Pilot formule Renault 3,5, Robert Wickens, se stal rezervním jezdcem stáje Virgin.
Dvaadvacetiletý Kanaďan se zařadil po bok Sakona Yamamota jako další náhradní pilot týmu Marussia Virgin Racing.
„Jsem šťastný, že jsem byl potvrzen týmem Virgin Racing. Je to dobrá zpráva jak pro mě tak pro kanadský motosport“, uvedl Wickens.
„Podpora Marussia Motors a týmu Marussia Virgin Racing byla fantastická, chtěl bych jim poděkovat za důvěru, kterou ve mně vložili, budu se snažit, abych tým maximálně podpořil v cílech, které si stanovili pro letošní rok“, dodává kanadský pilot.
Robert Tyler WickensJe kanadský automobilový závodník, který se narodil v Torontu 13. března 1989.
Wickens zahájil svou kariéru v roce 2001 na motokárách famózním způsobem, když vyhrál Junior Heavy Marigold Fall Classic a Junior Lite Iron Man Enduro. Na motokárách posbíral mnoho vavřínů, když zvítězil třikrát v Sunoco Ron Fellows Karting Championship (2002, 2003 a 2005). Zvítězil též v ASN Canadian National Formula Junior, SKUSA ProMoto Tour, BeaveRun, PA, 80cc Junior OKRA Grand National a Junior Heavy Mosport Grand Prix.
Robert Wickens (zdroj: Wikipedie)
V roce 2005, když dovršil věku 16 let, přesedlal do monopostů a za podpory Junior Scholarship, kterou organizovala BMW, se stal účastníkem Formule BMW USA v týmu Team Apex Racing USA. Hned ve své první sezoně dokázal dvakrát zvítězit a celkově si vybojoval třetí příčku a titul nejlepšího nováčka. Zajistil si tak účast ve světovém finále formule BMW, kde obsadil skvělé šesté místo.
Následující rok zahájil ve stejné kategorii a se tejným týmem, ale po pár závodech přestoupil do týmu EuroInternational, tento krok mu zajistil titul ve Formuli BMW USA.
V roce 2007 se Wickens objevil v Champ Car Atlantic s týmem Red Bull/Team Forsythe. V sezoně dobil vítězství v Portlandu, což mu zajistilo třetí místo v celkové klasifikaci za Raphaelem Matosem a Franckem Pererem. Zimní přestávku si vyplnil účastí v sérii A1 Gran Prix, kde kanadskému týmu pomohl získat vítězství v Jižní Africe a celkově devátému místu v pořadí národů.
Další jeho kroky vedli již do Evropy, kde se svezl ve formuli 3, opět zazářil, zvítězil v Le Mans a byl stříbrný na Norisingu. V sérii zůstal i v následujícím roce, ale protože jeho hlavním cílem byla formule 2, zúčastnil se pouze několika závodů a celkově neposbíral žádné body. Zato v již zmiňované formuli 2 měl bodovou žeň, a se dvěma triumfy, získal titul vicemistra.
V roce 2010 se Wickens účastní právě zrozeného šampionátu GP3 a i tady naplno nechává rozvinout svůj talent, se třemi vítězstvími nestačí pouze na Estebana Gutiérreze.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.