Felipe Massa přiznává, že neví, proč se Ferrari v kvalifikacích trápí. Zdůrazňuje ale, že letos je stejně důležitější rychlost v závodech - a tu rudé vozy nemají špatnou.
I během posledního víkendu v Turecku podávalo Ferrari mnohem lepší výkonnost v závodě. V sobotu se Alonso kvalifikoval na pátém a Massa na desátém místě, přesto v závodě vybojoval Španěl umístění na pódiu. Massa by bez špatných zastávek mohl také podstatně zlepšit svou pozici ze startovního roštu.
Čím to je, že se Scuderii v kvalifikaci moc nedaří? "Je těžký poukázat na přesnou příčinu. Řekněme, že se jedná o vlastnost vozu, protože i minulý rok tomu bylo podobně," hledá vysvětlení Massa na webu Ferrari.
"Myslím si, že kvalifikace je stále důležitá, ale mnohem méně než dříve, kdy byla tou téměř nejdůležitější částí víkendu, když bylo předjíždění během závodu tak těžké. Ale i když je kvalifikace méně důležitá, není na tom nic špatného, protože pro fanoušky je závod tou nejdůležitější částí víkendu. Současná situace je tedy podle mého názor pro sport dobrá," dodává brazilský pilot.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.