Podle ředitele konstrukčního oddělení McLarenu Tima Gosse by se plán FIA na omezení práce s výfukovými plyny dotkl většiny týmů.
"Myslím, že většina velkých týmů těžila ze stejných triků s mapováním motoru. My jsme je určitě využívali. Poslední směrnice týkající se využívání motorů pro zvyšování výkonů podlahových systémů, pokud by prošla, by určitě vedla ke zhoršení výkonnosti našich soupeřů," vysvětluje Goss.
"Jestli by nás to ovlivnilo více než naše soupeře, to nemohu říci. Vím, co z toho dostáváme my, jedná se o docela velký přínos. Ale dokážu si představit, že by to vedlo k minimálně stejné ztrátě výkonu i u našich konkurentů," pokračuje.
Podle něj svůj záměr FIA nekonzultovala se svou Technickou pracovní skupinou (Technical Working Group): "Venku to je již nějakou dobu, ale moc se o tom omezení nediskutovalo, pokud vůbec."
"Momentálně se zdá, že FIA uznala, že se jedná o poměrně komplexní záležitost a že potřebují více času k tomu, aby zvážili, jakým způsobem se to pokusí zavést a dohlížet na to. Výsledkem toho je, že během Velké ceny Španělska zůstane vše při starém," dodává Goss.
V závěru telefonického rozhovoru s novináři se vrátil k tomu, proč v Turecku nenasadily plánované novinky: "Těsně před Velkou cenou Turecka jsme zaznamenali relativně drobný problém, který vedl k tomu, že jsme neměli důvěru ve spolehlivost novinek na vzdálenost celého závodu. Takže jsme z našeho záměru na poslední chvíli vycouvali. Znovu je vyhodnotíme v pátek ve Španělsku a ty, které budou vypadat dobře, nasadíme."
Do Barcelony ale hodlají přivézt i další novinky, celkově by jich mělo být až dvanáct: "Jak víte, změnili jsme koncept zadní části vozu těsně před začátkem sezóny. V současnosti již několik závodů proto jezdíme s ne zcela optimálním balíkem v této oblasti. Myslím, že si všimnete nějaké změny v kapotáži a na podlaze, které by měly vést k vylepšení této části."
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.