Podle Felipeho Massy nová tvrdá směs pneumatik, kterou Pirelli dovezlo do Barcelony, vyhovovala pouze dvěma týmům: Red Bullu a McLarenu.
Brazilec jezdil mimo bodované pozice a po problémech s převodovkou musel nakonec odstoupit ze závodu, během něhož se na tvrdých pneumatikách trápil.
"Jakmile jsem nasadil tvrdé pneumatiky, bylo téměř nemožné řídit auto. Skončilo to tím, že jsme ztratil všechna místa, která jsem [do té doby] získal, pak jsem dostal smyk a několik kol před koncem jsem musel vůz odstavit mimo trať, protože jsem nemohl řadit.
Fernando [Alonso] se mezitím dostal z pozice lídra závodu do pozice jezdce, který byl během 40 kol předjet o kolo, což je neuvěřitelná situace," stěžuje si Massa.
Pouze Red Bullu a McLarenu se podle něj podařilo tvrdší směs pneumatik dostatečně zahřát: "Řekl bych, že ve Španělsku to vypadalo tak, že jedině Red Bull s McLarenem byli schopni řádně využít tvrdé pneumatiky."
Tohle nešlo v Barceloně moc dohromady: Ferrari a tvrdá směs pneumatik Pirelli(© foto: Scuderia Ferrari)
Brazilský pilot věří, že nadcházející závody v Monaku, Kanadě a ve Valencii budou Ferrari mnohem více vyhovovat, protože Pirelli tvrdou směs doveze znovu až v polovině července do Silverstone (alokace pneumatik pro nadcházející závody - viz zde).
"Počínaje volným tréninkem tento čtvrtek v Monaku začínáme sérii tří velkých cen s měkkou a superměkkou směsí Pirelli, což by nám mělo více vyhovovat. Určitě budou sedět charakteristice našeho vozu, což je pozitivním faktorem," věří Massa.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.