Fernando Alonso nelibě vzpomíná na loňský závod ve Valencii, ale doufá, že letos prolomí smůlu a zde bude konečně vyhrát. Jeho vůz Ferrari 150° Italia na to podle něj rychlost má.
"Abych řekl pravdu, od té doby, co se jezdí na městském okruhu ve Valencii, jsem v tomto závodě nikdy neměl štěstí. Obzvlášť to bylo patrné minulý rok, kdy jsem měl velmi konkurenceschopné auto a skončil jsem osmý. Každý si však vzpomene na to, co se stalo při výjezdu safety caru, už se k tomu nemá cenu vracet," nelibě vzpomíná na to, jak Lewis Hamilton předjel safety car a dojel druhý pět vteřin za vítězným Sebastianem Vettelem.
"Vždy věřím tomu, že štěstí a smůla se na konci roku srovnají, snad toto nepsané pravidlo platí také pro závodní dráhy. Pokud na to dojde, budu moc rád, když se loňská smůla nyní otočí. Obecně se zdá, že letos zatím nemáme moc štěstí: v mokrém závodu v Montrealu nám nevyšla ani jediná zatracená věc," s hořkostí vzpomíná na poslední závod, z něhož musel odstoupit po kontaktu s druhým pilotem McLarenu - Jensonem Buttonem.
Fernando Alonso za safety carem v průběhu Velké ceny Evropy 2010(foto: Scuderia Ferrari)
"Vím, že naši fanoušci netrpělivě očekávají naše první vítězství v sezóně, a mohu vás ujistit, že to stejné platí i pro nás. V posledních dvou závodech jsme ukázali, že zcela jasně máme na vítězství a - obzvlášť v Monaku - jsme tomu byli velmi blízko. Věřím, že i v Kanadě jsem o něj mohl až do konce bojovat vzhledem k tomu, co jsme viděli v kvalifikaci.
Nyní se přesouváme na trať, která má podobnou charakteristiku jako Montreal a neexistuje žádný vážnější důvod, proč bychom zde neměli být také konkurenceschopní. Vůz 150° Italia bude veskrze ve stejné konfiguraci, v jaké jsme ho viděli v minulém závodě. Hlavním novým prvkem bude debut střední směsi Pirelli, kterou nasadí společně se super-měkkou [to však včera Pirelli náhle změnilo na měkkou, více zde - pozn. red.]," pokračuje Alonso.
Dočká se konečně o víkendu Fernando ve Valencii vítězství?(foto: Scuderia Ferrari)
V Kanadě si již novou střední směs mohl vyzkoušet, tým se s ní ale potřebuje mnohem lépe seznámit: "Jedna věc je ale odjet na ní několik kol na dráze, která navíc tomuto typu pneumatiky až tak nesedí, a druhá je vyhodnotit ji do hloubky se zaměřením na kvalifikaci a závod."
Na závěr se pilot Ferrari utěšuje slovy: "Vlastně jsem Velkou cenu Evropy dvakrát vyhrál, když se ještě jezdila na Nürburgringu. A říká se, že 'po dvou vždy následuje třetí...'"
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.