Stáj Ferrari sice prodělala během posledních týdnů určitý pokrok, ale zároveň se objevil nový soupeř - Mercedes. Felipe Massa ví, jakou hrozbu Mercedes pro Ferrari představuje.
Zatímco v začátku sezony mělo Ferrari problémy kvůli aerodynamickému tunelu, v Turecku nasadila italská stáj upravené potrubí a doufají, že jim pomůže udělat krok vpřed. Felipe Massa však ví, že nemohou přehlížet pokrok stáje Mercedes GP.
"Nové díly na našem voze pracují, to je jisté," říká Massa. "Poté, co jsme je nasadili na auto jsme opravdu zaznamenali zlepšení. Mám pocit, že jsme se trochu dotáhli na McLaren a Red Bull.
Také je ale fakt, že Mercedes také prodělal velký pokrok. Jsou velice konkurenceschopní. To znamená, že je tu další tým, se kterým budeme bojovat. Jak na tom jsme, to uvidíme v kvalifikaci, tam na tom budeme všichni podobně."
Bude zadní křídlo vozu MGP-02 to, na co se budou piloti Ferrari po většinu závodu dívat, nebo se vůz opravdu zlepšil?
Massa doufá, že se Ferrari i nadále bude držet vzestupného trendu a že bude co nejdříve bojovat o vítězství: "Auto jsme zlepšili. Sice ne o tolik, o kolik bychom chtěli, protože Red Bull a McLaren jsou stále před námi, nyní dokonce i Mercedes, ale zlepšení tu je. Tak musíme pokračovat, zlepšovat se závod od závodu a doufám, že brzy budeme bojovat o vítězství.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.