Závodní rychlost Ferrari je sice dobrá, ale podle Felipeho Massy rozhodně nestačí - tým totiž platí za nedostatečnou výkonnost v kvalifikacích vysokou daň.
Tlak na Ferrari roste. V Malajsii v kvalifikaci za Red Bullem i McLarenem očividně zaostávali a zůstávají tak zatím daleko za svými předsezónními slovy, že nic jiného než titul letos nepřipadá v úvahu. Ihned po závodu v Malajsii odletěli Stefano Domenicali, Aldo Costa i Patem Fryem zpět do Maranella na krizovou schůzku.
Scuderia nyní soustředí své zdroje na to, aby porozuměla, které novinky na autě nepodávají takové výsledky jako v tunelu a proč. Autosport píše o problémech s korelaci dat poté, co italská stáj přestavěla tunel pro testování 60% místo původního 50% modelu.
Během dnešního úvodního tréninku v Číně proto Ferrari věnovalo spoustu času aerodynamickým simulacím, aby lépe porozuměla svým problémům. Felipe Massa doufá, že se toto úsilí vyplatí.
"Samozřejmě na těch problémech pracujeme, pravdou však také je, že jsme na nasazení nových dílů měli pouze pět dní, které nás dělily od minulého závodu. Je důležité, aby na tom všichni zapracovali a abychom auto co nejdříve vylepšili - to máme v plánu," uvádí Massa.
Na dotaz, zde je povzbuzen závodní rychlostí monopostu 150° Italia, Brazilec odpovídá: "Ano, ale to nestačí, když jsme v kvalifikaci o sekundu pomalejší. I když je auto v závodě lepší, musíme se zlepšit, protože to je zkrátka málo."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.