Felipe Massa byl po včerejších trénincích v Kanadě velmi spokojený, před novináři se rozplýval zejména nad výkonností svého Ferrari.
"Byl to dobrý pátek, možná vůbec nejlepší od počátku sezóny," usmíval se Massa poté, co zajel třetí nejrychlejší čas druhého tréninku, v němž byl s druhým Ferrari vůbec nejrychlejší ze všech Fernando Alonso.
"Ostatní možná nejezdí jako my a se svou skutečnou výkonností čekají na sobotu, takže uvidíme, jak to půjde zítra. Dneska jsme však byli docela konkurenceschopní, takže jsem spokojený.
"Byla spousta červených vlajek, nemohl jsem tedy využít své superměkké pneumatiky. Soustředil jsem se na dlouhé jízdy s větším množstvím paliva. Na tomto místě jsou místa, kde se dá havarovat, jak jsme viděli u některých vozů. Je to závod, v němž uvidíme některé nehody a kontakty se zdí, stejně jako tomu bylo dnes," pokračuje Brazilec.
Uvědomuje si, že v kvalifikaci soupeři mohou podat lepší výkony, proto zůstává opatrný: "Vždy je to těžké udělat si jasný obrázek po pátku. Možná jen čekají a zítra do toho dají vše, aby byli rychlí. Jediné, co můžu říct, je to, že to byl pro nás dobrý pátek. Nyní počkáme a uvidíme, jak si povedeme zítra v porovnání s Red Bullem a McLarenem."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.