Ferrari plánuje okamžitou akci pro znepokujícím výsledku z tohoto víkendu, jaký předvedli při GP Malajsie. Tým čekal, že v teplejších podmínkách se jim bude oproti Austrálii lépe dařit, vzhledem ke vteřinové ztrátě Alonsa na prvního Vettela se však o zlepšení nedalo mluvit.
Felipe Massa skončil s Fernandem Alonsem na pátem, respektive šestém místě i přesto, že Alonso vypadal na to, že by mohl pódiovou příčku ukořistit. Tak tomu bylo pouze do kontaktu s Hamiltonem (10 kol před cílem), což zmařilo šance o dobrý výsledek pro oba jezdce.
Tým se spíše bude snažit jen pochopit své problémy před tím, než uzákoní své plány, aby se dostal blíže k soupeřům, a mohl tak splnit své sliby ze zimních testů. S nasbíranými daty z více než sta kol z pátečních tréninků plus závodu doufá Stefano Domenicalli v rychlý obrat, kterému by měly pomoci nové části připravené pro Čínu.
„Felipe a Fernando jeli oba výborný závod – je na nás, abychom jim dali lepší auto. Nacházíme se v situaci, která nás nutí, abychom byli perfektní a maximalizovali náš potenciál. Zaostáváme ve výkonnosti – nezvládáme to, musíme udělat vše pro zlepšení sílu a vyhýbat se znovu takovým situacím,“ prozradil šéf týmu a dále pokračuje: „V tuto chvíli musíme vážně zrychlit vývoj vozu, abychom si nenechali ostatní ujet. Budeme se zkoušet najít a zkompletovat analýzu aerodynamiky auta tak rychle, jak to jen půjde a co nejdříve představíme pokrok, možná už v dalším závodě v Číně.“
Technický ředitel Ferrari Aldo Costa nemá v posledních dnech o těžkou práci nouzi
Své k tomu dodal i technický ředitel Aldo Costa: „Pracujeme v několika odvětvích. Zkusíme něco nového v Číně, potom něco daleko významnějšího v Turecku, důležitého pro celý zbytek sezóny. Bude to stačit? Na to neznám odpověď. Jednoduše musíme pracovat více než ostatní, protože musíme smazat ztrátu, kterou máme. V Maranellu máme mnoho talentovaných lidí, kteří jsou do této záležitosti pevně zakousnutí a vím, že každý se touží vrátit zpět do boje.“
Se zpětným pohledem na nedělení závod ještě Domenicali poukazuje na skutečnost, že promarněné pódium má na triku souhra náhod. V Alonsově případě se jednalo o nefunkčnost jeho DRS systému při snaze předjet Hamiltona, u Massy za to mohl problém s levou přední pneumatikou při výměně.
„Nemůžeme být s takovým výsledkem spokojeni, měli jsme možnost se dostat na pódium. Dva incidenty, jeden v boxech a druhý kvůli spolehlivosti, nás vyšly velmi draze. Je to škoda, protože letošní vůz je více konkurenceschopný, než jsme dokázali v kvalifikaci, jak jsme mohli vidět v Melbourne. Ještě jednou bych chtěl říci, že jezdec číslo jedna, Vettel, byl pravděpodobně nedosažitelný, ale my byli schopni bojovat se všemi ostatními."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.