Co přispělo ke včerejší havárii Sergia Péreze v poslední části kvalifikace? Tým v datech z telemetrie zatím nic podezřelého neobjevil. Podle Alonsa za to může částečně extrémní aerodynamika, kvůli níž piloti v inkriminovaném místě při brzdění přicházejí o přítlak.
"Opravdu nevím, neznám přesnou odpověď. Určitě se tam ale v brzdné zóně nachází hrbol, který moc nepomáhá," říká Alonso.
"Kvůli vlastnostem okruhu tam ztrácíte aerodynamickou přilnavost. Přispívá k tomu kombinace mnoha věcí - slabší přilnavost, kterou letos máme kvůli novým předpisům, a aerodynamika vozů, jejich vývoj díky výfukům a difuzorům, které jsou ovlivňovány výfukovými plyny. Tak to žel je," pokračuje pilot Ferrari.
Co s tím podle něj dá dělat? "Zítra toho moc udělat nemůžeme. Ale příští rok uvidíme, jestli nebude to místo třeba přeasfaltovat. Zítra budeme muset brzdit dříve."
Rosberg v kritickém místě za tunelem
Šéf Mercedesu Ross Brawn si na rozdíl od Španěla ale nemyslí, že by za havárii mohl vývoj nových difuzorů: "Neřekl bych, že tam něco svědčí proti difuzorům, jejichž přítlak je zvyšován výfukovými plyny. Podle mě to je jen velmi obtížná část dráhy. Působí tam docela vysoké boční přetížení, brzdíte a je tam hrbol. A když jedete na limitu, to může být následkem.
Normálně tam v pohodě projíždíme, ale v případě havárie Nica měl nízký tlak v pneumatikách, hodně paliva v nádrži, auto se dotýkalo dráhy - kvůli tomu to měl hodně obtížné. Nesouviselo to s prací difuzoru. Je to jen velmi náročné místo na trati."
Petrov: "Je to nebezpečné"
Vitalij Petrov ve stejném místě havaroval během čtvrtečních tréninků: "Je to nebezpečné. Já jsem tam taky málem boural a Nico [Rosberg] měl ráno velké štěstí. Je to tam od té doby, co za tunelem položili nový asfalt. Hrbol je pětkrát horší než minulý rok a opravdu se tam těžce brzdilo po celý víkend. Měli by to předělat, protože to je nebezpečné."
Pokud by v tomto místě FIA letos poprvé během tréninků a kvalifikací neomezila používání DRS, to by se teprve děly věci.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.