Force India si díky své rychlosti na rovinkách před Kanadou věří

Force India
Force India, foto: Sahara Force India
PH 7. června 2011 07:45
Sdílej:

Force India pro Kanadu vyvinula speciální aerodynamický balík pro nízký přítlak. Společně s ním představí pár dalších novinek a věří, že bude moci znovu bojovat o body.

"Když se ohlédnu zpět za Monakem, musím přiznat, že to bylo příjemné vidět Force Indii znovu na bodech. Je to vždy fantastický víkend, zřejmě můj nejoblíbenější závod rok. A vidět Adriana, jak se probojoval na sedmou příčku po několika obtížích během závodu, to bylo perfektní.

Šest bodů, které získal, bude v naší bitvě v šampionátu důležitých, protože týmy kolem nás jsou velmi konkurenceschopné. Čeká nás skutečný souboj, pokud chceme dostihnout Sauber. Musíme pokračovat v tvrdé práci, abychom si udrželi náskok před Toro Rosso," věří si šéf týmu Vijay Mallya.

A co jeho tým připravil pro Kanadu? "Měli jsme napilno v tunelu při vývoji aerodynamické platformy pro nízký přítlak. Doufáme, že nám umožní získat další body. Na karosérii budeme mít také několik drobných změn v rámci naší práce na zvyšování výkonnosti z vozu," dodává šéf indické stáje.

Di Resta krotí přetáčivý smyk ve vlásence Loews v Monte Carlu

Okruh v Montrealu je neznámou pro jeho pilota Paula di Restu: "Pro mě bude letošní závod v Montrealu skutečným dobrodružstvím. Nikdy jsem nejel na tomto okruhu, prioritou tedy bude dostat se co nejrychleji do tempa a naučit se trať. Na papíru vypadá celkem jednoduše - dlouhé rovinky a šikany, ale nikdy skutečně nevíte, dokud v reálu nevyrazíte na trať.

Má příprava zahrnovala nějaký čas strávený na simulátoru. Jedná se o docela neobvyklý okruh, kde potřebujete dosahovat vysokých rychlostí, abyste byli konkurenceschopní. Proto pojedeme se speciálním balíkem pro nízký přítlak, který pro mě bude představovat také novou zkušenost.

S vozem této specifikace jsem se svezl minulý rok v Monze během volného tréninku, choval se celkem odlišně. Budu si na něj tedy muset zvyknout. Bylo by dobré, kdyby se o tomto víkendu vrátil znovu na body, to bude mým cílem," uvádí skotský pilot.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.