Fernando Alonso nelibě vzpomíná na loňský závod ve Valencii, ale doufá, že letos prolomí smůlu a zde bude konečně vyhrát. Jeho vůz Ferrari 150° Italia na to podle něj rychlost má.
"Abych řekl pravdu, od té doby, co se jezdí na městském okruhu ve Valencii, jsem v tomto závodě nikdy neměl štěstí. Obzvlášť to bylo patrné minulý rok, kdy jsem měl velmi konkurenceschopné auto a skončil jsem osmý. Každý si však vzpomene na to, co se stalo při výjezdu safety caru, už se k tomu nemá cenu vracet," nelibě vzpomíná na to, jak Lewis Hamilton předjel safety car a dojel druhý pět vteřin za vítězným Sebastianem Vettelem.
"Vždy věřím tomu, že štěstí a smůla se na konci roku srovnají, snad toto nepsané pravidlo platí také pro závodní dráhy. Pokud na to dojde, budu moc rád, když se loňská smůla nyní otočí. Obecně se zdá, že letos zatím nemáme moc štěstí: v mokrém závodu v Montrealu nám nevyšla ani jediná zatracená věc," s hořkostí vzpomíná na poslední závod, z něhož musel odstoupit po kontaktu s druhým pilotem McLarenu - Jensonem Buttonem.
Fernando Alonso za safety carem v průběhu Velké ceny Evropy 2010(foto: Scuderia Ferrari)
"Vím, že naši fanoušci netrpělivě očekávají naše první vítězství v sezóně, a mohu vás ujistit, že to stejné platí i pro nás. V posledních dvou závodech jsme ukázali, že zcela jasně máme na vítězství a - obzvlášť v Monaku - jsme tomu byli velmi blízko. Věřím, že i v Kanadě jsem o něj mohl až do konce bojovat vzhledem k tomu, co jsme viděli v kvalifikaci.
Nyní se přesouváme na trať, která má podobnou charakteristiku jako Montreal a neexistuje žádný vážnější důvod, proč bychom zde neměli být také konkurenceschopní. Vůz 150° Italia bude veskrze ve stejné konfiguraci, v jaké jsme ho viděli v minulém závodě. Hlavním novým prvkem bude debut střední směsi Pirelli, kterou nasadí společně se super-měkkou [to však včera Pirelli náhle změnilo na měkkou, více zde - pozn. red.]," pokračuje Alonso.
Dočká se konečně o víkendu Fernando ve Valencii vítězství?(foto: Scuderia Ferrari)
V Kanadě si již novou střední směs mohl vyzkoušet, tým se s ní ale potřebuje mnohem lépe seznámit: "Jedna věc je ale odjet na ní několik kol na dráze, která navíc tomuto typu pneumatiky až tak nesedí, a druhá je vyhodnotit ji do hloubky se zaměřením na kvalifikaci a závod."
Na závěr se pilot Ferrari utěšuje slovy: "Vlastně jsem Velkou cenu Evropy dvakrát vyhrál, když se ještě jezdila na Nürburgringu. A říká se, že 'po dvou vždy následuje třetí...'"
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.