Force India pro Kanadu vyvinula speciální aerodynamický balík pro nízký přítlak. Společně s ním představí pár dalších novinek a věří, že bude moci znovu bojovat o body.
"Když se ohlédnu zpět za Monakem, musím přiznat, že to bylo příjemné vidět Force Indii znovu na bodech. Je to vždy fantastický víkend, zřejmě můj nejoblíbenější závod rok. A vidět Adriana, jak se probojoval na sedmou příčku po několika obtížích během závodu, to bylo perfektní.
Šest bodů, které získal, bude v naší bitvě v šampionátu důležitých, protože týmy kolem nás jsou velmi konkurenceschopné. Čeká nás skutečný souboj, pokud chceme dostihnout Sauber. Musíme pokračovat v tvrdé práci, abychom si udrželi náskok před Toro Rosso," věří si šéf týmu Vijay Mallya.
A co jeho tým připravil pro Kanadu? "Měli jsme napilno v tunelu při vývoji aerodynamické platformy pro nízký přítlak. Doufáme, že nám umožní získat další body. Na karosérii budeme mít také několik drobných změn v rámci naší práce na zvyšování výkonnosti z vozu," dodává šéf indické stáje.
Di Resta krotí přetáčivý smyk ve vlásence Loews v Monte Carlu
Okruh v Montrealu je neznámou pro jeho pilota Paula di Restu: "Pro mě bude letošní závod v Montrealu skutečným dobrodružstvím. Nikdy jsem nejel na tomto okruhu, prioritou tedy bude dostat se co nejrychleji do tempa a naučit se trať. Na papíru vypadá celkem jednoduše - dlouhé rovinky a šikany, ale nikdy skutečně nevíte, dokud v reálu nevyrazíte na trať.
Má příprava zahrnovala nějaký čas strávený na simulátoru. Jedná se o docela neobvyklý okruh, kde potřebujete dosahovat vysokých rychlostí, abyste byli konkurenceschopní. Proto pojedeme se speciálním balíkem pro nízký přítlak, který pro mě bude představovat také novou zkušenost.
S vozem této specifikace jsem se svezl minulý rok v Monze během volného tréninku, choval se celkem odlišně. Budu si na něj tedy muset zvyknout. Bylo by dobré, kdyby se o tomto víkendu vrátil znovu na body, to bude mým cílem," uvádí skotský pilot.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.