Fernando Alonso byl s Lewisem Hamiltonem po závodě komisaři dodatečně potrestán. Co říkají oba provinilci na pozávodní verdikt?
"Věděl jsem, že dostanu trest, nepřekvapuje mě to. Byl jsem u komisařů, takže jsem s tím počítal. Vždy raději očekávám ten nejhorší scénář. Je to jen jedno místo, opravdu se necítím o nic hůře vzhledem k tomu, jak jsem tento víkend dopadl," říká Hamilton.
Dostal trest oprávněně? "To je závodění. Nehodlám se o to přít či vyjadřovat nesouhlas s penalizací. Z mého pohledu nemůžu více než jedenkrát měnit směr. Zda je to podle mě nebezpečné? Ne, ale taková jsou pravidla. Dvacet sekund navíc nejsou za to nějak tvrdým trestem.
Fernando do mě vrazil, dostal 20 sekund, ale pro něj to nic neznamená. Nebyl to pro něj tedy žádný trest, ale znovu: to je závodění," dodává Brit.
Fernando Alonso si z trestu také nic nedělá: "Nemění to pořadí, takže to není žádné velké drama. V závodě jsem dojel stejně jako šestý, byl to závodní incident. Snažil jsem se předjet, dotkli jsme se a já si žel poškodil přední křídlo a musel jsem znovu do boxů, přišel jsem o šanci na pódium. V příštím závodu to však zkusím znovu."
Kdo byl při této kolize podle Španěla na vině? "To je jedna z těch situací, kdy se snažíte závodit a jeden druhého se dotknete. Komisaři nás zavolali, aby si vyslechli naše názory a takový je verdikt. My o tom nerozhodujeme ani k tomu nemusíme nic říkat. Snažíme se závodit, užít si v kokpitu závod a snad příště dojedeme oba bez problémů."
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.