Ferrari si je po včerejším závodě jisté, že se v sezóně konečně ubírá správným směrem. Fernando Alonso se letos poprvé radoval z pódiového umístění.
Ačkoliv se včera šéf týmu Stefano Domenicali snažil držet emoce na uzdě, prohlásil, že věří ve zvrat: "Přinejmenším jsme tento víkend viděli, že se ubíráme správným směrem. Očekávám v tomto ohledu další pokrok, protože když se nám to podařilo, tak to znamená, že rozumíme situaci a že jdeme správným směrem."
"Mým lidem říkám: nečekejte, že ostatní zůstanou spát. Všichni soupeři zareagují a zlepší se, letos to bude velmi náročná sezóna - až na to, že Red Bull má nejrychlejší a nejspolehlivější auto, ale uvidíme.
Tlak by mohl působit na jejich straně, aby si udrželi tu míru výkonnosti, takže se pokusíme je dostat pod tlak - a když jste pod tlakem, děláte chyby," pokračuje šéf Scuderie.
Felipe Massa před Lewisem Hamiltonem během Velké ceny Turecka
I když kvalifikace není díky snadnějšímu předjíždění tak důležitá jako v minulosti, bude se Ferrari snažit zapracovat na své rychlosti na jedno kolo: "Závodní rychlost nebyla nikde moc špatná. Ale když začíná tak zezadu, nemůžete opravdu ukázat svou závodní rychlost, protože potřebujete dobře odstartovat, dostat se z provozu a přitom nezničit pneumatiky, což je opravdu problém.
Řekl bych, že jsme potvrdili to, že se naše závodní tempo zlepšilo, protože v Turecku jsme na měkčí sadě jezdili rychleji než Webber a stejně rychle jako Vettel. Webber měl jednu novou tvrdší sadu, kterou maximálně využil. Ale my jsme byli velmi, velmi konkurenceschopní.
Pokud by Fernando nebyl [během prvních kol] za Rosbergem a dokázal ho předjet, pak bychom ho očekával těsně za Red Bully, to mohu s jistotou říci. Celkově jsme se zlepšili, snížily se i odstupy v kvalifikaci. V závodě také, ale tam už to bylo dobré. Výsledkem je, že se musíme zlepšit v kvalifikaci, a to už od Španělska."
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.