Podle bývalého motocyklového šampiona Kevina Schwantze, který se podílí na přípravě nové amerického okruhu Circuit of Americas v texaském Austinu, se nemusíme bát toho, že projekt navrhuje známý architekt Hermann Tilke. Trať se má zcela lišit od toho, co doposud známe.
"Tilke navrhl celkem dost nových F1 okruhů. S Tavem [Hellmundem] jsme ale nechtěli, aby to vypadalo jako cokoliv jiného, co dnes existuje. Chtěli jsme, aby na této trati bylo několik věcí z oblíbených okruh, kde jsme závodili," říká Schwantz pro Crash.net.
"Chtěli jsme, aby byla náročnou. Chtěli jsme, aby byla technickou tratí, kde musíte podat maximální výkon a jet velmi, velmi dobře. Nejedná se o rovinku, pak jednoduchou 90° zatáčku a další rovinku s další jednoduchou zatáčkou. Dali jsme dohromady úseky, které opravdu zapadají do sebe, takže budete muset být opravdu dobří a technicky správní. Nacházejí se tam také některé dost rychlé zatáčky, rychlé výjezdy a dlouhá zadní rovinka s prudkým brzděním na konci."
Výstavba dle Schwantze zatím postupuje podle plánu: "Plánované dokončení je stanoveno na červen 2012. Včera jsem byl na obědě s lidmi od Tilkeho - myslí si, že postupují přesně podle plánu. Kdybyste se tam šli podívat, většina plochy již je upravena.
Nepoznali byste ještě, jak bude trať vypadat, není tam nic vyznačeno, ale můžete se postavit na kopec v první zatáčce a podívat se na druhý konec okruhu - levotočivou zatáčku vedoucí na zadní rovinku. Můžete již opravdu vidět, jak je nyní trať dlouhá [5,5 km] a jaké to bude pro fanoušky, kteří sem přijedou. Budou mít nádherný výhled."
Video z místa výstavby nového okruhu
"Opravdu se snažíme připravit co nejlepší divácký zážitek. Připravujeme skvělá místa pro sezení v kopci kolem zatáčky č. 1. Odtamtud uvidíte dění po celé délce až do zatáčky č. 11 na zadní rovince a také 16 km vzdálené centrum Austinu.
Trať je opravdu blízko letiště, díky spoustě věcí bude pro fanoušky a soutěžící opravdu příjemnou. Bude pro nás opravdovým domovem."
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.