Felipe Massa je přes nevydařený závod v Turecku spokojený s pokrokem Ferrari jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Vývoj se ubírá správným směrem, tým však potřebuje zapracovat na zastávkách - Massa se při stejné strategii jako vítěz Sebastian Vettel v boxech zdržel o 12 sekund déle.
"Vzhledem k mému předchozímu výsledku v Istanbulu to bylo samozřejmě zklamání. Dojel jsem obzvlášť kvůli slabším zastávkám v boxech jedenáctý, když jsem přitom mohl bojovat o čtvrtou pozici," uvádí Massa na oficiálním webu Ferrari.
"Pozitivní ale je, že aerodynamické novinky, které jsme poprvé nasadili do tohoto závodu, rozhodně zvýšily naši výkonnost, jak to jde ostatně vidět z výsledku Fernanda, který vybojoval pro Ferrari letos poprvé umístění na stupních vítězů."
"I když jsme prožili obtížnou kvalifikaci a já jsem se nepokusil o druhou jízdu v Q3, abych ušetřil pneumatiky, naše výkonnostní ztráta [na soupeře] se od kvalifikace po závod zmenšila, protože v kvalifikaci jsme se už tolik netrápili a v neděli jsme učinili ještě větší pokrok - což je důkaz, že se auto zlepšuje."
Srovnání zastávek Vettela a Massy - rozdíl činí téměř 12 sekund
Dále rozvádí, proč se mu nepodařilo dosáhnout na body: "Řekl bych, že jsem měl až příliš mnoho [problémů], protože bez nich bych skončil určitě v první pětce. To bylo pro mě a tým frustrující. Zastávky často nacvičujeme, ale v neděli zkrátka nevycházely. Musíme to prozkoumat a snažit se být konzistentnějšími, protože jen malé zaváhání při výměně kol vás může stát pozici, což se mi v Istanbulu stalo."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.