Ferrari v pátek ve Fioranu uspořádalo propagační jízdy, během nichž se ve třech různých vozech Scuderie představil Felipe Massa. Své umění ukázal ve dvou cestovních vozech a také v monopostu 150° Italia. Ferrari si zároveň otestovalo nové díly pro další závod v Turecku.
Massovi se naplnil sen nejednoho fanouška Ferrari: jízda ve třech různých autech byla neobvyklým zážitkem i pro něj. Po okruhu se proháněl ve voze 458 Italia, 458 Challenge a samozřejmě také v 150° Italia.
Během akce došlo k natáčení propagačního filmu pro stránky www.ferrari.com, v případě monopostu F1 si Scuderia ve Vairanu také otestovala poslední vývojové díly: upravené bočnice předního křídla, modifikované bočnice uprostřed vozu a také inovovanou verzi výfuků.
"Byla to velká legrace: nikdy jsem takto neřídil tři Ferarri po sobě. Po tolika hodinách na simulátoru to bylo příjemné udělat si přestávku a na dráze jsem si to užil," řekl Brazilec.
Felipe Massa v pátek ve Fioranu s upraveným vozem 150° Italia(© foto: omnicorse.it)
Přítomni byli zvláštní hosté, například indický velvyslanec v Itálii Debabrata Saha doprovázený svou manželkou Homai a také generální konzul S. K. Verma. Ti společně s několika dalšími přáteli byli hosté jednoho z partnerů závodního týmu Ferrari - společnosti Tata Consulting Service.
Než je na okruhu povozil ve voze 458 Italia testovací pilot Dario Benuzzi, navštívila indická delegace továrnu Ferrari, kde se mohla podívat na nejnovější počin automobilky - vůz FF.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.