Podle ředitele konstrukčního oddělení McLarenu Tima Gosse by se plán FIA na omezení práce s výfukovými plyny dotkl většiny týmů.
"Myslím, že většina velkých týmů těžila ze stejných triků s mapováním motoru. My jsme je určitě využívali. Poslední směrnice týkající se využívání motorů pro zvyšování výkonů podlahových systémů, pokud by prošla, by určitě vedla ke zhoršení výkonnosti našich soupeřů," vysvětluje Goss.
"Jestli by nás to ovlivnilo více než naše soupeře, to nemohu říci. Vím, co z toho dostáváme my, jedná se o docela velký přínos. Ale dokážu si představit, že by to vedlo k minimálně stejné ztrátě výkonu i u našich konkurentů," pokračuje.
Podle něj svůj záměr FIA nekonzultovala se svou Technickou pracovní skupinou (Technical Working Group): "Venku to je již nějakou dobu, ale moc se o tom omezení nediskutovalo, pokud vůbec."
"Momentálně se zdá, že FIA uznala, že se jedná o poměrně komplexní záležitost a že potřebují více času k tomu, aby zvážili, jakým způsobem se to pokusí zavést a dohlížet na to. Výsledkem toho je, že během Velké ceny Španělska zůstane vše při starém," dodává Goss.
V závěru telefonického rozhovoru s novináři se vrátil k tomu, proč v Turecku nenasadily plánované novinky: "Těsně před Velkou cenou Turecka jsme zaznamenali relativně drobný problém, který vedl k tomu, že jsme neměli důvěru ve spolehlivost novinek na vzdálenost celého závodu. Takže jsme z našeho záměru na poslední chvíli vycouvali. Znovu je vyhodnotíme v pátek ve Španělsku a ty, které budou vypadat dobře, nasadíme."
Do Barcelony ale hodlají přivézt i další novinky, celkově by jich mělo být až dvanáct: "Jak víte, změnili jsme koncept zadní části vozu těsně před začátkem sezóny. V současnosti již několik závodů proto jezdíme s ne zcela optimálním balíkem v této oblasti. Myslím, že si všimnete nějaké změny v kapotáži a na podlaze, které by měly vést k vylepšení této části."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.