Podle ředitele konstrukčního oddělení McLarenu Tima Gosse by se plán FIA na omezení práce s výfukovými plyny dotkl většiny týmů.
"Myslím, že většina velkých týmů těžila ze stejných triků s mapováním motoru. My jsme je určitě využívali. Poslední směrnice týkající se využívání motorů pro zvyšování výkonů podlahových systémů, pokud by prošla, by určitě vedla ke zhoršení výkonnosti našich soupeřů," vysvětluje Goss.
"Jestli by nás to ovlivnilo více než naše soupeře, to nemohu říci. Vím, co z toho dostáváme my, jedná se o docela velký přínos. Ale dokážu si představit, že by to vedlo k minimálně stejné ztrátě výkonu i u našich konkurentů," pokračuje.
Podle něj svůj záměr FIA nekonzultovala se svou Technickou pracovní skupinou (Technical Working Group): "Venku to je již nějakou dobu, ale moc se o tom omezení nediskutovalo, pokud vůbec."
"Momentálně se zdá, že FIA uznala, že se jedná o poměrně komplexní záležitost a že potřebují více času k tomu, aby zvážili, jakým způsobem se to pokusí zavést a dohlížet na to. Výsledkem toho je, že během Velké ceny Španělska zůstane vše při starém," dodává Goss.
V závěru telefonického rozhovoru s novináři se vrátil k tomu, proč v Turecku nenasadily plánované novinky: "Těsně před Velkou cenou Turecka jsme zaznamenali relativně drobný problém, který vedl k tomu, že jsme neměli důvěru ve spolehlivost novinek na vzdálenost celého závodu. Takže jsme z našeho záměru na poslední chvíli vycouvali. Znovu je vyhodnotíme v pátek ve Španělsku a ty, které budou vypadat dobře, nasadíme."
Do Barcelony ale hodlají přivézt i další novinky, celkově by jich mělo být až dvanáct: "Jak víte, změnili jsme koncept zadní části vozu těsně před začátkem sezóny. V současnosti již několik závodů proto jezdíme s ne zcela optimálním balíkem v této oblasti. Myslím, že si všimnete nějaké změny v kapotáži a na podlaze, které by měly vést k vylepšení této části."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.