Ferrari ještě může vyhrát mistrovství světa. Alespoň si to myslí jeho šéf Stefano Domenicali, podle kterého je na házení flinty do žita brzy. S „odpískáním“ sezóny chce počkat nejméně do Velké ceny Velké Británie.
Maranellská stáj ztrácí na lídra tabulky skoro sto padesát bodů. Stefano Domenicali však s hodnocením stávající sezóny vyčkává a nehodlá se snu o titulu vzdát dříve než po Velké ceně Velké Británie, kde se poprvé projeví zákaz používání výfuků pro generování přítlaku.
„Na posledním závodě jsem řekl, že čekáme na následující dva závody a samozřejmě na body z nich. Ze závodu (v Kanadě) jsem velmi zklamaný, protože to opravdu nebyly body, které si tým zasloužil, výkon na to byl. Musíme ve Valencii získat maximum možných bodů. A v Silverstonu uvidíme, jaký je opravdový efekt změn v pravidlech týkajících se výfuků,“ řekl Domenicali novinářům Autosportu.
Do Silverstonu se tedy šéf Ferrari odmítá zabývat otázkou, zda tým má nebo nemá šanci stáhnout náskok vedoucího Red Bullu a získat titul. „Potom teprve udivíme, jak to v šampionátu vypadá, především co se týče úrovně výkonu na tratích s vysokým přítlakem. Řekl bych, že po Silverstonu to budeme moct zhodnotit,“ potvrdil Domenicali.
Button v Montrealu předvedl skoro nemožné. Takový "zázrak" by potřebovalo i Ferrari
Ferrari ztrácí na druhý McLaren pětaosmdesát bodů, na první Red Bull dokonce sto čtyřiačtyřicet. V šampionátu jezdců chybí pátému Alonsovi na prvního Vettela bodů dvaadevadesát. Šéf italské stáje si uvědomuje, že dohnat takový náskok nebude nic jednoduchého. V Montrealu zažertoval, že by tým měl zřejmě využít pomoci nadpřirozených sil.
„Podívejte na Jensona, vyhrál závod po šesti zastávkách v boxech! Nemohu v angličtině vyjádřit, co si myslím, ale něco musíme udělat. Uspořádáme výpravu do Lourdes nebo něco takového a uvidíme, jestli se to otočí!“ vtipkoval Domenicali.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.