Co přispělo ke včerejší havárii Sergia Péreze v poslední části kvalifikace? Tým v datech z telemetrie zatím nic podezřelého neobjevil. Podle Alonsa za to může částečně extrémní aerodynamika, kvůli níž piloti v inkriminovaném místě při brzdění přicházejí o přítlak.
"Opravdu nevím, neznám přesnou odpověď. Určitě se tam ale v brzdné zóně nachází hrbol, který moc nepomáhá," říká Alonso.
"Kvůli vlastnostem okruhu tam ztrácíte aerodynamickou přilnavost. Přispívá k tomu kombinace mnoha věcí - slabší přilnavost, kterou letos máme kvůli novým předpisům, a aerodynamika vozů, jejich vývoj díky výfukům a difuzorům, které jsou ovlivňovány výfukovými plyny. Tak to žel je," pokračuje pilot Ferrari.
Co s tím podle něj dá dělat? "Zítra toho moc udělat nemůžeme. Ale příští rok uvidíme, jestli nebude to místo třeba přeasfaltovat. Zítra budeme muset brzdit dříve."
Rosberg v kritickém místě za tunelem
Šéf Mercedesu Ross Brawn si na rozdíl od Španěla ale nemyslí, že by za havárii mohl vývoj nových difuzorů: "Neřekl bych, že tam něco svědčí proti difuzorům, jejichž přítlak je zvyšován výfukovými plyny. Podle mě to je jen velmi obtížná část dráhy. Působí tam docela vysoké boční přetížení, brzdíte a je tam hrbol. A když jedete na limitu, to může být následkem.
Normálně tam v pohodě projíždíme, ale v případě havárie Nica měl nízký tlak v pneumatikách, hodně paliva v nádrži, auto se dotýkalo dráhy - kvůli tomu to měl hodně obtížné. Nesouviselo to s prací difuzoru. Je to jen velmi náročné místo na trati."
Petrov: "Je to nebezpečné"
Vitalij Petrov ve stejném místě havaroval během čtvrtečních tréninků: "Je to nebezpečné. Já jsem tam taky málem boural a Nico [Rosberg] měl ráno velké štěstí. Je to tam od té doby, co za tunelem položili nový asfalt. Hrbol je pětkrát horší než minulý rok a opravdu se tam těžce brzdilo po celý víkend. Měli by to předělat, protože to je nebezpečné."
Pokud by v tomto místě FIA letos poprvé během tréninků a kvalifikací neomezila používání DRS, to by se teprve děly věci.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.