Ferrari plánuje okamžitou akci pro znepokujícím výsledku z tohoto víkendu, jaký předvedli při GP Malajsie. Tým čekal, že v teplejších podmínkách se jim bude oproti Austrálii lépe dařit, vzhledem ke vteřinové ztrátě Alonsa na prvního Vettela se však o zlepšení nedalo mluvit.
Felipe Massa skončil s Fernandem Alonsem na pátem, respektive šestém místě i přesto, že Alonso vypadal na to, že by mohl pódiovou příčku ukořistit. Tak tomu bylo pouze do kontaktu s Hamiltonem (10 kol před cílem), což zmařilo šance o dobrý výsledek pro oba jezdce.
Tým se spíše bude snažit jen pochopit své problémy před tím, než uzákoní své plány, aby se dostal blíže k soupeřům, a mohl tak splnit své sliby ze zimních testů. S nasbíranými daty z více než sta kol z pátečních tréninků plus závodu doufá Stefano Domenicalli v rychlý obrat, kterému by měly pomoci nové části připravené pro Čínu.
„Felipe a Fernando jeli oba výborný závod – je na nás, abychom jim dali lepší auto. Nacházíme se v situaci, která nás nutí, abychom byli perfektní a maximalizovali náš potenciál. Zaostáváme ve výkonnosti – nezvládáme to, musíme udělat vše pro zlepšení sílu a vyhýbat se znovu takovým situacím,“ prozradil šéf týmu a dále pokračuje: „V tuto chvíli musíme vážně zrychlit vývoj vozu, abychom si nenechali ostatní ujet. Budeme se zkoušet najít a zkompletovat analýzu aerodynamiky auta tak rychle, jak to jen půjde a co nejdříve představíme pokrok, možná už v dalším závodě v Číně.“
Technický ředitel Ferrari Aldo Costa nemá v posledních dnech o těžkou práci nouzi
Své k tomu dodal i technický ředitel Aldo Costa: „Pracujeme v několika odvětvích. Zkusíme něco nového v Číně, potom něco daleko významnějšího v Turecku, důležitého pro celý zbytek sezóny. Bude to stačit? Na to neznám odpověď. Jednoduše musíme pracovat více než ostatní, protože musíme smazat ztrátu, kterou máme. V Maranellu máme mnoho talentovaných lidí, kteří jsou do této záležitosti pevně zakousnutí a vím, že každý se touží vrátit zpět do boje.“
Se zpětným pohledem na nedělení závod ještě Domenicali poukazuje na skutečnost, že promarněné pódium má na triku souhra náhod. V Alonsově případě se jednalo o nefunkčnost jeho DRS systému při snaze předjet Hamiltona, u Massy za to mohl problém s levou přední pneumatikou při výměně.
„Nemůžeme být s takovým výsledkem spokojeni, měli jsme možnost se dostat na pódium. Dva incidenty, jeden v boxech a druhý kvůli spolehlivosti, nás vyšly velmi draze. Je to škoda, protože letošní vůz je více konkurenceschopný, než jsme dokázali v kvalifikaci, jak jsme mohli vidět v Melbourne. Ještě jednou bych chtěl říci, že jezdec číslo jedna, Vettel, byl pravděpodobně nedosažitelný, ale my byli schopni bojovat se všemi ostatními."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.