Ferrari si je po včerejším závodě jisté, že se v sezóně konečně ubírá správným směrem. Fernando Alonso se letos poprvé radoval z pódiového umístění.
Ačkoliv se včera šéf týmu Stefano Domenicali snažil držet emoce na uzdě, prohlásil, že věří ve zvrat: "Přinejmenším jsme tento víkend viděli, že se ubíráme správným směrem. Očekávám v tomto ohledu další pokrok, protože když se nám to podařilo, tak to znamená, že rozumíme situaci a že jdeme správným směrem."
"Mým lidem říkám: nečekejte, že ostatní zůstanou spát. Všichni soupeři zareagují a zlepší se, letos to bude velmi náročná sezóna - až na to, že Red Bull má nejrychlejší a nejspolehlivější auto, ale uvidíme.
Tlak by mohl působit na jejich straně, aby si udrželi tu míru výkonnosti, takže se pokusíme je dostat pod tlak - a když jste pod tlakem, děláte chyby," pokračuje šéf Scuderie.
Felipe Massa před Lewisem Hamiltonem během Velké ceny Turecka
I když kvalifikace není díky snadnějšímu předjíždění tak důležitá jako v minulosti, bude se Ferrari snažit zapracovat na své rychlosti na jedno kolo: "Závodní rychlost nebyla nikde moc špatná. Ale když začíná tak zezadu, nemůžete opravdu ukázat svou závodní rychlost, protože potřebujete dobře odstartovat, dostat se z provozu a přitom nezničit pneumatiky, což je opravdu problém.
Řekl bych, že jsme potvrdili to, že se naše závodní tempo zlepšilo, protože v Turecku jsme na měkčí sadě jezdili rychleji než Webber a stejně rychle jako Vettel. Webber měl jednu novou tvrdší sadu, kterou maximálně využil. Ale my jsme byli velmi, velmi konkurenceschopní.
Pokud by Fernando nebyl [během prvních kol] za Rosbergem a dokázal ho předjet, pak bychom ho očekával těsně za Red Bully, to mohu s jistotou říci. Celkově jsme se zlepšili, snížily se i odstupy v kvalifikaci. V závodě také, ale tam už to bylo dobré. Výsledkem je, že se musíme zlepšit v kvalifikaci, a to už od Španělska."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.