Po vzrušující debatě ohledně využívání výfukových plynů pro generování dodatečného přítlaku FIA znovu obrací a odvolává svůj pokyn, kterým chtěla omezit jejich využívání.
FIA po horečné diskusi s týmy opět obrací a upouští od svého nařízení, které zaslala týmům minulý pátek a o kterém jsme vás informovali zde. Týmy tak budou moci v Barceloně naplno využívat výfukové plyny i při brzdění a v zatáčkách, pokud pilot nebude mít sešlápnutý plynový pedál.
Své rozhodnutí FIA v úterý večer nakonec odložila po nátlaku týmů, které by museli narychlo změnit svá mapování motorů pár dní před Velkou cenou Španělska - většinu techniky přitom už mají na místě. Podle nejmenovaného zástupce F1 týmu by to mělo "nepředvídatelné a neúmyslné následky" zapříčiněné narychlo vynucenými změnami v nastavení, které by ani nebylo možné dostatečně otestovat.
Svého úmyslu omezit využívání výfukových plynů se však FIA nehodlá vzdát a očekává se, že jej v průběhu sezóny prosadí. Při nejbližší příležitosti jej projedná Technická pracovní skupina (TWG).
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.