Závodní rychlost Ferrari je sice dobrá, ale podle Felipeho Massy rozhodně nestačí - tým totiž platí za nedostatečnou výkonnost v kvalifikacích vysokou daň.
Tlak na Ferrari roste. V Malajsii v kvalifikaci za Red Bullem i McLarenem očividně zaostávali a zůstávají tak zatím daleko za svými předsezónními slovy, že nic jiného než titul letos nepřipadá v úvahu. Ihned po závodu v Malajsii odletěli Stefano Domenicali, Aldo Costa i Patem Fryem zpět do Maranella na krizovou schůzku.
Scuderia nyní soustředí své zdroje na to, aby porozuměla, které novinky na autě nepodávají takové výsledky jako v tunelu a proč. Autosport píše o problémech s korelaci dat poté, co italská stáj přestavěla tunel pro testování 60% místo původního 50% modelu.
Během dnešního úvodního tréninku v Číně proto Ferrari věnovalo spoustu času aerodynamickým simulacím, aby lépe porozuměla svým problémům. Felipe Massa doufá, že se toto úsilí vyplatí.
"Samozřejmě na těch problémech pracujeme, pravdou však také je, že jsme na nasazení nových dílů měli pouze pět dní, které nás dělily od minulého závodu. Je důležité, aby na tom všichni zapracovali a abychom auto co nejdříve vylepšili - to máme v plánu," uvádí Massa.
Na dotaz, zde je povzbuzen závodní rychlostí monopostu 150° Italia, Brazilec odpovídá: "Ano, ale to nestačí, když jsme v kvalifikaci o sekundu pomalejší. I když je auto v závodě lepší, musíme se zlepšit, protože to je zkrátka málo."
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.