Sergio Pérez v tiskovém prohlášení Sauberu uvádí, že už se už cítí perfektně a těší se, až si ve Valencii zazávodí. Jeho tým s sebou veze drobná vylepšení vozu C30.
"Letěl jsem z Montrealu zpět do Mexika, kde jsem strávil čas přípravou na příští závod a trénoval jsem společně se svým fyzioterapeutem. Cítím se perfektně a už se moc těším na závodění ve Valencii," uvádí Pérez, který po nehodě v Monaku musel nakonec vypustit i Velkou cenu Kanady.
Kamuj Kobajaši ve Španělsku považuje za nejnáročnější úsek pomalou část na konci prvního sektoru, závod by podle něj letos mohl být zajímavý: "Máte čtyři rovinky, kde musíte být rychlí, ale také pomalé zatáčky a v některých místech to musíte brát hodně přes obrubníky, což z okruhu činí náročnou kombinaci. Také teploty trati mohou být velmi vysoké, proto si musíte dávat obzvlášť velkou pozor na pneumatiky.
Část kolem mostu je nejtěžší, protože tam můžete ztratit či získat spoustu času. V minulosti předjíždění na tomto městském okruhu nebylo jednoduché, ale myslím si, že díky KERSu a DRS čeká diváky i nás vzrušující závod."
Sauber se zaměřuje na vylepšení své kvalifikační výkonnosti. Technický ředitel James Key prozrazuje něco málo o novinkách, které vezou do Španělska: "Budeme mít nějaké úpravy na voze - včetně lehce pozměněného předního křídla a dalších částí."
Sergio se po dvou vynechaných závodech do Valencie už moc těší(foto: Sauber F1 Team)
"Doufáme, že naše výkonnost bude opět na úrovni, jakou jsme měli před Kanadou, kde se nám za sucha nevedlo tak, jak jsme si přáli. V mezičase jsme také tvrdě pracovali na vyvážení vozu, abychom ve Valencii mohli podávat lepší výkony," dodává Key.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.