Lídr šampionátu je dle svého poradce Helmuta Marka dobře připraven na omezení výfuků, ke kterým FIA sáhla uprostřed rozjeté sezóny.
Někteří očekávají, že na změnu v pravidlech nejvíce doplatí Red Bull, který systém horkého foukání dotáhl k dokonalosti. Podle Marka má ale Red Bull nápady, kterými potlačí vliv této změny.
"Nebyli bychom Red Bullem, kdybychom už neměli nápady zmírnit dopad [nového omezení na nás]," říká Marko pro Auto Motor und Sport.
Cílem omezení uprostřed sezóny je podle něj účelové ukončení nadvlády Red Bullu v kvalifikacích a v závodech: "Tentokrát se zdá, že omezení bylo stanoveno spěšně. Podle mě se to týká dominance Red Bullu." Sebastian Vettel vyhrál zatím šest kvalifikací, jediné zbývající pole-position získal jeho týmový kolega Mark Webber.
Red Bull RB7 v Monte Carlu (foto: Red Bull Racing)
V rámci paranoidních spekulací týmy při odhalení nejvíce postiženého ukazují jeden na druhého. Podle Marka ale Red Bull nejvíce postižený nebude - minimálně stejný dopad bude mít změna i na McLaren, protože podle něj velmi zdařile okopírovali výfukový systém jejich vozu RB7.
"McLaren náš systém okopíroval velmi dobře," uznává a poukazuje na neschopnost rudé stáje z Maranella: "Ferrari to opravdu nikdy nedostalo pod kontrolu."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.