Lídr šampionátu je dle svého poradce Helmuta Marka dobře připraven na omezení výfuků, ke kterým FIA sáhla uprostřed rozjeté sezóny.
Někteří očekávají, že na změnu v pravidlech nejvíce doplatí Red Bull, který systém horkého foukání dotáhl k dokonalosti. Podle Marka má ale Red Bull nápady, kterými potlačí vliv této změny.
"Nebyli bychom Red Bullem, kdybychom už neměli nápady zmírnit dopad [nového omezení na nás]," říká Marko pro Auto Motor und Sport.
Cílem omezení uprostřed sezóny je podle něj účelové ukončení nadvlády Red Bullu v kvalifikacích a v závodech: "Tentokrát se zdá, že omezení bylo stanoveno spěšně. Podle mě se to týká dominance Red Bullu." Sebastian Vettel vyhrál zatím šest kvalifikací, jediné zbývající pole-position získal jeho týmový kolega Mark Webber.
Red Bull RB7 v Monte Carlu (foto: Red Bull Racing)
V rámci paranoidních spekulací týmy při odhalení nejvíce postiženého ukazují jeden na druhého. Podle Marka ale Red Bull nejvíce postižený nebude - minimálně stejný dopad bude mít změna i na McLaren, protože podle něj velmi zdařile okopírovali výfukový systém jejich vozu RB7.
"McLaren náš systém okopíroval velmi dobře," uznává a poukazuje na neschopnost rudé stáje z Maranella: "Ferrari to opravdu nikdy nedostalo pod kontrolu."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.