Podle Felipeho Massy nová tvrdá směs pneumatik, kterou Pirelli dovezlo do Barcelony, vyhovovala pouze dvěma týmům: Red Bullu a McLarenu.
Brazilec jezdil mimo bodované pozice a po problémech s převodovkou musel nakonec odstoupit ze závodu, během něhož se na tvrdých pneumatikách trápil.
"Jakmile jsem nasadil tvrdé pneumatiky, bylo téměř nemožné řídit auto. Skončilo to tím, že jsme ztratil všechna místa, která jsem [do té doby] získal, pak jsem dostal smyk a několik kol před koncem jsem musel vůz odstavit mimo trať, protože jsem nemohl řadit.
Fernando [Alonso] se mezitím dostal z pozice lídra závodu do pozice jezdce, který byl během 40 kol předjet o kolo, což je neuvěřitelná situace," stěžuje si Massa.
Pouze Red Bullu a McLarenu se podle něj podařilo tvrdší směs pneumatik dostatečně zahřát: "Řekl bych, že ve Španělsku to vypadalo tak, že jedině Red Bull s McLarenem byli schopni řádně využít tvrdé pneumatiky."
Tohle nešlo v Barceloně moc dohromady: Ferrari a tvrdá směs pneumatik Pirelli(© foto: Scuderia Ferrari)
Brazilský pilot věří, že nadcházející závody v Monaku, Kanadě a ve Valencii budou Ferrari mnohem více vyhovovat, protože Pirelli tvrdou směs doveze znovu až v polovině července do Silverstone (alokace pneumatik pro nadcházející závody - viz zde).
"Počínaje volným tréninkem tento čtvrtek v Monaku začínáme sérii tří velkých cen s měkkou a superměkkou směsí Pirelli, což by nám mělo více vyhovovat. Určitě budou sedět charakteristice našeho vozu, což je pozitivním faktorem," věří Massa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.