Ferrari si je po včerejším závodě jisté, že se v sezóně konečně ubírá správným směrem. Fernando Alonso se letos poprvé radoval z pódiového umístění.
Ačkoliv se včera šéf týmu Stefano Domenicali snažil držet emoce na uzdě, prohlásil, že věří ve zvrat: "Přinejmenším jsme tento víkend viděli, že se ubíráme správným směrem. Očekávám v tomto ohledu další pokrok, protože když se nám to podařilo, tak to znamená, že rozumíme situaci a že jdeme správným směrem."
"Mým lidem říkám: nečekejte, že ostatní zůstanou spát. Všichni soupeři zareagují a zlepší se, letos to bude velmi náročná sezóna - až na to, že Red Bull má nejrychlejší a nejspolehlivější auto, ale uvidíme.
Tlak by mohl působit na jejich straně, aby si udrželi tu míru výkonnosti, takže se pokusíme je dostat pod tlak - a když jste pod tlakem, děláte chyby," pokračuje šéf Scuderie.
Felipe Massa před Lewisem Hamiltonem během Velké ceny Turecka
I když kvalifikace není díky snadnějšímu předjíždění tak důležitá jako v minulosti, bude se Ferrari snažit zapracovat na své rychlosti na jedno kolo: "Závodní rychlost nebyla nikde moc špatná. Ale když začíná tak zezadu, nemůžete opravdu ukázat svou závodní rychlost, protože potřebujete dobře odstartovat, dostat se z provozu a přitom nezničit pneumatiky, což je opravdu problém.
Řekl bych, že jsme potvrdili to, že se naše závodní tempo zlepšilo, protože v Turecku jsme na měkčí sadě jezdili rychleji než Webber a stejně rychle jako Vettel. Webber měl jednu novou tvrdší sadu, kterou maximálně využil. Ale my jsme byli velmi, velmi konkurenceschopní.
Pokud by Fernando nebyl [během prvních kol] za Rosbergem a dokázal ho předjet, pak bychom ho očekával těsně za Red Bully, to mohu s jistotou říci. Celkově jsme se zlepšili, snížily se i odstupy v kvalifikaci. V závodě také, ale tam už to bylo dobré. Výsledkem je, že se musíme zlepšit v kvalifikaci, a to už od Španělska."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.