Virgin povolává Roberta Wickense

Technika
Technika, foto: McLaren
Jiří Žemlička 4. června 2011 08:47
Sdílej:

Pilot formule Renault 3,5, Robert Wickens, se stal rezervním jezdcem stáje Virgin.

Dvaadvacetiletý Kanaďan se zařadil po bok Sakona Yamamota jako další náhradní pilot týmu Marussia Virgin Racing.

„Jsem šťastný, že jsem byl potvrzen týmem Virgin Racing. Je to dobrá zpráva jak pro mě tak pro kanadský motosport“, uvedl Wickens.

„Podpora Marussia Motors a týmu Marussia Virgin Racing byla fantastická, chtěl bych jim poděkovat za důvěru, kterou ve mně vložili, budu se snažit, abych tým maximálně podpořil v cílech, které si stanovili pro letošní rok“, dodává kanadský pilot.

Robert Tyler WickensJe kanadský automobilový závodník, který se narodil v Torontu 13. března 1989.

Wickens zahájil svou kariéru v roce 2001 na motokárách famózním způsobem, když vyhrál Junior Heavy Marigold Fall Classic a Junior Lite Iron Man Enduro. Na motokárách posbíral mnoho vavřínů, když zvítězil třikrát v Sunoco Ron Fellows Karting Championship (2002, 2003 a 2005). Zvítězil též v ASN Canadian National Formula Junior, SKUSA ProMoto Tour, BeaveRun, PA, 80cc Junior OKRA Grand National a Junior Heavy Mosport Grand Prix.

Robert Wickens (zdroj: Wikipedie)

V roce 2005, když dovršil věku 16 let, přesedlal do monopostů a za podpory Junior Scholarship, kterou organizovala BMW, se stal účastníkem Formule BMW USA v týmu Team Apex Racing USA. Hned ve své první sezoně dokázal dvakrát zvítězit a celkově si vybojoval třetí příčku a titul nejlepšího nováčka. Zajistil si tak účast ve světovém finále formule BMW, kde obsadil skvělé šesté místo.

Následující rok zahájil ve stejné kategorii a se tejným týmem, ale po pár závodech přestoupil do týmu EuroInternational, tento krok mu zajistil titul ve Formuli BMW USA.

V roce 2007 se Wickens objevil v Champ Car Atlantic s týmem Red Bull/Team Forsythe. V sezoně dobil vítězství v Portlandu, což mu zajistilo třetí místo v celkové klasifikaci za Raphaelem Matosem a Franckem Pererem. Zimní přestávku si vyplnil účastí v sérii A1 Gran Prix, kde kanadskému týmu pomohl získat vítězství v Jižní Africe a celkově devátému místu v pořadí národů.

Další jeho kroky vedli již do Evropy, kde se svezl ve formuli 3, opět zazářil, zvítězil v Le Mans a byl stříbrný na Norisingu. V sérii zůstal i v následujícím roce, ale protože jeho hlavním cílem byla formule 2, zúčastnil se pouze několika závodů a celkově neposbíral žádné body. Zato v již zmiňované formuli 2 měl bodovou žeň, a se dvěma triumfy, získal titul vicemistra.

V roce 2010 se Wickens účastní právě zrozeného šampionátu GP3 a i tady naplno nechává rozvinout svůj talent, se třemi vítězstvími nestačí pouze na Estebana Gutiérreze.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.