Podle ředitele konstrukčního oddělení McLarenu Tima Gosse by se plán FIA na omezení práce s výfukovými plyny dotkl většiny týmů.
"Myslím, že většina velkých týmů těžila ze stejných triků s mapováním motoru. My jsme je určitě využívali. Poslední směrnice týkající se využívání motorů pro zvyšování výkonů podlahových systémů, pokud by prošla, by určitě vedla ke zhoršení výkonnosti našich soupeřů," vysvětluje Goss.
"Jestli by nás to ovlivnilo více než naše soupeře, to nemohu říci. Vím, co z toho dostáváme my, jedná se o docela velký přínos. Ale dokážu si představit, že by to vedlo k minimálně stejné ztrátě výkonu i u našich konkurentů," pokračuje.
Podle něj svůj záměr FIA nekonzultovala se svou Technickou pracovní skupinou (Technical Working Group): "Venku to je již nějakou dobu, ale moc se o tom omezení nediskutovalo, pokud vůbec."
"Momentálně se zdá, že FIA uznala, že se jedná o poměrně komplexní záležitost a že potřebují více času k tomu, aby zvážili, jakým způsobem se to pokusí zavést a dohlížet na to. Výsledkem toho je, že během Velké ceny Španělska zůstane vše při starém," dodává Goss.
V závěru telefonického rozhovoru s novináři se vrátil k tomu, proč v Turecku nenasadily plánované novinky: "Těsně před Velkou cenou Turecka jsme zaznamenali relativně drobný problém, který vedl k tomu, že jsme neměli důvěru ve spolehlivost novinek na vzdálenost celého závodu. Takže jsme z našeho záměru na poslední chvíli vycouvali. Znovu je vyhodnotíme v pátek ve Španělsku a ty, které budou vypadat dobře, nasadíme."
Do Barcelony ale hodlají přivézt i další novinky, celkově by jich mělo být až dvanáct: "Jak víte, změnili jsme koncept zadní části vozu těsně před začátkem sezóny. V současnosti již několik závodů proto jezdíme s ne zcela optimálním balíkem v této oblasti. Myslím, že si všimnete nějaké změny v kapotáži a na podlaze, které by měly vést k vylepšení této části."
V Bahrajnu se dnes jede třetí a poslední den předsezónních testů. Týmy by měly nasadit na auta nové vychytávky a jezdci budou tlačit na pilu. Všichni se budou především soustředit závodní simulace, které by nám toho mohli hodně prozradit po obědě.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.