Co přispělo ke včerejší havárii Sergia Péreze v poslední části kvalifikace? Tým v datech z telemetrie zatím nic podezřelého neobjevil. Podle Alonsa za to může částečně extrémní aerodynamika, kvůli níž piloti v inkriminovaném místě při brzdění přicházejí o přítlak.
"Opravdu nevím, neznám přesnou odpověď. Určitě se tam ale v brzdné zóně nachází hrbol, který moc nepomáhá," říká Alonso.
"Kvůli vlastnostem okruhu tam ztrácíte aerodynamickou přilnavost. Přispívá k tomu kombinace mnoha věcí - slabší přilnavost, kterou letos máme kvůli novým předpisům, a aerodynamika vozů, jejich vývoj díky výfukům a difuzorům, které jsou ovlivňovány výfukovými plyny. Tak to žel je," pokračuje pilot Ferrari.
Co s tím podle něj dá dělat? "Zítra toho moc udělat nemůžeme. Ale příští rok uvidíme, jestli nebude to místo třeba přeasfaltovat. Zítra budeme muset brzdit dříve."
Rosberg v kritickém místě za tunelem
Šéf Mercedesu Ross Brawn si na rozdíl od Španěla ale nemyslí, že by za havárii mohl vývoj nových difuzorů: "Neřekl bych, že tam něco svědčí proti difuzorům, jejichž přítlak je zvyšován výfukovými plyny. Podle mě to je jen velmi obtížná část dráhy. Působí tam docela vysoké boční přetížení, brzdíte a je tam hrbol. A když jedete na limitu, to může být následkem.
Normálně tam v pohodě projíždíme, ale v případě havárie Nica měl nízký tlak v pneumatikách, hodně paliva v nádrži, auto se dotýkalo dráhy - kvůli tomu to měl hodně obtížné. Nesouviselo to s prací difuzoru. Je to jen velmi náročné místo na trati."
Petrov: "Je to nebezpečné"
Vitalij Petrov ve stejném místě havaroval během čtvrtečních tréninků: "Je to nebezpečné. Já jsem tam taky málem boural a Nico [Rosberg] měl ráno velké štěstí. Je to tam od té doby, co za tunelem položili nový asfalt. Hrbol je pětkrát horší než minulý rok a opravdu se tam těžce brzdilo po celý víkend. Měli by to předělat, protože to je nebezpečné."
Pokud by v tomto místě FIA letos poprvé během tréninků a kvalifikací neomezila používání DRS, to by se teprve děly věci.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.