Lídr šampionátu je dle svého poradce Helmuta Marka dobře připraven na omezení výfuků, ke kterým FIA sáhla uprostřed rozjeté sezóny.
Někteří očekávají, že na změnu v pravidlech nejvíce doplatí Red Bull, který systém horkého foukání dotáhl k dokonalosti. Podle Marka má ale Red Bull nápady, kterými potlačí vliv této změny.
"Nebyli bychom Red Bullem, kdybychom už neměli nápady zmírnit dopad [nového omezení na nás]," říká Marko pro Auto Motor und Sport.
Cílem omezení uprostřed sezóny je podle něj účelové ukončení nadvlády Red Bullu v kvalifikacích a v závodech: "Tentokrát se zdá, že omezení bylo stanoveno spěšně. Podle mě se to týká dominance Red Bullu." Sebastian Vettel vyhrál zatím šest kvalifikací, jediné zbývající pole-position získal jeho týmový kolega Mark Webber.
Red Bull RB7 v Monte Carlu (foto: Red Bull Racing)
V rámci paranoidních spekulací týmy při odhalení nejvíce postiženého ukazují jeden na druhého. Podle Marka ale Red Bull nejvíce postižený nebude - minimálně stejný dopad bude mít změna i na McLaren, protože podle něj velmi zdařile okopírovali výfukový systém jejich vozu RB7.
"McLaren náš systém okopíroval velmi dobře," uznává a poukazuje na neschopnost rudé stáje z Maranella: "Ferrari to opravdu nikdy nedostalo pod kontrolu."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.