Felipe Massa vyzýval po včerejší Velké ceně Monaka komisaře, aby za vzájemnou kolizi s Hamiltonem udělili Britovi krom penalizace v podobě průjezdu boxy ještě další tresty.
Mezi oběma soupeři došlo ke kontaktu ve vlásence Loews ve 34. kole. Rychlejší Hamilton chtěl využít příležitosti a dostat se před Massu, podobně jako se to podařilo na jeho účet v prvním kole Schumacherovi. Massa však Hamiltonovi zavřel dveře a ten již kolizi nedokázal zabránit, byť se jí snažil vyhnout najetím přes obrubník mimo dráhu.
"Zkoušel mě předjet přes obrubník, kde je podle mě nemožné předjíždět. Myslím, že byl příliš agresivní," cituje Massu Autosport. Pilot McLarenu za tento závodní incident dostal tvrdý trest v podobě průjezdu boxy.
Jak se to přitom má provést, pokud někdo nasadí k předjížděcímu manévru v tomto místě po slabším výjezdu z předchozí zatáčky, předvedl Hamilton po útoku Schumachera, kdy se celá akce obešla bez škrábance.
"Pak jsem se s poškozeným vozem v tunelu dostal na špinavou část dráhy a narazil do zdi," pokračoval Brazilec. Za to si však mohl sám, k žádnému dalšímu kontaktu s McLarenem v onom místě nedošlo.
Naštvaný Massa vystupuje ze zničeného vozu po havárii v tunelu
Chybu si však nepřipustil, místo toho si dále vyléval frustrace: "Co dnes udělal [Hamilton], to bylo neuvěřitelné. Ne jen mně, ale i dalším pilotům. Myslím, že by měl být znovu penalizován, což by bylo k jeho dobru, jinak se nepoučí."
"Zřejmě je tím, kdo tráví s komisaři FIA nejvíce času, nevím," dodal rozzlobený Massa.
Horní část obrázku: útok Schumachera v prvním kole - správně provedená obrana i útok,dolní část - Massa ve 34. kole zavírá dveře Hamiltonovi, který kolizi již nemůže odvrátit ani výjezdem na chodník
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.