Pilot formule Renault 3,5, Robert Wickens, se stal rezervním jezdcem stáje Virgin.
Dvaadvacetiletý Kanaďan se zařadil po bok Sakona Yamamota jako další náhradní pilot týmu Marussia Virgin Racing.
„Jsem šťastný, že jsem byl potvrzen týmem Virgin Racing. Je to dobrá zpráva jak pro mě tak pro kanadský motosport“, uvedl Wickens.
„Podpora Marussia Motors a týmu Marussia Virgin Racing byla fantastická, chtěl bych jim poděkovat za důvěru, kterou ve mně vložili, budu se snažit, abych tým maximálně podpořil v cílech, které si stanovili pro letošní rok“, dodává kanadský pilot.
Robert Tyler WickensJe kanadský automobilový závodník, který se narodil v Torontu 13. března 1989.
Wickens zahájil svou kariéru v roce 2001 na motokárách famózním způsobem, když vyhrál Junior Heavy Marigold Fall Classic a Junior Lite Iron Man Enduro. Na motokárách posbíral mnoho vavřínů, když zvítězil třikrát v Sunoco Ron Fellows Karting Championship (2002, 2003 a 2005). Zvítězil též v ASN Canadian National Formula Junior, SKUSA ProMoto Tour, BeaveRun, PA, 80cc Junior OKRA Grand National a Junior Heavy Mosport Grand Prix.
Robert Wickens (zdroj: Wikipedie)
V roce 2005, když dovršil věku 16 let, přesedlal do monopostů a za podpory Junior Scholarship, kterou organizovala BMW, se stal účastníkem Formule BMW USA v týmu Team Apex Racing USA. Hned ve své první sezoně dokázal dvakrát zvítězit a celkově si vybojoval třetí příčku a titul nejlepšího nováčka. Zajistil si tak účast ve světovém finále formule BMW, kde obsadil skvělé šesté místo.
Následující rok zahájil ve stejné kategorii a se tejným týmem, ale po pár závodech přestoupil do týmu EuroInternational, tento krok mu zajistil titul ve Formuli BMW USA.
V roce 2007 se Wickens objevil v Champ Car Atlantic s týmem Red Bull/Team Forsythe. V sezoně dobil vítězství v Portlandu, což mu zajistilo třetí místo v celkové klasifikaci za Raphaelem Matosem a Franckem Pererem. Zimní přestávku si vyplnil účastí v sérii A1 Gran Prix, kde kanadskému týmu pomohl získat vítězství v Jižní Africe a celkově devátému místu v pořadí národů.
Další jeho kroky vedli již do Evropy, kde se svezl ve formuli 3, opět zazářil, zvítězil v Le Mans a byl stříbrný na Norisingu. V sérii zůstal i v následujícím roce, ale protože jeho hlavním cílem byla formule 2, zúčastnil se pouze několika závodů a celkově neposbíral žádné body. Zato v již zmiňované formuli 2 měl bodovou žeň, a se dvěma triumfy, získal titul vicemistra.
V roce 2010 se Wickens účastní právě zrozeného šampionátu GP3 a i tady naplno nechává rozvinout svůj talent, se třemi vítězstvími nestačí pouze na Estebana Gutiérreze.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.