém využívají. Já s těmito novými pravidly nemám problém. Možná by nám ve srovnání s ostatními týmy mohla pomoci," věří Massa.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.