Ferrari v pátek ve Fioranu uspořádalo propagační jízdy, během nichž se ve třech různých vozech Scuderie představil Felipe Massa. Své umění ukázal ve dvou cestovních vozech a také v monopostu 150° Italia. Ferrari si zároveň otestovalo nové díly pro další závod v Turecku.
Massovi se naplnil sen nejednoho fanouška Ferrari: jízda ve třech různých autech byla neobvyklým zážitkem i pro něj. Po okruhu se proháněl ve voze 458 Italia, 458 Challenge a samozřejmě také v 150° Italia.
Během akce došlo k natáčení propagačního filmu pro stránky www.ferrari.com, v případě monopostu F1 si Scuderia ve Vairanu také otestovala poslední vývojové díly: upravené bočnice předního křídla, modifikované bočnice uprostřed vozu a také inovovanou verzi výfuků.
"Byla to velká legrace: nikdy jsem takto neřídil tři Ferarri po sobě. Po tolika hodinách na simulátoru to bylo příjemné udělat si přestávku a na dráze jsem si to užil," řekl Brazilec.
Felipe Massa v pátek ve Fioranu s upraveným vozem 150° Italia(© foto: omnicorse.it)
Přítomni byli zvláštní hosté, například indický velvyslanec v Itálii Debabrata Saha doprovázený svou manželkou Homai a také generální konzul S. K. Verma. Ti společně s několika dalšími přáteli byli hosté jednoho z partnerů závodního týmu Ferrari - společnosti Tata Consulting Service.
Než je na okruhu povozil ve voze 458 Italia testovací pilot Dario Benuzzi, navštívila indická delegace továrnu Ferrari, kde se mohla podívat na nejnovější počin automobilky - vůz FF.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.