Force India pro Kanadu vyvinula speciální aerodynamický balík pro nízký přítlak. Společně s ním představí pár dalších novinek a věří, že bude moci znovu bojovat o body.
"Když se ohlédnu zpět za Monakem, musím přiznat, že to bylo příjemné vidět Force Indii znovu na bodech. Je to vždy fantastický víkend, zřejmě můj nejoblíbenější závod rok. A vidět Adriana, jak se probojoval na sedmou příčku po několika obtížích během závodu, to bylo perfektní.
Šest bodů, které získal, bude v naší bitvě v šampionátu důležitých, protože týmy kolem nás jsou velmi konkurenceschopné. Čeká nás skutečný souboj, pokud chceme dostihnout Sauber. Musíme pokračovat v tvrdé práci, abychom si udrželi náskok před Toro Rosso," věří si šéf týmu Vijay Mallya.
A co jeho tým připravil pro Kanadu? "Měli jsme napilno v tunelu při vývoji aerodynamické platformy pro nízký přítlak. Doufáme, že nám umožní získat další body. Na karosérii budeme mít také několik drobných změn v rámci naší práce na zvyšování výkonnosti z vozu," dodává šéf indické stáje.
Di Resta krotí přetáčivý smyk ve vlásence Loews v Monte Carlu
Okruh v Montrealu je neznámou pro jeho pilota Paula di Restu: "Pro mě bude letošní závod v Montrealu skutečným dobrodružstvím. Nikdy jsem nejel na tomto okruhu, prioritou tedy bude dostat se co nejrychleji do tempa a naučit se trať. Na papíru vypadá celkem jednoduše - dlouhé rovinky a šikany, ale nikdy skutečně nevíte, dokud v reálu nevyrazíte na trať.
Má příprava zahrnovala nějaký čas strávený na simulátoru. Jedná se o docela neobvyklý okruh, kde potřebujete dosahovat vysokých rychlostí, abyste byli konkurenceschopní. Proto pojedeme se speciálním balíkem pro nízký přítlak, který pro mě bude představovat také novou zkušenost.
S vozem této specifikace jsem se svezl minulý rok v Monze během volného tréninku, choval se celkem odlišně. Budu si na něj tedy muset zvyknout. Bylo by dobré, kdyby se o tomto víkendu vrátil znovu na body, to bude mým cílem," uvádí skotský pilot.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.