Felipe Massa je přes nevydařený závod v Turecku spokojený s pokrokem Ferrari jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Vývoj se ubírá správným směrem, tým však potřebuje zapracovat na zastávkách - Massa se při stejné strategii jako vítěz Sebastian Vettel v boxech zdržel o 12 sekund déle.
"Vzhledem k mému předchozímu výsledku v Istanbulu to bylo samozřejmě zklamání. Dojel jsem obzvlášť kvůli slabším zastávkám v boxech jedenáctý, když jsem přitom mohl bojovat o čtvrtou pozici," uvádí Massa na oficiálním webu Ferrari.
"Pozitivní ale je, že aerodynamické novinky, které jsme poprvé nasadili do tohoto závodu, rozhodně zvýšily naši výkonnost, jak to jde ostatně vidět z výsledku Fernanda, který vybojoval pro Ferrari letos poprvé umístění na stupních vítězů."
"I když jsme prožili obtížnou kvalifikaci a já jsem se nepokusil o druhou jízdu v Q3, abych ušetřil pneumatiky, naše výkonnostní ztráta [na soupeře] se od kvalifikace po závod zmenšila, protože v kvalifikaci jsme se už tolik netrápili a v neděli jsme učinili ještě větší pokrok - což je důkaz, že se auto zlepšuje."
Srovnání zastávek Vettela a Massy - rozdíl činí téměř 12 sekund
Dále rozvádí, proč se mu nepodařilo dosáhnout na body: "Řekl bych, že jsem měl až příliš mnoho [problémů], protože bez nich bych skončil určitě v první pětce. To bylo pro mě a tým frustrující. Zastávky často nacvičujeme, ale v neděli zkrátka nevycházely. Musíme to prozkoumat a snažit se být konzistentnějšími, protože jen malé zaváhání při výměně kol vás může stát pozici, což se mi v Istanbulu stalo."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.