Fernando Alonso je přesvědčen, že pokud si Ferrari udrží výkonnost z VC Turecka, bude v této sezoně bojovat o svůj třetí titul mistra světa.
Velká cena Turecka byla pro Fernanda Alonsa zatím nejlepším závodem sezony. Dojel třetí a díky stoupající formě Ferrari věří, že může letos bojovat o titul.
"Víte, že si rád hraji s čísly. Když jsem cestoval mezi domovem, Maranellem a Tureckem, porovnal jsem si první čtyři závody loňské sezony se čtyřmi prvními závody sezony loňské," řekl Alonso pro oficiální web Ferrari.
"Vyšlo mi, že oproti loňsku sice mám po čtyřech závodech méně bodů (41), ale ze stejných závodů, tedy Austrálie, Malajsie, Číny a Turecka, mám o 13 bodů více než loni (letos 41, loni 28). Je také pravda, že na lídra šampionátu ztrácím 52 bodů, což je sice víc, než loni po čtyřech závodech, ale zároveň je třeba zmínit, že loni v Silverstone jsem ztrácel 47 bodů a do konce zbývalo jen 8 závodů. Teď je před námi ještě 15 závodů."
"Na čem tedy opravdu záleží, jsou výsledky. Konečně jsme získali stupně vítězů a pokud tak budeme pokračovat, není pochyb o tom, že budeme bojovat o titul."
Umístění na stupních vítězů podle Alonsa dost zvedlo morálku Ferrari, ale maranellská stáj se nemůže spokojit se třetím místem, musí stále tlačit a začít vyhrávat.
"Třetí místo nám po špatném startu sezony zvedlo morálku, ale očekáváme víc. Je ale vidět, že vynaložené úsilí se nám vrací. Musíme ale zlepšit další věci, hlavně kvalifikace. Pokud startujete ze třetí řady, je boj o stupně vítězů velmi obtížný. Již v Barceloně předvedeme nové díly, díky kterým budeme v kvalifikaci rychlejší."
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.