Ferrari ještě může vyhrát mistrovství světa. Alespoň si to myslí jeho šéf Stefano Domenicali, podle kterého je na házení flinty do žita brzy. S „odpískáním“ sezóny chce počkat nejméně do Velké ceny Velké Británie.
Maranellská stáj ztrácí na lídra tabulky skoro sto padesát bodů. Stefano Domenicali však s hodnocením stávající sezóny vyčkává a nehodlá se snu o titulu vzdát dříve než po Velké ceně Velké Británie, kde se poprvé projeví zákaz používání výfuků pro generování přítlaku.
„Na posledním závodě jsem řekl, že čekáme na následující dva závody a samozřejmě na body z nich. Ze závodu (v Kanadě) jsem velmi zklamaný, protože to opravdu nebyly body, které si tým zasloužil, výkon na to byl. Musíme ve Valencii získat maximum možných bodů. A v Silverstonu uvidíme, jaký je opravdový efekt změn v pravidlech týkajících se výfuků,“ řekl Domenicali novinářům Autosportu.
Do Silverstonu se tedy šéf Ferrari odmítá zabývat otázkou, zda tým má nebo nemá šanci stáhnout náskok vedoucího Red Bullu a získat titul. „Potom teprve udivíme, jak to v šampionátu vypadá, především co se týče úrovně výkonu na tratích s vysokým přítlakem. Řekl bych, že po Silverstonu to budeme moct zhodnotit,“ potvrdil Domenicali.
Button v Montrealu předvedl skoro nemožné. Takový "zázrak" by potřebovalo i Ferrari
Ferrari ztrácí na druhý McLaren pětaosmdesát bodů, na první Red Bull dokonce sto čtyřiačtyřicet. V šampionátu jezdců chybí pátému Alonsovi na prvního Vettela bodů dvaadevadesát. Šéf italské stáje si uvědomuje, že dohnat takový náskok nebude nic jednoduchého. V Montrealu zažertoval, že by tým měl zřejmě využít pomoci nadpřirozených sil.
„Podívejte na Jensona, vyhrál závod po šesti zastávkách v boxech! Nemohu v angličtině vyjádřit, co si myslím, ale něco musíme udělat. Uspořádáme výpravu do Lourdes nebo něco takového a uvidíme, jestli se to otočí!“ vtipkoval Domenicali.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.