Fernanda Alonsa čeká v Barceloně závod před domácími fanoušky. Pociťuje větší tlak? A jaké novinky hodlá Ferrari představit na svém voze?
Ferrari na svůj vůz 150° Italia vybaví novou podlahou, inovovaná budou také přední a zadní křídla. Hodně úsilí v oblasti vývoje se soustředí na výkon na jedno kolo v kvalifikaci, během níž Scuderia podává horší výkony, což ale není novinkou letošní sezóny: to, že je v neděli rychlejší, už je u Ferrari tradicí (výjimkou v tomto ohledu byl v posledních letech snad jen rok 2008).
"Všichni piloti znají okruh velmi dobře, a pokud jde o nastavení, pak již víceméně máte základ z testovacích dat," říká před víkendem v Barceloně Fernando Alonso.
Upozorňuje přitom na jednu významnou odlišnost: "Existuje však velký rozdíl v teplotách vzduchu a trati - ty byly velmi nízké, když jsme zde byli v únoru. Nyní je květen, mělo by být mnohem tepleji."
"V nastavení vozu proto můžete udělat drobné úpravy, abyste se s touto změnou teplot vyrovnali. Protože se jedná o trať, kterou všechny týmy a piloti velmi dobře znají, bude mít velkou vypovídací hodnotu o šampionátu," pokračuje pilot Ferrari.
Pociťuje Španěl na domácí trati větší tlak? "Ano. Je to jedinečný pocit zde v Barceloně při mé domácí velké ceně. Je to pro mě také velkou motivací, abych podal dobrý výkon před svými lidmi. I zde vnímám dodatečný tlak, protože od vás všichni hodně očekávají a vy musíte získat dobrý výsledek, jedná se však o příjemný tlak."
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.