Lewis Hamilton označil po pátečních trénincích novou tvrdou směs, kterou Pirelli vyvinulo pro Velkou cenu Španělska, za "katastrofální." Příliš z ní není nadšený ani Jenson Button, Fernando Alonso či Mark Webber.
Novou směs, kterou chtělo Pirelli zvýraznit rozdíl mezi měkčí a tvrdší sadou, si měly týmy možnost poprvé vyzkoušet během závodního víkendu v Turecku. Ač se tvrdá směs výrazně liší, Pirelli pro ni nepoužije jiné slovní ani barevné označení.
"Super-tvrdá pneumatika je katastrofální, takže to na ní nebyla vůbec příjemná jízda," láteří Hamilton. Na dotaz, co si máme představit pod katastrofou, vysvětlil: "Jezdit na ní, to je katastrofa. Rozdíl [mezi ní a měkkou směsí] je dvě sekundy a navíc zas tolik nevydrží."
"Nevím, proč s touto pneumatikou vůbec přišli, protože ta původní byla dost dobrá. Je to hodně náročné ji nasadit a pak s ní vydržet. Myslím, že s touto pneumatikou ztrácíme kolem 2,5 sekundy. Pak nasadíme normální měkkou a je to fantazie. Podle mě uvidíte většinu lidí o víkendu převážně s touto směsí," dodává Hamilton.
Jeho týmový kolega Button se s ní také trápil: "Je to těžké, opravdu těžké. Já jsem s ní teď jezdil poprvé, protože v minulých závodech jsme se soustředili na tvrdou směs, kterou jsme tehdy měli. Takže je to tak trochu šok. Nevím, jestli se s ní trápili i ostatní. Ale je pro všechny stejná, takže se z ní musíme snažit dostat maximum. Momentálně se na ní trápíme, takže musíme odvést co nejlepší práci. Nemyslím si, že byste na ní chtěli odjet více než jeden stint."
Podle Alonsa bude kvůli velkému rozdílu mezi typy pneumatik problém ušetřit v první části kvalifikace měkčí sadu: "Těžko projdete Q1 jen na tvrdé směsi, takže si myslím, že 95 % lidí nasadí žel už v Q1 tu měkčí. Uvidíme, jestli to někdo riskne. Nevím, jaký náskok měl dnes Red Bull."
Webber na adresu nového počinu Pirelli dodal: "Šlo to s ní o něco pomaleji než s tou normální tvrdou. Má první sada byla docela slušný, zaznamenali jsme dobrou jízdu, ale ta druhá byla zahalena trochou tajemství. Nedostali jsme z ní takovou výkonnost, jakou bychom chtěli. Nakonec, Pirelli se podle mě stále ještě učí za pochodu."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.