Felipe Massa popisuje svůj víkend strávený v Číně. Poukazuje na slabší výkonnost jejich vozu v kvalifikaci a v závodě na tvrdší směsi pneumatik Pirelli i na stoupající formu Mercedesu.
Určitě se musíme lépe kvalifikovat, abychom startovali více vpředu, což je lepší pro úspěch v závodě, i když se hovoří o tom, že letos nejsou startovní pozice až tak důležité. V Číně má výchozí pozice, šesté místo, nebyla tak špatná, další jsem získal ihned po startu, takže jsem byl pátý.
Když se podíváte na rychlost našeho auta, byla dostatečná na to, abychom bojovali s lídry, a to je důležité. Prožil jsem velmi zajímavý závod, posunul jsem se o několik míst vpřed. Auto, které jsme měli v závodě, bylo úplně jiné než to o den dříve v kvalifikaci.
Pracovalo dobře, dokonce jsem s ním chvíli vedl a po nějakou dobu jsem držel skutečnou druhou pozici. Žel ti, kteří jeli na tři zastávky byli mnohem rychlejší, než jsme v úvodu očekávali, navíc měli pneumatiky v mnohem lepším stavu než já, takže se dostali přede mne.
Felipe Massa s vozem Ferrari 150° Italia na okruhu v Šanghaji
Po víkendu je jednoduché říct, že jsem měl zvolit tři místo dvou zastávek, ale nemyslím si, že by to bylo správné, protože tím hlavním problémem je naše slabší výkonnost na tvrdších pneumatikách Pirelli ve srovnání s ostatními. Když jsme je nasadili, auto mělo podobnou rychlost jako v kvalifikaci a rozhodně jsme se potýkali s více problémy než ostatní. Do té doby bylo auto docela konkurenceschopné.
V této fázi se nicméně stále učíme a měli bychom vše velmi pečlivě zanalyzovat, abychom zjistili, zda nezvolit odlišný přístup, například neupravit naši kvalifikační strategii, aby nám zůstalo více čerstvých pneumatik pro závod.
Po třech velkých cenách je stále ještě brzy říct, který je ten nejlepší způsob v rámci nových pravidel, protože o víkendu v Číně jste viděli mnoho různých strategií a způsobů využívání pneumatik. Zdá se, že mnoho z nich fungovalo dobře. Nic zatím není 100% jisté. My ve Ferrari musíme přijít na to, co je pro naše auto nejlepší. Možná uvidíme zcela odlišné strategie v několika dalších závodech v závislosti na okruhu.
Podle Massy je třeba si nyní dávat pozor i na Mercedes
Bylo dobré pro Formuli 1, že v Šanghaji vyhrál závod Lewis, takže nevyhrává pořád stejné auto. Nesmíme však zapomenout, že Sebastian dojel na druhém místě, což je velmi dobrý výsledek, který ho staví do velmi slušné pozice z hlediska šampionátu.
Nyní máme tři týdny, během nichž budou všichni ve Ferrari tvrdě pracovat, abychom přijeli k příštímu závodu či spíše k příští kvalifikaci v silnější pozici, abychom mohli bojovat s těmi kluky na čele.
Po Šanghaji musíme zařadit i Mercedes mezi uchazeče o boj o nejvyšší příčky. Určitě mají v kvalifikaci rychlejší auto než my, ale stále ne tak rychlé, jako Red Bull. Je ale pravdou, že Red Bull se hodně potýká s poklesem výkonnosti mezi kvalifikací a závodem, díky tomu by mohl být Mercedes v závodech velmi konkurenceschopným.
Z výstavy Šanghaj Motor Show, kde Felipe odhalil nový vůz Ferrari FF
Nyní opouštím Šanghaj a přesouvám se domu do Monaka. V pondělí jsem navštívil akci mého osobního sponzora Richarda Milleho, který vyrábí hodinky, a večer jsem byl na večeři s majiteli Ferrari. Před odletem domů jsem v úterý dopoledne zavítal na výstavu Šanghaj Motor Show, kde jsem se objevil na stánku Ferrari, poskytl tisku několik rozhovorů a odhalil Ferrari FF - nedávno představenou čtyřkolku, která se nyní poprvé objevila v Číně.
Těším se na něco delší než obvyklou pauzu, kterou strávím doma, než zamířím do Istanbulu. Mezitím budu velmi pečlivě sledovat průběh prací v Maranellu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.