Felipe Massa vyzýval po včerejší Velké ceně Monaka komisaře, aby za vzájemnou kolizi s Hamiltonem udělili Britovi krom penalizace v podobě průjezdu boxy ještě další tresty.
Mezi oběma soupeři došlo ke kontaktu ve vlásence Loews ve 34. kole. Rychlejší Hamilton chtěl využít příležitosti a dostat se před Massu, podobně jako se to podařilo na jeho účet v prvním kole Schumacherovi. Massa však Hamiltonovi zavřel dveře a ten již kolizi nedokázal zabránit, byť se jí snažil vyhnout najetím přes obrubník mimo dráhu.
"Zkoušel mě předjet přes obrubník, kde je podle mě nemožné předjíždět. Myslím, že byl příliš agresivní," cituje Massu Autosport. Pilot McLarenu za tento závodní incident dostal tvrdý trest v podobě průjezdu boxy.
Jak se to přitom má provést, pokud někdo nasadí k předjížděcímu manévru v tomto místě po slabším výjezdu z předchozí zatáčky, předvedl Hamilton po útoku Schumachera, kdy se celá akce obešla bez škrábance.
"Pak jsem se s poškozeným vozem v tunelu dostal na špinavou část dráhy a narazil do zdi," pokračoval Brazilec. Za to si však mohl sám, k žádnému dalšímu kontaktu s McLarenem v onom místě nedošlo.
Naštvaný Massa vystupuje ze zničeného vozu po havárii v tunelu
Chybu si však nepřipustil, místo toho si dále vyléval frustrace: "Co dnes udělal [Hamilton], to bylo neuvěřitelné. Ne jen mně, ale i dalším pilotům. Myslím, že by měl být znovu penalizován, což by bylo k jeho dobru, jinak se nepoučí."
"Zřejmě je tím, kdo tráví s komisaři FIA nejvíce času, nevím," dodal rozzlobený Massa.
Horní část obrázku: útok Schumachera v prvním kole - správně provedená obrana i útok,dolní část - Massa ve 34. kole zavírá dveře Hamiltonovi, který kolizi již nemůže odvrátit ani výjezdem na chodník
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.