Felipe Massa vyzýval po včerejší Velké ceně Monaka komisaře, aby za vzájemnou kolizi s Hamiltonem udělili Britovi krom penalizace v podobě průjezdu boxy ještě další tresty.
Mezi oběma soupeři došlo ke kontaktu ve vlásence Loews ve 34. kole. Rychlejší Hamilton chtěl využít příležitosti a dostat se před Massu, podobně jako se to podařilo na jeho účet v prvním kole Schumacherovi. Massa však Hamiltonovi zavřel dveře a ten již kolizi nedokázal zabránit, byť se jí snažil vyhnout najetím přes obrubník mimo dráhu.
"Zkoušel mě předjet přes obrubník, kde je podle mě nemožné předjíždět. Myslím, že byl příliš agresivní," cituje Massu Autosport. Pilot McLarenu za tento závodní incident dostal tvrdý trest v podobě průjezdu boxy.
Jak se to přitom má provést, pokud někdo nasadí k předjížděcímu manévru v tomto místě po slabším výjezdu z předchozí zatáčky, předvedl Hamilton po útoku Schumachera, kdy se celá akce obešla bez škrábance.
"Pak jsem se s poškozeným vozem v tunelu dostal na špinavou část dráhy a narazil do zdi," pokračoval Brazilec. Za to si však mohl sám, k žádnému dalšímu kontaktu s McLarenem v onom místě nedošlo.
Naštvaný Massa vystupuje ze zničeného vozu po havárii v tunelu
Chybu si však nepřipustil, místo toho si dále vyléval frustrace: "Co dnes udělal [Hamilton], to bylo neuvěřitelné. Ne jen mně, ale i dalším pilotům. Myslím, že by měl být znovu penalizován, což by bylo k jeho dobru, jinak se nepoučí."
"Zřejmě je tím, kdo tráví s komisaři FIA nejvíce času, nevím," dodal rozzlobený Massa.
Horní část obrázku: útok Schumachera v prvním kole - správně provedená obrana i útok,dolní část - Massa ve 34. kole zavírá dveře Hamiltonovi, který kolizi již nemůže odvrátit ani výjezdem na chodník
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.