Red Bull minulý rok v Barceloně všechny překvapil, když byl poprvé o sekundu rychlejší než zbytek jeho soupeřů. V letošní sezóně byl v předchozích závodech na stejných místech rychlejší než loni. Dokáže se podle Fernanda Alonsa a Marka Webbera o nadcházejícím víkendu někdo Red Bullu přiblížit?
"Je pravdou, že rozdíl se tady minulý rok pohyboval kolem jedné sekundy. Letos to ale v některých závodech bylo ještě více, ale usilovně na tom pracujeme," hodnotí Fernando Alonso.
"Myslím, že všechny týmy, které se snaží dohonit Red Bull, na tom tvrdě pracují. Rozdíl by se měl s každým závodem teoreticky zmenšovat. Pokud to zde bude znovu jedna sekunda, budu zklamaný. Takže se pokusíme jim o tomto víkendu pěkně zatopit," dodává pilot Ferrari.
Jak vývoj náskoku svého týmu vnímá Mark Webber? "Minulý rok byly dvě trati, kde jsme vyčnívali: zde a v Budapešti. Obzvlášť v kvalifikaci bylo auto velmi, velmi silné. Velmi to překvapilo nás i konkurenci. Samozřejmě doufáme, že budeme mít znovu takovou výhodu, ale není to zaručené."
Mark Webber měl v Turecku s Alonsem co dělat, aby ho zdolal
"Auto by zde mělo [letos] určitě podávat dobré výkony. Rozdíl v kvalifikaci [minulý rok] byl docela velký, závodění s Lewisem jsem měl zcela pod kontrolou. Byl naším největším soupeřem, pak měl problém s levým předním [kolem]. Seb měl také problém a Fernando dostával sekundu. Závod je však z pohledu rychlosti něčím jiným než kvalifikace.
Všichni nyní hovoří o kvalifikaci, ale to je obecným trendem, že jsme silní v kvalifikacích a stále ještě dostatečně silní i v závodech. Nebyli jsme v posledních letech v závodech neúspěšní, takže ano, doufám, že stále budeme mít velký náskok. Uvidíme, jak to dopadne," říká Webber.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.