Lewis Hamilton označil po pátečních trénincích novou tvrdou směs, kterou Pirelli vyvinulo pro Velkou cenu Španělska, za "katastrofální." Příliš z ní není nadšený ani Jenson Button, Fernando Alonso či Mark Webber.
Novou směs, kterou chtělo Pirelli zvýraznit rozdíl mezi měkčí a tvrdší sadou, si měly týmy možnost poprvé vyzkoušet během závodního víkendu v Turecku. Ač se tvrdá směs výrazně liší, Pirelli pro ni nepoužije jiné slovní ani barevné označení.
"Super-tvrdá pneumatika je katastrofální, takže to na ní nebyla vůbec příjemná jízda," láteří Hamilton. Na dotaz, co si máme představit pod katastrofou, vysvětlil: "Jezdit na ní, to je katastrofa. Rozdíl [mezi ní a měkkou směsí] je dvě sekundy a navíc zas tolik nevydrží."
"Nevím, proč s touto pneumatikou vůbec přišli, protože ta původní byla dost dobrá. Je to hodně náročné ji nasadit a pak s ní vydržet. Myslím, že s touto pneumatikou ztrácíme kolem 2,5 sekundy. Pak nasadíme normální měkkou a je to fantazie. Podle mě uvidíte většinu lidí o víkendu převážně s touto směsí," dodává Hamilton.
Jeho týmový kolega Button se s ní také trápil: "Je to těžké, opravdu těžké. Já jsem s ní teď jezdil poprvé, protože v minulých závodech jsme se soustředili na tvrdou směs, kterou jsme tehdy měli. Takže je to tak trochu šok. Nevím, jestli se s ní trápili i ostatní. Ale je pro všechny stejná, takže se z ní musíme snažit dostat maximum. Momentálně se na ní trápíme, takže musíme odvést co nejlepší práci. Nemyslím si, že byste na ní chtěli odjet více než jeden stint."
Podle Alonsa bude kvůli velkému rozdílu mezi typy pneumatik problém ušetřit v první části kvalifikace měkčí sadu: "Těžko projdete Q1 jen na tvrdé směsi, takže si myslím, že 95 % lidí nasadí žel už v Q1 tu měkčí. Uvidíme, jestli to někdo riskne. Nevím, jaký náskok měl dnes Red Bull."
Webber na adresu nového počinu Pirelli dodal: "Šlo to s ní o něco pomaleji než s tou normální tvrdou. Má první sada byla docela slušný, zaznamenali jsme dobrou jízdu, ale ta druhá byla zahalena trochou tajemství. Nedostali jsme z ní takovou výkonnost, jakou bychom chtěli. Nakonec, Pirelli se podle mě stále ještě učí za pochodu."
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.