Lewis Hamilton označil po pátečních trénincích novou tvrdou směs, kterou Pirelli vyvinulo pro Velkou cenu Španělska, za "katastrofální." Příliš z ní není nadšený ani Jenson Button, Fernando Alonso či Mark Webber.
Novou směs, kterou chtělo Pirelli zvýraznit rozdíl mezi měkčí a tvrdší sadou, si měly týmy možnost poprvé vyzkoušet během závodního víkendu v Turecku. Ač se tvrdá směs výrazně liší, Pirelli pro ni nepoužije jiné slovní ani barevné označení.
"Super-tvrdá pneumatika je katastrofální, takže to na ní nebyla vůbec příjemná jízda," láteří Hamilton. Na dotaz, co si máme představit pod katastrofou, vysvětlil: "Jezdit na ní, to je katastrofa. Rozdíl [mezi ní a měkkou směsí] je dvě sekundy a navíc zas tolik nevydrží."
"Nevím, proč s touto pneumatikou vůbec přišli, protože ta původní byla dost dobrá. Je to hodně náročné ji nasadit a pak s ní vydržet. Myslím, že s touto pneumatikou ztrácíme kolem 2,5 sekundy. Pak nasadíme normální měkkou a je to fantazie. Podle mě uvidíte většinu lidí o víkendu převážně s touto směsí," dodává Hamilton.
Jeho týmový kolega Button se s ní také trápil: "Je to těžké, opravdu těžké. Já jsem s ní teď jezdil poprvé, protože v minulých závodech jsme se soustředili na tvrdou směs, kterou jsme tehdy měli. Takže je to tak trochu šok. Nevím, jestli se s ní trápili i ostatní. Ale je pro všechny stejná, takže se z ní musíme snažit dostat maximum. Momentálně se na ní trápíme, takže musíme odvést co nejlepší práci. Nemyslím si, že byste na ní chtěli odjet více než jeden stint."
Podle Alonsa bude kvůli velkému rozdílu mezi typy pneumatik problém ušetřit v první části kvalifikace měkčí sadu: "Těžko projdete Q1 jen na tvrdé směsi, takže si myslím, že 95 % lidí nasadí žel už v Q1 tu měkčí. Uvidíme, jestli to někdo riskne. Nevím, jaký náskok měl dnes Red Bull."
Webber na adresu nového počinu Pirelli dodal: "Šlo to s ní o něco pomaleji než s tou normální tvrdou. Má první sada byla docela slušný, zaznamenali jsme dobrou jízdu, ale ta druhá byla zahalena trochou tajemství. Nedostali jsme z ní takovou výkonnost, jakou bychom chtěli. Nakonec, Pirelli se podle mě stále ještě učí za pochodu."
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.